Toon posts:

BX-cel wederom in de soep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ehm....dit wordt alweer de 3de topic over dit bordje, maar het is niet anders...het verhaal:

Vanmiddag eindelijk me com en lpt poorten dr fatsoenlijk in gekregen, win 98 op de p233 gezet, alles geinstalled en draaide als een speer.

Ik installde op het beestje me Diamond stealth 2000 kaart (een oudje ik weet ut) en zie dat windows het op de gehekelde 16 kleuren modus zet, ik zet het weer terug op 16 bits, start op, en *pats*

Fatale uitzondering 0D op 032F:000003C0. De huidige toepassing wordt beeindigd

Op zich niet zo'n ramp ware het niet dat windows daarna weer in 16 kleurtjes op start

AARRGHHH....ik wordt dr gek van

bx-cel bordje (is me verteld)
p233-boxed
Diamond stealth 3d 2000
netwerkkaartje
en dat was het wel weer....

wat is die fatale uitzondering?????

Verwijderd

die bx cel is dat niet een sis chipset met ingebouwde vga ?
trouwens welke driver gebruik je voor die stealth ?

gr

jakob (8>

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is met die sis chipset pcchips fabrikant denkik, maar koste nix en deed het dus dat kan het niet zijn.

dit mobo al eerder aan de praat gehad, maar geen problemen, nu wel, ehm de drivers, ja....die van diamond zelf
diamond stealth 3d 2000 driver

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik denk aan de foto's van vanmiddag te zien dat het idd een PCChips bordje is ,die is namelijk als einige met een BX-CEL uitgekomen (zowel in Via variant als de SiS)
Ga naar de site van pc chips en zoek naar het mobo
correct me if i'm wrong maar dat lijkt op een M575 tot M590 model
Dus ff chekken welke het nu precies is door ff de bios versie te chekken ,of op het mobo zelf ff kijken

//edit//
SiS6362 is de video kaart dus weet zeker een PCChips
//edit//

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op maandag 08 oktober 2001 23:18 schreef Speedy-J het volgende:

//edit//
SiS6362 is de video kaart dus weet zeker een PCChips
//edit//
Als het een PCChips geval is, is het :r.

[Opmerking]
Weet, bericht heeft geen inhoudt, maar heb laatst zo'n bordje ritueel geslacht.
Alleen maar ellende met dit ding, en de support is ook om te :'(
Zie deze posting als een frustratie uitting]
[Opmerking]

And The Only One

Verwijderd

Wat een bullshit dat onboard chippies verrot zijn.
Ik heb genoeg oudbarrels met zulke chippies gezien die stabieler draaien dan een amd systeem van sommige mensen.
Ik hoop dat de tweakers zich niet aangevallen voelen.,

Het is gewoon een kwestie van je kaarten in de goede gleuf steken (ivm shared irq's) en drivers zoeken die de boel goed ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
uhm.....ik wil niemand z'n expertise afvallen, maar op de site van PC chips kun je vinden dat alleen de serie 700 een slot 1 heeft voor het proc'je......dus in de 500 serie lijkt me bijna uitgesloten dan.

of iemand moet een meesterlijk id hebben dat het wel zo is ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou....na een hoop gekut nog wel wijzer dat het zelfde probleem zich voordoet op een asus p/i-p55t2p4 mb, met de zelfde configuratie als 1st.

dus ben ik blij dat ik morgen een nieuwe videokaart heb :)

ik laat het nog wel ff weten wat het wordt,

thnx iig

greetz from lee

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. Dan kan ik je ook vast waarschuwen..

Als je die bxcel chipset hebt van Ali (Alladin pro2 geloof ik), dan kun je wel eens problemen krijgen met je AGP..

Op mijn oude PC-Chips bordje (inmiddels doorgegeven aan m'n vader die er nog steeds mee werkt) kreeg ik namelijk met de nieuwere nvidia-kaarten problemen met de AGP op 2x.. Systeem werkte gewoon stabiel (yep, serieus!) totdat er iets met 3D werd gedaan.. Dan was het een crash..
Oplossing was om ipv AGP 2X de snelheid iets te verlagen naar AGP 1X.. Toen werkte alles wel weer goed.. (overigens heb ik die problemen niet gehad met m'n oude TNT1..)

By the way, dat bordje was de M726.. Die's ook heel veel verkocht, dus dikke kans dat je die hebt!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, aan AGP deden ze nog niet dat deze werden gebouwd denk ik, maar for the record, het is een PC Chips m767v v2.23

Zo, is dat ook weer uit de wereld, maar hij blijft haperen op die diamond stealth helaas, vanmiddag maar es die voodoo 2 proberen (eindelijk een goeie kaart!! van Monster!! (in 1997))

dus het is nog niet afgelopen :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 09 oktober 2001 09:20 schreef lee het volgende:
Zo, is dat ook weer uit de wereld, maar hij blijft haperen op die diamond stealth helaas, vanmiddag maar es die voodoo 2 proberen (eindelijk een goeie kaart!! van Monster!! (in 1997))
dat die stealth het niet doet kan een heleboel redenen hebben:
1) probeer ander PCI slot
2) probeer andere driver
3) speel met de PCI instellingen in de BIOS (DelayedTransaction, MasterBrokenTimer, Latency, ...)

de voodoo2 is een add-on kaart dus dan moet je wel weer je on-board SiS 6326 (die was het toch, zag ik hierboven?) aanzetten!
En Monster maakt geen kaarten, het is een Monster 3D-2 van Diamond 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

En Diamond Rulez :)

And The Only One

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op dinsdag 09 oktober 2001 02:20 schreef lee het volgende:
nou....na een hoop gekut nog wel wijzer dat het zelfde probleem zich voordoet op een asus p/i-p55t2p4 mb, met de zelfde configuratie als 1st.

dus ben ik blij dat ik morgen een nieuwe videokaart heb :)

ik laat het nog wel ff weten wat het wordt,

thnx iig

greetz from lee
// offtopic
Die P/I P55T2P4 werkt uitstekend met K6-2(+)/K6-III(+) processoren, de mod hiervoor is echt kindespel, ik heb mijn 2 P150-jes op een T2P4 ook omgebouwd naar een K6-2 266 en een K6-2 450...
//offtopic

Verwijderd

Topicstarter
nah ik heb die agp troep allen uitgezet, alleen probleem 28 doet zich nu voor:

normaal gesproken heb je een vaste boot volgorde, hdtje diskette en cd ofzo. Maar in de BIOS zegt ie dat alles koek & ei is, maar hij checkt de disk niet....iemand ideeen hierover?¿?¿?
Pagina: 1