Hieronder heb ik de procedure beschreven over hoe een registratieformulier in z'n werk gaat. Alle variabelen heb ik aangegeven in $_____ . Voor de gene die niet precies weten wat variabelen inhouden: Een variabel is een onbepaalde waarde die altijd veranderlijk is, of kan zijn.
Ik denk dat dat de makkelijkste omschrijving is.
Ik ben zelf bezig met een registratiesysteem, en inlogsysteem. kben niet zo prof. dus, er zouden verbeteringen mogelijk zijn. Om dit te maken is kennis in PHP en MySQl nodig. Ook zou een beetje kennis van HTML voor het design van een formulier niet verkeerd zijn.
Voor beginnelingen is het natuurlijk altijd de vraag hoe ze bepaalde onderwerpen kunnen maken. Elk onderwerp kan op vele manieren, dus echte regels zijn er niet voor. Maar hier op Gathering.tweakers.net zijn al vele voorbeelden gepost, dus met de knop Search zou je een heel eind moeten komen. Om dit systeem werkend te maken moet je een server ter beschikking hebben (dit kan van de provider of van je eigen systeem af) en ondersteuning voor MySQL. Voor externe servers met MySQL ondersteuning moet je ook even de search gebruiken... (wat moeten we zonder die Search hè...
Graag wat reacties op deze post.
Afijn.... hieronder staat het systeem:
Formulier invullen + verzenden
- Kijk of $username ingevuld is
- Kijk of $email ingevuld is
- Kijk of $username al in de database voorkomt
- Kijk of $email al in de database voorkomt
- Maak een random paswoord - $pass (6)
- Maak een random activationkey - $activationkey (25)
- Voeg formulier toe aan de database tabel: users
$activation: default = NO
- Voeg $activationkey + $username toe aan de database tabel: activation
- Verzend een e-mail met URL http://www.cheater.nl/check.php?activationkey= (25)
Klik op de URL die in de e-mail staat
- Kijk of $activationkey bestaat
- Kijk of $activation: NO is
- Onthoudt $regelnummer van $username
- Verander $activation: NO naar $activation: YES van $regelnummer
- Verwijder de regel $activationkey + $username
Ik denk dat dat de makkelijkste omschrijving is.
Ik ben zelf bezig met een registratiesysteem, en inlogsysteem. kben niet zo prof. dus, er zouden verbeteringen mogelijk zijn. Om dit te maken is kennis in PHP en MySQl nodig. Ook zou een beetje kennis van HTML voor het design van een formulier niet verkeerd zijn.
Voor beginnelingen is het natuurlijk altijd de vraag hoe ze bepaalde onderwerpen kunnen maken. Elk onderwerp kan op vele manieren, dus echte regels zijn er niet voor. Maar hier op Gathering.tweakers.net zijn al vele voorbeelden gepost, dus met de knop Search zou je een heel eind moeten komen. Om dit systeem werkend te maken moet je een server ter beschikking hebben (dit kan van de provider of van je eigen systeem af) en ondersteuning voor MySQL. Voor externe servers met MySQL ondersteuning moet je ook even de search gebruiken... (wat moeten we zonder die Search hè...
Graag wat reacties op deze post.
Afijn.... hieronder staat het systeem:
Formulier invullen + verzenden
- Kijk of $username ingevuld is
- Kijk of $email ingevuld is
- Kijk of $username al in de database voorkomt
- Kijk of $email al in de database voorkomt
- Maak een random paswoord - $pass (6)
- Maak een random activationkey - $activationkey (25)
- Voeg formulier toe aan de database tabel: users
$activation: default = NO
- Voeg $activationkey + $username toe aan de database tabel: activation
- Verzend een e-mail met URL http://www.cheater.nl/check.php?activationkey= (25)
Klik op de URL die in de e-mail staat
- Kijk of $activationkey bestaat
- Kijk of $activation: NO is
- Onthoudt $regelnummer van $username
- Verander $activation: NO naar $activation: YES van $regelnummer
- Verwijder de regel $activationkey + $username