Toon posts:

pc slaat compleet af..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb nogal een probleempje: mijn pc slaat op willekeurige momenten af. de lichtjes (hd lichtje, cdromspeler lichtje, power-lichtje) blijven gewoon branden, maar verder reageert ie nergens op. dus ook niet op reset knop of cdrom open doen. het is nu al vaak gebeurd, maar wat opvalt is dat het steeds gebeurt nadat mn pc een hele dag heeft aangestaan. de temp in mn pc is wel ok volgens mn bios: system +- 32 graden en processor 47 ofzo. (loopt wel iets op). ook staat de ' automatisch afsluiten bij oververhitting' uit in mn bios. verder dient gezegd te worden dat ik net windows xp heb geinstalleerd. daarvoor gebeurde het me NIET. en: als ik mn pc in win98 opstart (heb ik ook geinstalleerd) dan gebeurt het ook dus het is niet een os-gebonden probleem. Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? het leek mij een soort beveiliging ofzo. ook dacht ik aan een virus..heb echter met norton gescand, niks gevonden (was helemaal up to date)...

ik heb een atlon 900 en een k7t pro 2a moederbord van msi. verder 512 mb ram, dvd en brander, 30 gieg hd, sblive.

--thanx--

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

Hoeveel watt voeding hangt eraan :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
oja ik moet er nog even bijzetten dat als ik m na een uur weer aanzet dat ie het dan gewoon weer doet. hij sloeg bv rond 2200 steeds af, om 2300 weer aangezet en toen heeftie tot de volgende dag savonds probleemloos gedraaid..:? :?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het niet precies..ff kijken in mn kast.

Verwijderd

Topicstarter
kweenie, ff kijken in mn kast..moment

Verwijderd

Topicstarter
300 watt

Verwijderd

Je zegt dat je hdd/cdrom lampjes wel blijven branden. Draaien je fans ook nog? Of gaan die ook uit?

En slaat hij echt af (lees: uit) of hangt hij gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij gaan de fans uit: pc maakt veel minder geluid (ongeveer evenveel als wanneer ie op standby gaat). de lichtjes op de kast blijven allemaal aan, knipperen niet. maar op geen enkel knopje reageert ie; net dus, alsof er geen stroom doorheen loopt.. heel vreemd allemaal

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Zeer waarschijnlijk is je voeding naar de *****. Dit is de meest voorkomende oorzaak bij dit soort problemen (trust me, ik heb er ervaring mee ;)). Sloop je voeding eruit en hang er een nieuwe voeding in: waarschijnlijk is dan je probleem opgelost.
Als hij dan dan nog steeds afslaat zou het ook aan het mobo ofzo kunnen liggen, maar daar is niet zo makkelijk de oorzaak van te achterhalen...

success :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Topicstarter
mm..vaag..maar die 300w is in principe genoeg? gek dus datie het daarna weer gewoon doet..en heb ik dan iets verkeerd gedaan dat die voeding gaar is (kan ik er wat aan doen :D)? of gebeurt dat gewoon wel eens

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Ik had ongeveer hetzelfde met mij oude vobis ( |:( ) voeding: die deed een tijdje erg raar en daarna was het 'plof' en deetie nix meer. Het ligt niet aan het wattage van je voeding (dat moet genoeg zijn), maar eerder aan de kwaliteit (no-name standaard voedinkie neem ik aan). Die hebben vaker last van productie fouten waardoor ze erg gevoelig zijn voor bv. warmte en daardoor raar gaan doen. Als je nog garantie hebt: ff terug gaan met voeding en/of pc, anders een andere (goede) 350/300 wat voeding kopen/lenen en die uitproberen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Topicstarter
hee wat toevallig ik heb vroeger ook een vobis gehad! (redelijk KOTSKOTS ja!!) oja misschien ook wel van belang: eerst was mn system temp echt iets van 47 en werd mn cpu bijna 60 graden bij het quaken. daarna heb ik een koeler in zo'n 5.25 inch bay gehangen en toen ging die temp wel even omlaag. misschien dat die voeding, toen ik die extra koeler niet had, vergaard is en dat dat nu begint op te spelen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

Bij dit soort problemen blijft 't altijd gokken. Zal echt goed moeten nadenken of je wat veranderd hebt of waar 't aan kan liggen.

Kan dus vanalles zijn. Denk als eerste aan de voeding.
Maar 100% zeker weet je dat nooit. Kan ook nog je mobo zijn of geheugen of wat heel anders.
Heb zelf ook heel lang last gehad van zoiets, echt alles geprobeerd, nieuwe BIOS, nieuw geheugen, bijna nieuwe voeding gekockt, bleek 't MagicFolders ( :r kloteprogramma!) te zijn. Ben ik net op tjd achter gekomen toen ik XP installeerde. Anders had ik nieuwe voeding gekocht.

Maar goed, begin eens met voeding te vervangen zou ik zeggen. Probeer eens ergens wat te lenen ofzo, want een nieuwe kopen is ook meteen weer een twijfelgeval. 300W zou genoeg moeten zijn, maar kan ook gewoon kapot zijn.

suc7

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen ik zal eens beginnen met de voeding inderdaad. het is echt raar zoiets, erg vaag.

BEDANKT!

Verwijderd

probeer de ventilator op je videokaart eens schoon te maken.
Deze kan na lange tijd behoorlijk vervuild met stof raken en zodoende niet meer goed koelen.
Het gevolg is vastlopers omdat je videochipset te heet wordt.

Verwijderd

Het heeft geen bal te maken met de voeding, het heeft te maken met de videokaart die het gewoon niet meer kan bedoen. Ik heb het zelf een beetje uitgevist door dit: op win2k red alert 2 spelen gaf precies het probleem van jou: er gaat iets in het systeem uit, reageert niets, na half uur ofzo kan hij pas weer aan, in kortere tijd opstarten geeft weer problemen. maar wat ik heb gedaan is windowsME erop gooien en daarop eens ra2 spelen. Nou het loopt als een TREIN!.. dus je moet zelf eens zien wat je eraan doet en niet zoals mij een nieuwe voeding kopen want toen wist ik nog niet wat het probleem is. het ligt dus aan de combinatie tussen vid kaart en het OS. kep het nog wel meer gezien hiero dit probleem : K7T pro moederbord van MSI meestal :P... maar maak je geen zorgen. het werkt perfect met een ander OS. ik heb het zelf ook nog gehad met winXP maar kep alweer genoeg gelult :7

suc6
Pagina: 1