Toon posts:

packetloss

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een chello kabelverbinding en de laatste paar dagen is mijn packetloss erg hoog

ik heb een hoop sites gepingt en bij bijna allemaal is me paketloss rond de 50%
ook kan ik op bijna geneen site meer komen zonder de chello proxie

ik kan zelfs geen normaal potje unrealen |:(

nu mijn vraag :
hebben meer mensen hier last van, en is hier iets aan te doen ?

een paar dagen geleden heeft mijn onhandige vader plinten tegen de muur gespijkerd met de kabels erin maar er zijn er een paar doorheen gegaan, zou dit ermee te maken kunnen hebben ? (de spijkers zijn er inmiddels uit)

Verwijderd

Moet ik er echt antwoord op geven? :'P

Natuurlijk kan het te maken hebben met spijkers die door een draad hebben gezeten. Als er niet meer continu contact wordt gemaakt, heb je al een probleem. Ik heb het dan nog niet over problemen die er kunnen optreden als de kabel wel contact maakt, maar gesplitst is. Hier kunnen ineens vreemde (veld)effecten optreden.

Verwijderd

Zou kunnen zijn dat door die kabels een ader van je UTP gespleten is, waardoor er misschien nog 4 draadjes heel zijn van die ader, als je snapt wat ik bedoel :)

Dan heb je maar een heel dun lijntje waar de packets doorheen moeten, net genoeg om verbinding te maken, maar wel met veel packetloss.

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar dit komt zo 1 2 3 in me op :)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nou ik heb het ff voor je geprobeerd, en ik heb nergens last van (ik heb ook chello). Alleen www.nasa.gov (hoe kom ik er eigenlijk op :? ) had ik 100% packetloss, maar ik weet niet of ze dat zo ingesteld hebben ofzo, website is wel online. Maar ja, als er kabels gesloopt zijn... :'(, probeer eens een nieuwe, zou ik zeggen.

Suc6,
BreadFan