Toon posts:

te zware bass??????????

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier echt een vaag probleem met onze Bose acoustimass 15 en een Marrantz SR7000 versterker. WE hebben teveel bass(meesten hebben juist te weinig :) ) en ik kirijg et er niet uitgeregeld tenzij ik de achterspeakertjes op small zet ipv large op de versterker. Ik heb echt alle bass regelingen op min. staan ook op de sub en nog doet tie et... Hij staat nu parralel aan een muur, maar als ik hem ervanaf draai heb ik er nog last van.

Het nadeel is als ik de speakertjes op small zet dat er dan zo'n zielig geluidje uitkomt....

wie o wie =] bvd

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Grrr.. vaag probleem.. denk dat je speaker keuze niet echt bij je woonomgeving past of dat er iets niet klopt.. je kan misschie proberen wat te dempen door dekens in je speakers te proppen of ze achter de bank te stoppen ofzo? Weet het ook niet echt.. :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Ik zou eens proberen om je speakers iets verder van de muur af te zetten (tussen de 0.5 en 1 meter)

/me had er ook last van

Verwijderd

Topicstarter
hmmmzzzz

idd eens ff te proberen.... want dit is echt irri. Vertrouw me ik hou echt van een lekker zware bass, maar als ie op zn min. zoveel produceert.... :(

in de Matrix staan de kopjes te trillen in de kamer >:)

Verwijderd

Als je nou teveel bass hebt haal je toch gewoon je woofertje eruit.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Heb je er een bass pijp in zitten :?

Zo ja dan moet je deze eens eruit halen OF dat gat eens afsluiten. Kijken..nee luisteren wat er dan gebeurt.

En van de muur af. Zit er ook ergens een loudness knopje op :? als dat zo is even uitzetten.

Succes *D

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik heb veel bose's gehoord en ik was van mening dat 80% van de bose's teveel bass had.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik zou je versterker laten nakijken....

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Is inderdaad raar probleem.
Ik heb ook zoiets gehad, heb er zelf spikes onder gezet, en dat hielp behoorlijk.
Maar aangezien jij ook al het bass niveau al omlaag hebt staan denk ik dat het niet helpt, maar als je van iemand een setje kan lenen zou dat handig zijn.
Ze zijn nl. nogal duur (80 piek ofzo) dus mocht het toch niet helpen dan heb je ze weer voor niets gekocht.
Ik zou zeggen suc6 ermee :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eeven ter uw informatie. Dit gaat dus niet om een normale set speakers, maar om een Bose acoustimass 15. Een sub ,met daarbij 5 kleine sattelietjes, die iig niet onder de 120Hz weergeven. Speakers van de muur halen of op spikes zetten gaat dus niet helpen.

Al deze tips werken wel met de subwoofer. Die kan je wat meer centraal zetten (jajaja, Bose zegt dat je 'm overal neer kan zetten: is nie zo :{). Wat centraler plaatsen zou moeten helpen.

Verder kan ik me ook niet voorstellen dat het niet op de receiver geregeld kan worden. Je kan toch de volumes van de speakers los regelen? Je kan toch ook het volume van de sub (vaak LFE) wel een db of drie naar beneden draaien?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12
Probeer voor de gein die baspijp eens met een losjes opgerolde handdoek te dichten?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Of een deken over de subwoofer gooien..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 09 oktober 2001 10:10 schreef Urnie het volgende:
Of een deken over de subwoofer gooien..
Dat gaat niet echt helpen... Laag gaat gewoon door zoiets heen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:45
Maar wat heeft hij nou aan een subwoofer waar je een kilo dekens overheen gooit?!
Misschien de binnenkant van de boxen opvullen. Dat helpt vaak al. En ff kijken of je er geen extra scheidingsfilter tussen kunt krijgen. Bij voorkeur eentje met regelbare weerstanden. Dan kun je zelf bepalen hoeveel bass er doorgelaten word...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:57 schreef JvS het volgende:
Eeven ter uw informatie. Dit gaat dus niet om een normale set speakers, maar om een Bose acoustimass 15. Een sub ,met daarbij 5 kleine sattelietjes, die iig niet onder de 120Hz weergeven. Speakers van de muur halen of op spikes zetten gaat dus niet helpen.

Al deze tips werken wel met de subwoofer. Die kan je wat meer centraal zetten (jajaja, Bose zegt dat je 'm overal neer kan zetten: is nie zo :{). Wat centraler plaatsen zou moeten helpen.

Verder kan ik me ook niet voorstellen dat het niet op de receiver geregeld kan worden. Je kan toch de volumes van de speakers los regelen? Je kan toch ook het volume van de sub (vaak LFE) wel een db of drie naar beneden draaien?
wat d8 je van hij staat al -15?

Maar k heb zojuist nog een optie gevonden die de bass aanzienlijk verminderd, nog eens met 10db. NU begint het al stukken beter te klinken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 21:52 schreef Dark_Neve het volgende:
Als je nou teveel bass hebt haal je toch gewoon je woofertje eruit.
d8 et ook, in een sub van rond de 2000 :P

toch maar niet :)
Pagina: 1