Toon posts:

Poorten forwarden voor pc achter gateway voor icq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een server met daarachter een aantal pc's. Om icq chat & filetransfer te kunnen gebruiken moet je dus een aantal poorten instellen die je daarvoor wilt gebruiken en die forwarden.

Maar kan je nu dezelfde poorten gebruiken voor meerdere pc's achter de gateway?

#Accept ports used by ICQ
$IPT -A INPUT -p tcp --source-port 9000:9050 -j ACCEPT

#Forward ports used by ICQ
$IPT -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 9000:9050 -i eth0 -j DNAT --to 192.168.0.10:9000:9050

Kan ik nu bij die onderste regel gewoon zeggen:
$IPT -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 9000:9050 -i eth0 -j DNAT --to 192.168.0.30:9000:9050

of moet ik voor die pc (192.168.0.30) andere poorten gebruiken, bijv 9051:9100 ??

Verwijderd

Ik zet poort 4000 voor UDP traffic open en dan doen ICQ op de clients in het LAN het bij mij perfect hoor, niks portforwarding :? :? :?

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

tsja het lijkt me wel handig
dat je voor dat andere ip-adress een
andere port-range gebruikt.

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 08:30 schreef _eek_ het volgende:
tsja het lijkt me wel handig
dat je voor dat andere ip-adress een
andere port-range gebruikt.
ruh...kweet niet of ik nu iets verkeerd zeg....maar zorgt NAT er niet voor dat je dezelfde poorten kunt gebruiken ??? :?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Voor het connecten naar de ICQ server kan je allemaal dezelfde poort gebruiken (default 5190). Voor het chatten en het receiven van files heb je per client een eigen reeks poorten nodig. Als je een reeks van 5 poorten p client neemt dan kan je dus max 5 transfers/chats p cl. tegelijk uitvoeren. Welke reeks van poorten je beschikbaar stelt maakt weinig uit, zolang je maar in ICQ van de betreffende client de te gebruiken poorten opgeeft.

Zie ook dit plaatje van de portmap site van Negotiator (hier wordt dus een reeks van 100 poorten gebruikt....ietwat veel volgens mij):

Afbeeldingslocatie: http://negotiator.xs2chat.nl/nt/connection2.gif

Wees consequent, maar niet altijd

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Bij mij zitten die poorten lekker dicht, maar kan toch ICQen. KAn alleen geen bestanden overpompen maarja daar is FTP ook voor uitgevonden.
Hoe werkt ICQ dan eigenlijk?? Ik snap het eigenlijk niet zo goed, maarja... :z

...

Verwijderd

Heb hier voor MSN en ICQ een socks5 proxy draaien. Werkt ook perfect, heb alleen nog geen bestanden hoeven verzenden en ontvangen dus weet niet hoe dat verloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:22 schreef Ook het volgende:
Voor het connecten naar de ICQ server kan je allemaal dezelfde poort gebruiken (default 5190). Voor het chatten en het receiven van files heb je per client een eigen reeks poorten nodig. Als je een reeks van 5 poorten p client neemt dan kan je dus max 5 transfers/chats p cl. tegelijk uitvoeren. Welke reeks van poorten je beschikbaar stelt maakt weinig uit, zolang je maar in ICQ van de betreffende client de te gebruiken poorten opgeeft.
Bedankt, dat wilde ik dus weten.
Pagina: 1