Toon posts:

Maxsize logfiles WinRoute Pro 4.1 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ikzelf vind dit draadje het beste in Internet & Telefonie thuishoren, maar misschien dat een van de mods Network Troubleshooting beter vind. In dat geval verplaats hem dan maar.

Dan nu de vraag, ik heb op mijn server WinRoute Pro 4.1 draaien. Werkt perfect, alleen raakt de hardeschijf van het beestje een beetje vol, oorzaak: de logfiles van WinRoute Pro. Op dit moment zijn deze samen zo'n dikke 900 Mb. Waarvan 99,99% door de security log gebruikt wordt. Nou vind ik het niet erg dat er van alles gelogt wordt, maar het wordt dus een beetje krap op de harddisk. Zit er nergens een optie die de max size van een logfile kan beperken? Ja ik heb gezocht en niks kunnen vinden...

Verwijderen van de file gaat niet echt makkelijk, moet winroute voor afgesloten zijn, is niet praktisch op de server en is een terugkerend probleem, en daar houd ik niet van ;)

Verwijderd

Als je naar Logs, Logging gaat, kun je toch zelf aangeven wat wel en niet gelogd moet worden? Dus zelf in en uitschakelen wat je in de logfile wilt hebben.

Ik heb de Light versie van WinRoute en mijn logs zijn een totaal van 150k.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 21:50 schreef Jorden het volgende:
Als je naar Logs, Logging gaat, kun je toch zelf aangeven wat wel en niet gelogd moet worden? Dus zelf in en uitschakelen wat je in de logfile wilt hebben.

Ik heb de Light versie van WinRoute en mijn logs zijn een totaal van 150k.
Ik heb alles uitgeschakeld... maar hij blijft bezig... op dit moment is de logfile al 1.1 Gb.... bijna elke byte die mijn eDonkey-bak download wordt gelogd... :(

Verwijderd

zet dat in iig geval logging voor die poort uit ofzo :)
kheb t probleem overigens ook komt vooral door nimda en zo :P

Verwijderd

Even op de internet site van Tiny gekeken, en ik ben alleen DIT maar tegengekomen. Halverwege de pagina staan de log opties, en hoe je wilt loggen. Misschien heb je daar iets aan?

Verwijderd

Topicstarter
Dinsdagavond heb ik de logfiles verwijderd. Ook heb ik diverse instellingen verandert waardoor er geen instelbare dingen meer gelogd worden. Maar toch is de logfile alweer 270 Mb. Hij groeit nou dus minder snel maar nog steeds.

Nog iemand suggesties?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NT

DIT IS MIJN WEBSITE

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Wat staat er in die logfile??
Misschien dat dat een aanwijzing geeft......

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 21:21 schreef Poiter het volgende:
Wat staat er in die logfile??
Misschien dat dat een aanwijzing geeft......
alle inkomende en uitgaande packets denk ik zo... krijg hem helaas niet geopend met kladblok, 424 Mb slikt ie niet, en wordpad zegt dat het bestand al in gebruik is en opent hem daarom niet...

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je kan volgens mij instellen wat er gelogd moet worden, ben je trouwens autoexec.bat vergeven? zet deze regel er maar bij
code:
1
2
3
@echo off
echo Bezig met verwijderen van log..
del c:\program files\winroute\log\log.txt

dat pad moet je denk ik veranderen maar het is een prima oplossing, voor de gevorderen onder ons kunnen ook wel wat verzinnen met tijd erzo erbij. (als je dat wilt moet je het maar even zeggen)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 12:50 schreef laupro het volgende:
Je kan volgens mij instellen wat er gelogd moet worden, ben je trouwens autoexec.bat vergeven? zet deze regel er maar bij
code:
1
2
3
@echo off
echo Bezig met verwijderen van log..
del c:\program files\winroute\log\log.txt

dat pad moet je denk ik veranderen maar het is een prima oplossing, voor de gevorderen onder ons kunnen ook wel wat verzinnen met tijd erzo erbij. (als je dat wilt moet je het maar even zeggen)
Het gaat om de server... en deze gaat zo weinig mogelijk rebooten, liefst niet. Dus dit is geen echte optie, kan ik net zo goed winroute uitschakelen de logfiles verwijderen en winroute weer inschakelen..

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Hoe heet de file die zo groot wordt? Winroute maakt namelijk meerdere logs... Verder zou het toch wel handig zijn als je een stukje van die log zou kunnen laten zien. Dus bv ff die grote log weggooien, en alstie nog niet zo groot is ff bekijken en copy and paste.....
Pagina: 1