Toon posts:

GP3 = bagger, over laten komen uit de vs

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
de tittel zegt genoeg, dan ziet nfs5 er beter uit

veel te korrelig

zonde van het geld zelfs in 1280*1024 hebt ik + 25 fps

Verwijderd

Topicstarter
maar ik moet wel zeggen dat de gameplay heel goed is, het geluid tevens ook. Maar ik stoor me er heel erg aan dat de graphix slecht zijn. Die van F1 2k zijn beter

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja, leuk, allemaal van die blurry textures in F1 2000, dat is echt veel mooier, -> NOT.

Maaruh, "over laten komen uit de vs"????? dat moet je me toch eens uitleggen, aangezien de release voor europa 28 juli is en die voor de VS 24 augustus..... (bron www.grandprixgames.com , official site)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 10:53
Ik vond F1 2000 echt om te :r :r zo lelijk, als dat nou het graphische parade paardje moest wezen? (800x600, detail max).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
dat geen van jullie hem al hebben gespeeld

'k heb hem gehuurd bij de videotheek, zonde van de 5 gulden('k was de eerste)

nee echt het spel ziet er niet uit de wielen zien er pixelachtig uit, de bandenstapel is gewoon een stom plaatje die ik zelfs kan maken.

ik kan natuurlijk wel wat screen dumps maken
mot je ff geduld hebben

Verwijderd

Inderdaad, over laten komen uit de VS is volgens mij ONZIN. Het is een Engels spel en komt in Europa een maand eerder uit. Gebeurd met heel veel race-spellen (Collin McRae, TOCA 2, enz).

Verwijderd

Wat heeft die videotheek met de VS te maken? Hij ligt vandaag trouwens al in sommige winkels in de UK (die winkels kunnen ook een boete verwachten, wegens te vroeg verkopen).

En de graphics maken me verder weinig uit, als de gameplay maar goed is. Veel topspellen van de laatste maanden hebben relatief slechte graphics, vooral omdat ze zo lang in ontwikkeling zijn geweest. Neem Diablo 2, ik heb in tjiden niet zo'n leuk spel gespeeld.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok /me gaat even uitleggen. Over laten komen uit de VS? Yeah right van een warez site (geeft niks doet iedereen ;)). Alleen dat ging dus om een beta versie... De echte versie is VEEL beter (ondertussen ook al besproken in wat forums).
Ach, ik ga gewoon IceWind Dale kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
he dat wou ik nou juist niet zeggen, een iso was het.
dus wel een officieele release

ik zeg dit er dus wel bij, als ik een warez versie mooi vindt koop ik hem. de makers van een goed spel hebben recht op het geld

maar die 50% die bij de BUM komt vind ik wat minder

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
he dat wou ik nou juist niet zeggen, een iso was het.
dus wel een officieele release
Ik wil niet vervelend zijn, maar iso wil alleen maar zeggen dat het een kopie van een cd is. Dus in dit geval de kopie van de cd met de beta versie van 7 weken geleden, die enkele gerenomeerde sites hebben ontvangen.

Verwijderd

ik heb net even bij grandprix3.com gekeken en idd: het ziet er niet uit, eigenlijk hetzelfde als gp2. Ik heb het ID dat GP3 het dus niet gaat worden, maar toch eerst proberen...

• Speedy
  • Laatst online: 20-02 10:53
Ik zag em vandaag bij de Free Record Shop liggen, dacht dat ie pas morgen kwam.
De plaatjes zien er op zich best wel ok uit, ik neem em ook om de gameplay, koop CMR 2.0 er wel bij voor de graphics :).

Flickr | Lego collectie

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Ja he, wat is het nou?
Heb je hem over laten komen uit de VS,
gehuurd, of gedownload?

• Glorix Jim
  • Laatst online: 19-02 17:28
Waar gaan we in deze tijden alleen maar letten op grafisch afwerking? Dat deden we toch vroeger ook niet toen we nog een MSX of een C64 hadden of nog erger een PC met hercules? Het ging toen toch eigenlijk alleen maar om de speelbaarheid (ofwel gameplay.. :)). Wat heb je nou liever een goeie gameplay of mooie graphics?
(ik speel namelijk nog steeds Sensible Soccer omdat dat ZOOOOOOO tof is.. :))

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik vind het een geweldig spel, retestrakke gameplay, supermooie filmpjes, en heel mooi geluid. Graphics zijn inderdaad niet de mooiste, al valt het wel heel erg mee, op de Voodoo3.. Ook zijn het een beetje oude teams volgens mij, Verstappen zit bijvoorbeeld niet bij Arrows?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Ik vind het jammer dat het spel niet het huidige seizoen betreft. Dat heeft F1 2000 beter voor mekaar. Ik zag hem vandaag bij de Dixons staan.(sorry dat ik daar naar binnen was gegaan)

Ik vind de graphics wel degelijk belangrijk! Als ik bij een F1 spel voor de speelbaarheid zou gaan zou ik nog steeds F1 Grand Prix 2 spelen!

Nog iets, als GP3 net zo'n 'open' spel is als 2, dan komen er zeer snel custom made patches uit om de wagens er uit te laten zien als van seizoen 2000.

P.S.> Yes! Ik ben EINDELIJK geen junior member meer... Met zo'm modempie post je toch niet al te vaak op GoT...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Topicstarter
dat downen was overlaten komen uit de vs :P

verstappen zit daar bij steward trouwens, is een fout want in '98 zat ie bij arrows
in '99 zat ie bij steward(als ik het goed heb)

Verwijderd

Grandprix 3 mag er misschien grafisch wat minder uitzien dan F12000, maar de gameplay is super, vooral regen is te gek.

Grandprix 3 is gebaseerd op het 1998 seizoen, waarin Verstappen halverwege het jaar het stuurtje over nam van Magnussen bij Stewart.

Verstappen reed in 1999 een aantal tests met het Honda Project en een testdag voor Jordan.
Hij reed dus geen Grandprix' in 1999.

De licenties kosten een vermogen, daarom zou het te kostbaar zijn om het seizoen 98 niet te gebruiken, Hasbro heeft overigens tot 2004 de licenties lopen en ze zijn van plan elk jaar een Grandprix uit te brengen.

F12000 mag dan wel op het huidige seizoen zijn gebaseerd, maar is hierdoor een stuk minder realistisch, tijden kloppen niet, posities van de teams etc etc. Dan heb ik liever een game waarin alles wel klopt en een stuk realistischer is dan een arcade game zoals F12000.

Meer over GP3 kun je vinden op:
www.f1-grandprix3.net en
www.alpha-f1.com/gp3

• Wiggie
  • Laatst online: 14-04-2025
GP3 heeft GP2 gameplay, sounds, menu's en opties, maar de 3D is vergelijkbaar met F1-2000. Hoewel ik persoonlijk GP3 mooier vind en GP3 draait ook een stuk soepeler dan F1-2000. Nu nog ff wachten op de sezoen 2000 patch voor GP3 en dan ruled GP3 over F1-2000!

Tag User In

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-02 10:03
Ik heb die 'beta' ook gespeeld. Een conclusie: GP3 is veel mooier dan F1 2000. De punten op een rij:
-In F1 2000 zijn alle textures een grote wazige vlek, in GP3 is echt te zien welke sponsor het gaat.
-In F1 2000 is het met mijn systeem (P2 400,TNT 16MB) onmogelijk om een race te rijden met 22 auto's, de framerate zakt weg naar <15 fps. GP3 lost dit veel beter op en ik ben in staat om mee te doen!
-Nou mag GP3 gebaseerd zijn op 1998, Hasbro heeft idd al aangekondigd elk jaar een GPx te releasen die in 2003 gelijk moet lopen met F1 2003. Natuurlijk is het leuker om Jos in de Orange te hebben, maar een beetje waarheidsgetrouwe startopstelling is ook wel fijn ;)
-Vond je de handling van GP2 geweldig (ik denk niet dat ik de enige ben) dan is het de makers iig gelukt om dat in 3 ook te krijgen.

*natuurlijk heeft GP3 ook minpunten maar die heb ik al besproken in http://gathering.tweakers.net/Forum9/HTML/001675.html *
*over laten komen uit VS? inderdaad goede smoes :(*

Verwijderd

Waar kies je voor

Realistisch is F1 world grand prix seizoen 1999 het beste

Grafisch (persoonlijk) F1 2000 (ea sports meestal mooi grafisch)

Leuker spelen GP3 lekker snel rijden niet moeilijk instellen (kan wel
)
En ik struikel er over in de NG's dus het kan wel dat jij hem via de USofA hebt gekregen via een FTP maar hij kwam echt het eerste uit in Europa.

Verwijderd

Ach, ieder zijn eigen mening. De mijne is dat GP3 overall bekeken de vloer aanveegt met zijn concurenten. Vergeet niet dat we het hier over een simulator hebben en niet over één of ander arcade spelletje (zoals nfs 5) Zie ook hier: http://www.racinggamer.com/pc/reviews/226.html

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
Ik heb tijden geleden formule 1 97 ed gespeeld, maar zelfs dat had betere 3d graphics en gameplay dan GP3...voor mij is de grafische afwerking niet superbelangrijk, maar als ik met 3d hardware ondersteunig nog pixels zie is het wel behoorlijk slecht...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Glorix Jim
GP3 is gewoon het Formule1 spel..
iig qua gameplay, F1-2000 zuigt daar namelijk behoorlijk in. Alleen zijn sommige (ja sommige jA! :)) graphics beter in F1-2000 dan in GP3. Maar in GP3 heb je tenminste realistisch weeromstandigheden.

Alleen als je de pist uitrijdt tijdens kwalificatie is het een beetje raar gezicht dat al die auto's zweven.. :)

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Ik heb me altijd af gevraagd hoe jullie kunnen weten welke gameplay nou het beste is???
Ik bedoel jullie heb toch nog noooit op een F1 wagen gereden?
Als jullie het een beetje goed kijkt, dan rijden ze beide ong. hetzelfde!
het enige voordeel van GP3 is REGEN!
en That's it!
Ik ben niet voor F12000 of zo, in tegen deel, ik speel liever Gp3 (zeker na die wheelfix), omdat het wat vertrouwelijker aanvoel (lees: GP2)
Maar ik kan nog steeeds niet erop komen hoe jullie dat kunnen weten!

heb ik niet meer :P

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ja [zwevende auto's] en nog wel meer glitches:

* rare artifacts, driehoekjes en balkjes met pixelnoise, vooral bij start-finish. (of is Detonator 3.77 te oud voor een GF?)
* Z-buffer fouten.
* geometry-clipping fouten (ga maar es langzaam met een 180 bochtje de Monaco pits-uitgang in. (Dus verkeerde kant op)
* toch wel slowdowns op een "lege" baan.
* LAN connectie probleempjes soms

en jammer dat:

* de joystick support niet echt best is
* de calibratie ook niet
* de menu-GUI weer klassiek bagger is
* je niet opzij kunt kijken (of mis ik iets)

Maar eigenlijk hoefde ik ook eigenlijk niet meer dan een Win/DX port van GP2, dus het rockt weer helemaal de pan uit! :)

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

GP3 is helemaaaaaaaaal niet ultiem :)
het ultieme game onstaaat pas als je Monaca Grand Prix (ik vind deze de beste realisme heeft) + F12000 (interfaces enzo) + Gp3 (regen natuurlijk + setup van wagen, hoewel die van Monac ook niet slecht is, maaar hier kan je ook telemetrie enzo gebruiken, echt KEWL) ,,, bij elkaar ,,
dan heb je ULTIEME Formule 1 :)

• Glorix Jim
Nee, je bedoelt F1 Racing Simulation (de voorganger van Monaco GP).. :) Die is namelijk veel en veel beter!!
Dus de grafix van F1RS en de gameplay van GP3!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

F1RS en Monaco zijn nagenoeg aan elkaar gelijk hoor, ik voel de difference niet echt tussen die twee games :)
Het enige nadeel van Monac zijn die neppe namen, maar beetje op Inet zoeken en je vind alle dingen van dit seizoen :)

Btw ik wacht ook met smacht naar F1 racing simulation 3!
die gaat volgens mij de revolutie van F1 games brengen, nadat GP3 failed :)

Pagina: 1