@home verbinding valt steeds ff 1-2 sec weg :?

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44
ej

'k er nu al een aantal weken last van:
soms valt mijn @home verbinding gewoon ff 2 sec stil, om daarna gewoon weer 30 sec vrolijk verder te gaan, dan weer 2 sec weg enz enz

je ziet gewoon dat de dowloads ineens geen data meer binnenkrijgen, en da online internetradio stopt.

dit is echt fuckin iri !

iemand een idee of dit aan mij ligt, of aan @home ?

tenks alvast
Cutebrit

• AppleMooz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:40
Laat eens een continuous ping naar je gateway meelopen...
Ik verlies hier af en toe een halve minuut na aanmelding gewoon een kwartier de verbinding... /release /renew laat het dan ook afweten.. Werkelijk een team van LOI of Teleac Admins daar.. prutsers.. Er valt dan niets meer te pingen, zelfs de dhcp-server is onbereikbaar..

• Obruut
  • Laatst online: 16-08 09:52
Ik had dat in het begin ook met mijn 3com netwerkkaartje, omgeruild naar z'n cheap realtek kaartje en geen probleem meer :)

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

bel naar de helpdesk en laat je een restate van je modem doen. Ik had EXACT dezelfde problemen, die waren daarna opgelost.

• Xandrios
  • Laatst online: 14:44
Op maandag 08 oktober 2001 21:18 schreef Tuurbo_Online het volgende:
Ik had dat in het begin ook met mijn 3com netwerkkaartje, omgeruild naar z'n cheap realtek kaartje en geen probleem meer :)
lol, laat ik nu net inderdaad een tijdje een nieuwe 3com kaart in mien pc hebben !!!!

thenks voor da tip, ik moet morgn idd maar es proberen of een andere kaart het probleem verhelpt :)
Op maandag 08 oktober 2001 21:18 schreef Nephilium het volgende:
bel naar de helpdesk en laat je een restate van je modem doen. Ik had EXACT dezelfde problemen, die waren daarna opgelost.
mocht het zo zijn dat een andere netwerkkaart niet werkt, dan zal ik zeker even bellen :)

thnx allemaal, mocht het niet op te lossen zijn, dan horen jullie nog van me :+ :P

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb het ook met uploaden naar jou
Reply from ***.***.***.***: bytes=32 time=717ms TTL=115
Reply from ***.***.***.***: bytes=32 time=335ms TTL=115
Request timed out.
Reply from ***.***.***.***: bytes=32 time=417ms TTL=115

vaag en als ik met chello met 1kb/s upload gaat m;n ping naar dik 500 ms toe !! Wie weet hoe dat komt ??

• PolarBear
  • Niet online
Op maandag 08 oktober 2001 21:16 schreef AppleMooz het volgende:
Werkelijk een team van LOI of Teleac Admins daar.. prutsers..
http://www.connexys.nl/athomepublic/run/vacatures$postadverts.QueryView?P_ADVERTENTIE_ID=130&Z_CHK=37598 als jij het beter kan.

• AppleMooz
http://www.connexys.nl/athomepublic/run/vacatures$postadverts.QueryView?P_ADVERTENTIE_ID=130&Z_CHK=37598

nou zozo...
voornamelijk zaken die al getest, getest, getest en geaccepteerd dienen te zijn op performance, efficiency en effectiviteit tijdens de testfase van een implementatietraject.. Dus @home klungelt lekker door terwijl er drie knappe koppen hun hersentjes breken over het schrijven van deze sollicitatie..
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik niet tot in de details de expertise bezit van enkele van deze interessegebieden die je volgens de vacature eigenlijk wel zou moeten bezitten.. Maar om een aantal mensen het voordeel van de twijfel te geven, sluit ik vooralsnog ook niet uit dat het totaal ontbreken van bandbreedte hier best een hardwarematige oorzaak zou kunnen hebben. Nogmaals.. geen persoonlijke aanval.. Maar voor een vast bedrag waarvan in Biafra een gemiddelde familie een maand van kan eten, kun je hier gemiddeld zo'n anderhalf uur luisteren naar een bandje met Franse chansons terwijl je in de wacht staat voor een puisterig helpdeskertje. "Hoe bedoelt u?, langzaam?" "Nou... zo'n 412b per seconde!" "Maar dat is toch extreem snel?" "B-I-T-S !!!" ... grmbl.. maar goed. er wordt tegenwoordig ook VWO gevraagd om bij de Konmar achter de kassa te zitten en een paraplu te dragen op een regenachtige dag denk ik dan maar.....

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 21:16 schreef AppleMooz het volgende:
Laat eens een continuous ping naar je gateway meelopen...
Ik verlies hier af en toe een halve minuut na aanmelding gewoon een kwartier de verbinding... /release /renew laat het dan ook afweten.. Werkelijk een team van LOI of Teleac Admins daar.. prutsers.. Er valt dan niets meer te pingen, zelfs de dhcp-server is onbereikbaar..
Knap om zo snel een conclusie te trekken! En nee als je geen ip-adres meer hebt kan je niets meer pingen. Maar meestal komt het verlies van een dhcp-lease door een brakke dhcp-client. Of de lease tijd moet extreem kort staan maar als dat niet het geval is dat released jouw computer de lease en haalt geen nieuwe op. En dan klinkt het meer als een "LOI pc-gebruiker"

• AppleMooz
Op dinsdag 09 oktober 2001 08:30 schreef sagar het volgende:

[..]

Knap om zo snel een conclusie te trekken! En nee als je geen ip-adres meer hebt kan je niets meer pingen. Maar meestal komt het verlies van een dhcp-lease door een brakke dhcp-client. Of de lease tijd moet extreem kort staan maar als dat niet het geval is dat released jouw computer de lease en haalt geen nieuwe op. En dan klinkt het meer als een "LOI pc-gebruiker"

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

Exterazzo

Qeasy

Op dinsdag 09 oktober 2001 14:32 schreef AppleMooz het volgende:

[..]
altijd leuk als mensen quoten en dan nix zeggen!

Audentia

• AppleMooz
hoezo geen ip adres meer? 127.0.0.1 en het geleaste ip adres zijn te pingen. bovendien als je net een lease hebt gekregen en netwerkactiviteit lijkt na enkele minuten te zijn verloren, dan is het verkregen ip adress nog wel aan de interface verbonden, indien er geen /release /renew of reboot heeft plaatsgevonden. het niet in staat zijn om de dhcp server te pingen vertoont verschijnselen dat volledige netwerkactiviteiten gestaakt worden. een /release/renew biedt geen soelaas. maw.. de dhcp server is onbereikbaar. de leasetijd overigens, gaat pas in na vrijgave van het ip adres, niet na afgifte. het is dus zeker wel mogelijk om een week of wat continue het zelfde ip adres te gebruiken, hoewel de scope geconfigureerd is om een lease van een week te hanteren. een week of langer met de clientnaam geen ip adres van de dhcp-server 'vragen' resulteert dan pas in afgifte van waarschijnlijk een nieuw ip adres, mits het voorgaande adres niet gebruikt wordt door een andere client.
Pagina: 1