Nieuwe camcorder, maar wie, wat en waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Euhm tja, mijn pa wil een camcorder voor zŽn vakantie in Afrika... mij werd advies gevraagd maar ik weet er eigenlijk helemaal nix van.

Hij heeft geen pc dus is een digitale video camera wel wat? Of heeft dat bij vooraat al geen zin. Hij wil de banden gewoon via de video recorder zien of via de camcorder in de tv ofsow.

wie heeft er wat goede tips bij het kopen van zoŽn ding? Is die van de aldi misschien iets?

(specs: 8 mm. systeem, 320.000 pixels, 22-voudige zoom, 440-voudige digitale zoom, incl. accu-lader, infra-rood, afstandsbediening, automatische en manuele, scherpstelling, fade functie, 6 digitale functies, (speciale effecten), egenlichtcorrectie, audio/video kopieerkabel, scart adapter, accu met hoog vermogen (Li-ion), schouderriem, lege cassette, batterijen voor 1099 piek.

* iAR is waiting for response en dankt u.

Verwijderd

specs: 8 mm. systeem, 320.000 pixels
Gewoon video8 dus, bovendien is een CCD chip met 320000 pixels een beetje weinig. Ik raad ook aan een camera met "steady shot" te nemen, dan krijg je niet zo'n trillend beeld en ziet het er 10x zo proffesioneel uit.

Ik zou eerder deze aanraden:

Sony DCR­PC 110,

Mini DV camera met 2,5 inch LCD­scherm, steadyshot, nightshot, 1.070.000 pixels, digitale foto`s op memorystick, usb aansluiting & ingebouwde flitser. De camera wordt geleverd met 4 mb memorystick, lader, accu, a.b., kabels & handleiding.

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/6f2a776f2d778768c12568ee00245b17/c9038e7c0fba75e1c125696c005284c5/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 13:33

EB

CU online

Sony DCR­PC 110

Ja, leuk om een vergelijk te trekken, maar dat is wel een DV camera van meer dan 3000,-!

Ik ben ook geinteresserd in die Aldi Camera, heeft iemand nog tips hierover? Die resolutie is inderdaad niet geweldig, maar daartegenover is het niet veel gel en je krijgt ook nog 2 jaar garantie!

Ik neem aan dat je geen beelden naar je pc kan sturen met die Aldi....

Ook belangrijk is de lichtgevoeligheid, daar wordt niets over vermeld: 0 lux of 1 lux?

Iemand nog tips om een goede camera tot 1500,- aan te schaffen?
:9
EB

Anybody? Tips? Hallo Hallo? :'(

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 13:33

EB

CU online

Kan iemand nog helpen met tips betreffende deze aanbieding van de Aldi? Morgen ligt hij nl in de winkel...en vaak zijn dit soort dingen binnen een dag weg! (Zoals Aldi PC)

http://www.aldi.com -> zie onder actueel...

So please, heb je tips om een camera te vinden die beter is in specs, maar niet 2 x zo duur?

2e handsje voor me? ;) ;)

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Verwijderd

Hier nog een keer, binnenkort komt trouwens de pc120 uit met 1.500.000 pixel.

Afbeeldingslocatie: http://www.supervideo.com/PC120expl.jpg

(plaatje van voor 11-9?) :)

Hieronder: trv30 lijkt me ook perfect, iets groter, maar ook 1.5Mpixel en foto/flits mogelijkheid en een stuk goedkoper:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumerdvreviews.com/images/sonyimgs/dcrtrv30.jpg

Mini DV Video Recording

Mega Pixel CCD DV Handycam® Camcorder (1/4"-1,550K Pixels)

530 Lines of Horizontal Video Resolution

Digital Still Memory Mode withMemory Stick® Media

High Quality Mega Pixel 1360 X 1020 Still Image Resolution

Advanced HADTM CCD Technology

Precision Color Viewfinder (180K Pixels)

Professional Quality Carl Zeiss® Vario-Sonnar Lens

10X Optical/120X Precision Digital Zoom

3.5" Precision SwivelScreenTM LCD Display (246K Pixels)

Stamina® Power Management System 8 Hours (Using Optional NP-FM91)

InfoLithium® Battery with AccuPowerTM Meter System

Super SteadyShot® Picture Stabilization

Super NightShot® 0 Lux System

Super LaserLink® Wireless Transmission System

i.LINK®* DV Interface (IEEE 1394)

Progressive Shutter System

Analog-to-Digital Conversion with Pass-Through

Intelligent Accessory Shoe

16:9 Wide Mode

USB Interface

MPEG Movie Mode

MGI PhotoSuite® and MGI VideoWave® Software Included

Digital Program Editing

Memory Mix Effects

14 Bit DXP

Intelligent Pop-up Flash

8 Picture Effects

6 Digital Effects

Verwijderd

moved HA >> AVH

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

nou mensen.. ik heb ook wel intresse in dat cameraatje.. maar heeft der echt niemand iets over te melden??

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik zou geen Aldi kopen. Voor hetzelfde geld koop je ook wel een vergelijkbare Sony ofzo, of een ander merk. Je kunt het beste wat camera's testen in de winkel. In Almere zit ook een electronica winkel met heel goedkope cams, ben alleen de naam kwijt.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk anders eens bij www.budgetfoto.nl. Gewoon een erg goedkope zaak. Mocht je niet via internet willen bestellen dan heb je ook altijd nog zaken als Foka, Objektief of Mediamarkt.

Die van de Aldi heeft wel erg weinig pixels. Ik zou zelf gaan voor een 800.000 pixels camera. Zo rond de fl. 2000,- zijn ze wel te vinden. Het mooie van een digitale camera is dat je de beelden eventueel op pc kan bewerken. Dit hoeft echter niet. Je kan de bandjes ook met de camcorder direct op de tv afspelen. En de kwaliteit is (en blijft!) echt beter dan analoge modellen. :)

Ik zou de verschillende merken gewoon eens met elkaar vergelijken. Niet alleen beeld- en opnamekwaliteit, maar ook degelijkheid. Zo merk je dat het ene merk veel solider aanvoelt dan andere.
Zelf heb ik een Panasonic en het viel mij op dat tijdens schemeropnamen (bv. huiskamer tijdens de avonduren) de kleuren veel natuurlijker overkomen dan bij een model van JVC (veel oranjekleuring).

Tuurlijk, zo'n megapixel of hoger van Sony is perfect, maar mij te duur. En op de tv zie je het in ieder geval niet omdat het aantal beeldlijnen toch de beperkende factor is.

Succes

Verwijderd

Je moet hier kijken:

http://www.kieskeurig.nl/

Daar kan je perfect camera's met elkaar vergelijken en staan tevens de goedkoopste winkels ed met elkaar vergeleken, net als op pricewatch van tweakers.

Ik heb er net ook één gekocht en ben toch gegaan voor de Sony dcr-TRV30, die 1.5 miljoen pixels gaf bij mij de doorslag!

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/6f2a776f2d778768c12568ee00245b17/b21c33987b4890dec1256a450051a10a/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 13:07 schreef EB het volgende:
Ook belangrijk is de lichtgevoeligheid, daar wordt niets over vermeld: 0 lux of 1 lux?

Iemand nog tips om een goede camera tot 1500,- aan te schaffen?

Anybody? Tips? Hallo Hallo? :'(
Een goede, goedkope minidv digitale videocamera is JVC DVL 150, via een webwinkel (www.diga4u.nl of www.webvoordelig.nl of wat dan ook). Heeft geen dv-in, maar 800.000 pixels CCD interlaced scan. Ik heb hem zelf pas gekocht via www.webvoordelig.nl voor 1600 ballen, maar ik heb hem laatst gezien vor 1511 gulden exclusief verzendkosten bij diga4u geloof ik.

Hij is overigens ongeveer 1 lux en nightshot zit er helaas niet op.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou heb ik een tijdje geleden dat nightshot van JVC in werking gezien, maar was er niet echt kapot van. Veel roodkleuring.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 16:03 schreef Bar_en_boos het volgende:
Nou heb ik een tijdje geleden dat nightshot van JVC in werking gezien, maar was er niet echt kapot van. Veel roodkleuring.
Ik vind de roodkleuring wel meevallen, maar er is wel een klein beetje roodkleuring bij weinig licht, maar dat geeft niet want de witbalans is heel goed bij te stellen.

Voor de rest mag ik wel zeggen dat nightshot een volkomen waardeloze functie is: de sluitertijd is dan een halve seconde dus je kunt er alleen foto's meemaken en de lichtgevoeligheid valt enorm tegen. Mijn oude video8 camera (samsung VP-L 300) was 0.3 lux en lichtgevoeliger dan de jvc dvl-150. Maar de sluitertijd is op andere manieren ook nog aan te passen op de JVC waardoor je minimaal 4 beelden per seconde hebt of zo. Ik ben blij dat er een videolamp op zit, dat compenseert voor een groot deel het gemis van een infrarood systeem.
Pagina: 1