Windows ziet dubbel

Pagina: 1
Acties:

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017
Ik heb een probleempje: windows beweert dat er 2 monitoren op mijn nieuwe kast aangesloten zijn, terwijl ik zeker weet dat het er maar eentje is. Er staan een standaardmonitor en een plug&play monitor gelist. Verwijder ik ze allebei uit het systeem, dan detecteert windows (na opnieuw opgestart te hebben) ze toch weer. Zelfs als ik "plug&play monitoren automatisch detecteren" uit heb gezet.

Nu hoeft dit op zich niet zo'n probleem te zijn, want windows en office werken gewoon, maar m'n videokaartje niet zo goed: 3d games draaien niet, hoewel alle DirectX tests goed verlopen. Volgens mij heeft dit met het dubbele monitorgedoe te maken, dus weet iemand misschien wat te doen?

specs:
- Athlon T-Bird @ 1.2 GHz
- Asus A7K266 main
- 256 MB DDR SDRAM
- IBM 20 GB HD
- Asus V7100 Geforce2 MX-200 32 MB Pure (1 uitgang!) met bijgeleverde drivers geinstalleerd
- Oude 15" merkloze monitor
- Windows 98 |:(
- DX 8.0a

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Effe windows opnieuw installen.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Probeer toch eens nieuwe drivers te installeren..
Lijkt me toch een driverprobleem ;)
Lost dat nog niks op, dan moet je misschien Windhoos opnieuw installeren :P

Via drivers geinstalleerd?e

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
Probeer eens nieuwe asus drivers of anders een herinstallatie van Windhoos.

Heb je al geprobeerd om je monitor uit d lijst te selecteren (Standaard 1024x768 monitor)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017
Het installeren van Detonator 3 drivers levert niks op, er verschijnt zelfs een TwinView tab bij de beeldscherminstellingen. :?
De Via drivers zitten er trouwens op.
Dat zelf selecteren van de monitor zalk ff proberen, maar ik vrees dat het inderdaad winblows opnieuw installeren zal worden...

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 23:07
Ik heb dus een hercules prophet 2mx (1e versie) met orgine drivers doet hij het wel goed (langzaam is hij dan) maar met de detonator krijg ik te horen dat ik een gf2mx 200/400 heb en dat hij twinvieuw is maar ik heb er zelf geen hinder door ondervonden hij doet het perfeckt.
gewoon zorgen dat de 2e monitor inactif is.

gr kokkel

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 09:21 schreef Conquistador het volgende:
Effe windows opnieuw installen.
Tuurlijk niet, Uninstall je monitors en start opnieuw op en alles moet weer gefixt zijn :)
Pagina: 1