Help! Harde schijf waarschuwing!

Pagina: 1
Acties:

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 11:02

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Ik had daarstraks Windows Me opnieuw geïnstalleerd, en ging goed.
Totdat ik de pc opnieuw opstarte (nadat ik een backup had gemaakt met Norton GHost 2001, en Wavelab hab geïnstalleerd).
Ik start de pc opnieuw op.. krijg netjes te zien hoeveel mijn geheugen is.. wat mijn drives zijn.. en een vette fout daaronder!!

Ik kreeg dit te zien...

SMART Failure Predicted on Primary Master : Maxtor 5T040H4
WARNING: Immediately backup your data and replace your hard disk drive.
A failure may be immenent.

HELP!! Ik kreeg op eens dit bericht bij het opstarten (resetten) van mijn pc.
De 40Gig Maxtor is nog maar net een paar weken oud :( En het gekke is dat ie wel verder goed opstart en werkt! Alleen die foutmelding....

Mijn pc bestaat uit:
Asus P3C2000 motherboard
P2 350mHz
256mb sdram
Sound Blasterlive 1024
Voodoo3 2000 agp
40Gig Maxtor 7200rpm (die dus raar doet)
50x cd-rom
Philips cdd3610 6x2x2 brander

En aub niet doorverwijzen naar een ander topic!
Ik werk momenteel maar op 640x480.... 16 kleuren!

specs

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

die smart voor harddisks heeft het helaas voor jou best wel vaak bij het rechte eind dus ik vermoed dat je harddisk echt binnenkort zal sterven

echter hij was pas een paar weken oud meteen terug naar de winkel en omruilen dus ! (even screen shot printen van die melding en klaar ) :)

Sommige mensen....

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Ik heb ook een maxtor met problemen, en hij geeft bij mij aan dat ie smart niet kan doorlopen... omdat daar het probleem in zit...

• Flappie
  • Laatst online: 29-04 20:35
Jammer, daar gaat je HDD.

Het is een nieuwe technologie. Waneer er HDD problemen zijn, geeft ie dit dus aan. Je HDD zal het dus niet lang meer uit houden

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Bedankt voor het antwoorden!
Morgen gaan we terug voor de garantie

Nogmaals: Heel erg veel bedankt!!!

specs

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:23
Auw. Wat een fout moederbord heb je.

Asus P3C2000 motherboard
P2 350mHz
256mb sdram

i820 met SDRAM en foute MTH. Inruilactie gemist?

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 21:09 schreef biobak het volgende:
Auw. Wat een fout moederbord heb je.

Asus P3C2000 motherboard
P2 350mHz
256mb sdram

i820 met SDRAM en foute MTH. Inruilactie gemist?
Achja.. het was toendertijd (anderhalf jaar terug ofzo) het enigste moederboard bijna dat nog de P2 ondersteunde.. we kenden amd toen nog niet :( en P3 vonden we te duur

specs

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 17:36
Op maandag 08 oktober 2001 20:34 schreef Koelkasten het volgende:
.. (even screen shot printen van die melding en klaar ) :)
hoe print je een screenshot van het bootup scherm?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 20:02
maak een snapshot met een digitale camera

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 22:00
Op maandag 08 oktober 2001 21:50 schreef RooT het volgende:

[..]

hoe print je een screenshot van het bootup scherm?
Men neme een digitale camera, en neme een foto van het opstart-scherm, laden dit in de computer en printen dit uit...

Tip: dit proces kan men vereenvoudigen door op "Print screen" te drukken...

;)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Ik heb nog geen digitale camera! :(
Volgens mij loop ik zeeeeeeer veel achter...
Ach, ik heb de foutmelding al uitgeprint en morgen gaan we ermee naar Vobis.. kent iemand de service daar? De harde schijf is denk ik 3 á 4 weken oud

specs

Verwijderd

oooooooooooooooooooneee he niet vobis dat is echt te erg..kijk alleen al even in de shop survey ervan..heb daar al meerdere berichies gepost..echt ze zijn zo superKUT!!!1

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 21:41

Snijkoek

Metal up your ass

Als je bij mij in de Vobis komt is ie wel owke ;) Helaas moet ik donderdag pas werken :P

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als ze moeilijk doen bij Vobis bijvoorbeeld "SMART kennen wij niet, u schijf blijkt hier toch perfect te werken !", dan neem je ze terug mee naar huis, en je begint er allemaal brol opte kopieren, te deleten, terug erop te kopieren terug te deleten, tot ze het opgeeft. Dan ga je terug en als ze dan moeilijk doen :Y) ... Nou, dan kunnen ze niet meer moeilijk doen B-)

• equationunequal
Op maandag 08 oktober 2001 23:03 schreef maartenoei het volgende:
oooooooooooooooooooneee he niet vobis dat is echt te erg..kijk alleen al even in de shop survey ervan..heb daar al meerdere berichies gepost..echt ze zijn zo superKUT!!!1
Yep, mijn 2e comp kwam bij vobis vandaan: 2 keer verotte voeding en 1 keer fried mobo. In totaal zo'n 4 weken mn comp kwijtgeweest + ze zijken verschikkelijk over de garantie (je kan defecte zooi met heel veel moeite ruilen, maar dan duurt het vaak nog weken voordat ze het getest hebben en wat nieuws voor je hebben |:( )

Kutzaak dus...

• equationunequal
Op maandag 08 oktober 2001 23:05 schreef XTerm89D het volgende:
Als ze moeilijk doen bij Vobis bijvoorbeeld "SMART kennen wij niet, u schijf blijkt hier toch perfect te werken !", dan neem je ze terug mee naar huis, en je begint er allemaal brol opte kopieren, te deleten, terug erop te kopieren terug te deleten, tot ze het opgeeft. Dan ga je terug en als ze dan moeilijk doen :Y) ... Nou, dan kunnen ze niet meer moeilijk doen B-)
Ook een handige truc: als je hdd bijna gecrashed is (een paar bad sectors ofzo), dan moet je em ff een paar keer flink mee schudden en em een paar keer laten vallen (wel zorgen dat je de buitenkant niet beschadigd). Dan is die helemaal gecrashed en kunnen ze em niet meer mee teruggeven ;)

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Dan is de TD van de regenboog toch leuker
ik kom met hd met veel bad sectors binnenwandelen, leg alles uit...
Ik geef de hd af, zegt de gast: JA, eigenlijk zou ik hem moeten testen, MAAR daar heb ik geen zin in.. hier heb je een nieuwe ;)
Wandelend liep ik met mijn omgeruilde hd terug naar huis ;)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• LordAlderaan
  • Laatst online: 04-11-2021

LordAlderaan

DPC Eclipse

Ik heb hetzelfde bericht al een maand op mijn BiosOpstart scherm staan. Hij is in de tussentijd al geformat en ge fdisked en alles maar mijn HD heeft het niet begeven en heeft ook geen errors. Aangezien ik toch maar eens in de drie dagen reset neem ik me gewoon de moeite dan de F1 knop in te drukken. Ik vermoed geen verdere problemen. Een maand is te lang om voor zo'n error om nog serieus wat te beteken.

Mijn systeem:
P3 800 mhz
Asus moederbord (welk weet ik niet meer)
VooDoo 3 2000 AGP
Soundblaster 1024
128 MB Ram
Primary Master: 40 gig Maxtor 5400rpm
Primary Slave: Varierende HD's
Secondary Master: 32xCD-Rom 10xDVD
Secondary Slave: Philips 32x4x4x fikker

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Ik zou teruggaan voor de garantie. Maar op mijn HD zit geen garantie meer dus ik heb er schijt aan.

Greetz,
Lord Alderaan

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:02
Op dinsdag 09 oktober 2001 01:44 schreef LordAlderaan het volgende:
Ik heb hetzelfde bericht al een maand op mijn BiosOpstart scherm staan. Hij is in de tussentijd al geformat en ge fdisked en alles maar mijn HD heeft het niet begeven en heeft ook geen errors. Aangezien ik toch maar eens in de drie dagen reset neem ik me gewoon de moeite dan de F1 knop in te drukken. Ik vermoed geen verdere problemen. Een maand is te lang om voor zo'n error om nog serieus wat te beteken.

Mijn systeem:
P3 800 mhz
Asus moederbord (welk weet ik niet meer)
VooDoo 3 2000 AGP
Soundblaster 1024
128 MB Ram
Primary Master: 40 gig Maxtor 5400rpm
Primary Slave: Varierende HD's
Secondary Master: 32xCD-Rom 10xDVD
Secondary Slave: Philips 32x4x4x fikker

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Ik zou teruggaan voor de garantie. Maar op mijn HD zit geen garantie meer dus ik heb er schijt aan.

Greetz,
Lord Alderaan
Geen garantie???? Heb je een vrachtwagen-hd ofzo??? Of is t een andere schijf dan die 40Gb-er..
maxtor geeft 3 jaar garantie, dus je kan m altijd nog naar maxtor rma sturen als je computertoko er een probleem van maakt.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• MasterM
  • Laatst online: 02-04 08:52
ellow

Ik heb/had dit exacte probleempje ook met mijn maxtor 53073H6 hij gaf al vreemde geluiden bij sommige koude startjes, maar dat deed niet bij elke koude start en dus nix geen garantie... nu gaf ie bij mij ook die fout melding aan... ik powerline bellen zeggen ze ja ff maxtordiag (of iets dergelijks) runnen... na doe ik... ik krijg een foutmelding + de bijhoorden code. Ik ff met ma overleggen waneer we naar zoetermeer kennen.. dat was vandaag... Ik kom van school en ik ken mijn foutcode niet meer vinden. Ik denk na ff snel de test opnieuw. GEEN Fout melding meer!!! ik denk nah wat overkomt mij nou... maar ja ik nog 2 jaar garantie dus het maakt niet zoveel uit. Maar ik vind het wel vreselijk irri!!!
Kut zooi...
Nah ja ... jullie zulen het ook echt interesant vinden

(ps: ik had misschien gehoopt , met e.v.t bij betaling ofcourse, op een grotere hd :) ... maar ja... ik koop er denk wel een losse aparte... we zien het wel)
mzl :) )
Pagina: 1