Shit hé, ik heb me net helemaal het lebbes zitten typen...
Vraagje: wat doet deze regel in mijn modem IP en route tables?
Ik las namelijk net op www.bruring.com in het forum dat je modem heel makkelijk te hekken is van buitenaf en ik heb geen zin in ongewenste gasten.
Als ik 172.16.1.1 invoer in mijn browser dan kom ik op dezelfde instelligenpagina als met 10.0.0.38 (het adres van het modem). Lijkt me niet echt lekker. Ik weet namelijk niets af van die entry in mijn tables.
Verder zag ik dat je statische IP-adres ook in het modem staat, kan je deze verwijderen zodat je een dynamisch IP-adres krijgt d.m.v. DHCP?
(Verhaal enorm ingekort dus)
code:
1
| cip0 172.16.1.1 255.255.255.0 CIP none |
Ik las namelijk net op www.bruring.com in het forum dat je modem heel makkelijk te hekken is van buitenaf en ik heb geen zin in ongewenste gasten.
Als ik 172.16.1.1 invoer in mijn browser dan kom ik op dezelfde instelligenpagina als met 10.0.0.38 (het adres van het modem). Lijkt me niet echt lekker. Ik weet namelijk niets af van die entry in mijn tables.
Verder zag ik dat je statische IP-adres ook in het modem staat, kan je deze verwijderen zodat je een dynamisch IP-adres krijgt d.m.v. DHCP?
(Verhaal enorm ingekort dus)
Thanx!Op maandag 08 oktober 2001 22:30 schreef Kyori het volgende:
* TimMer ontbrak *
TimMer ga je gang.
Echt niemand? Ik kan natuurlijk moeilijk naar XS4All of Alcatel stappen om het te vragen...
cip0 zal 1 van de interfaces zijn ( lan? )
dat netwerk segment (172.16.x.x) is uit de private range (net zoals 192.168.x.x en 10.x.x.x) dus als jij dat niet op jouw netwerk gebruikt, en je maakt gebruik van firewall loop je geen enkel extra risico.
Volgens mij kun je zelfs die regel wel verwijderen...maar dat weet ik niet helemaal zeker. Staat er niks over in HET dikke alcatel boek?
dat netwerk segment (172.16.x.x) is uit de private range (net zoals 192.168.x.x en 10.x.x.x) dus als jij dat niet op jouw netwerk gebruikt, en je maakt gebruik van firewall loop je geen enkel extra risico.
Volgens mij kun je zelfs die regel wel verwijderen...maar dat weet ik niet helemaal zeker. Staat er niks over in HET dikke alcatel boek?
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Weinig HET dikke Alcatel boek, die krijg je er niet bij van KPN...Op woensdag 10 oktober 2001 08:59 schreef qless het volgende:
cip0 zal 1 van de interfaces zijn ( lan? )
Pagina: 1