Toon posts:

Norton ghost image terugzetten op ander systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja het onderwerp zegt het al.

kan je een norton ghost image terugzetten om een ander systeem dan waar hij gemaakt is.
Het gaat om mijn windows xp image die ik met norton ghost gemaakt heb, kan ik die ook zo op mijn laptop zetten en als ik dan opstart dat windows alle hardware insteld.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 13:46

evaarties

Powerball @ 12.582

't is wel mogelijk.. heb het zelf ook weleens gedaan.. dus suk6

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik het erop gokken

bedankt

Verwijderd

Yep het in inderdaad mogelijk..let wel op dat je deze partitie active maakt, en dat je wel in de juist partitie installeerd..

Dit heb ik al meerdere keren gedaan.....

suc6 RKM

Verwijderd

Heb 't nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat het niet kan, andere hardware, andere drivers e.d.

Verwijderd

Topicstarter
De partitie is geen probleem, het is er maar 1

Verwijderd

Topicstarter
hij is bezig, ik post straks of het gelukt is, over een minuut of 10

Verwijderd

Ik vrees ervoor. Je krijgt waarschijnlijk zo'n mooi blauw scherm na ongeveer 60% van de boot...

Verwijderd

Topicstarter
het is niet gelukt, hij geeft aan dat hij ntldr niet kan vinden, dit kan kloppen want ik heb mijn windows XP partitie niet als master boot disk,

ga zo ff het systeem overzetten, weet alleen nog niet hoe.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Tijdens de installatie van een NT versie (NT4/2000/XP) wordt de kernel (bij NT de HAL) voorzien van de hardware die niet meet te veranderen is.
Onder die hardware vallen onderandere je chipset van het moederbord en de type HDD controler.

Indien de andere PC een (soortgelijke) dezelfde chipset kent zal het werken. Intel 430TX/440LX/EX/ZX/BX zijn bijna identiek en kan (wil niet altijd) werken.

Maar van een Intel ondergrond naar een VIA ondergrond en visa-versa zal het niet werken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil toch nog iets proberen, maar daarvoor heb ik een windows XP bootdisk nodig, waar in windows XP maak ik die??

Verwijderd

Topicstarter
helaas ik moet GRiMLoCK gelijk geven, een heel mooi blauw scherm. Tevens heeft Sinclair gelijk, hij loopt vast op de hardware, teminste dat denk ik.

jammer, moet ik hem helemaal zelf instaleren. Duurt ff wat langer maar dan werkt ie wel.

toch bedank.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
Denk dat de partitie waar je uw image wilt op plaatsen even groot moet zijn als de partitie vanwaar uw image komt. Dit omdat de partition table enzo ook wordt overgenomen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Als je zoiets gaat doen is het verstandig om van je bron-PC-besturingssysteem (waarvan ghost gemaakt wordt) volgende te doen:

1) Systeem --> Apparaatbeheer alles verwijderen (Veilige modus)

2) Vervolgens via
Start --> Afsluiten --> OpnieuwOpstartenInMsDosModus windows te verlaten

3) Maak er een Ghost van

Zorg wel dat je alle drivers van elk "apparaat" bij de hand hebt wanneer je de ghost op een nieuwe partitie hebt geinstalleerd en Windows opnieuw opstart.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 18:48

Schonhose

Retro Icoon

Op maandag 08 oktober 2001 22:03 schreef whoami het volgende:
Denk dat de partitie waar je uw image wilt op plaatsen even groot moet zijn als de partitie vanwaar uw image komt. Dit omdat de partition table enzo ook wordt overgenomen.
[off-topic]
Allee... u bent zeker Belg....
[/off-topic]

Ik heb het ook wel eens geprobeerd en het is mij niet gelukt. Het ging zelfs verkeerd wanneer ik de boot partitie vergrote met enkele 100 mb's.

Niet gedaan met Ghost trouwens maar met Disk Image. Die images zijn exacte kopies van je sectoren enzo. Denk dat het daarom niet werkt.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op dinsdag 09 oktober 2001 12:01 schreef TWELLO het volgende:
Als je zoiets gaat doen is het verstandig om van je bron-PC-besturingssysteem (waarvan ghost gemaakt wordt) volgende te doen:

1) Systeem --> Apparaatbeheer alles verwijderen (Veilige modus)

2) Vervolgens via
Start --> Afsluiten --> OpnieuwOpstartenInMsDosModus windows te verlaten

3) Maak er een Ghost van

Zorg wel dat je alle drivers van elk "apparaat" bij de hand hebt wanneer je de ghost op een nieuwe partitie hebt geinstalleerd en Windows opnieuw opstart.
Is is een OEM tooltje genaamd SYSPREP, waarmee je met de commandline SYSPREP -PNP alle PnP apparaten kan verwijderen, je zit alleen nog steeds met de HAL die niet te vervangen/recompilen/detecteren is.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
Op dinsdag 09 oktober 2001 12:18 schreef Morpheus25 het volgende:

[..]

[off-topic]
Allee... u bent zeker Belg....
[/off-topic]
Ja, problemen mee misschien?

Blijkbaar wist je het zelf niet want je hebt die fout al eens gemaakt.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 13:04 schreef Sinclair het volgende:

[..]

Is is een OEM tooltje genaamd SYSPREP, waarmee je met de commandline SYSPREP -PNP alle PnP apparaten kan verwijderen, je zit alleen nog steeds met de HAL die niet te vervangen/recompilen/detecteren is.
Tanks voor de TIP!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:53

CasGas

.

en toch kan je beter XP opnieuw instaleren op de notebook, je neemt nu ook alle instellingen mee van je andere pc dus ook hardware drivers en tevens heb je waarschijnlijk op je notebook een andere chipset, opnieuw instaleren is dus een betere optie...

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03

Gaitman

The Real One

Ook kun je het volgende doen, zoals op:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;271965

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

[ Voor 35% gewijzigd door Gaitman op 23-04-2003 09:03 ]

Pagina: 1