Toon posts:

AMD + Terratec DMX = problemen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Ik wil binnnenkort mijn systeempje (nu een AMD K6-2 400) upgraden naar een AMD TB 1400 (of misschien wel een XP 1,4Ghz) met als mobo een MSI met KT266A chipset. Als soundcard heb ik nu een Terratec DMX, en die wil ik ook in mijn nieuwe systeem gaan gebruiken. Nu hoorde ik van een paar mensen dat een Terratec DMX problemen kan geven icm. een AMD TB. Klopt dit??

Verwijderd

Dat is volgens mij dikke bull, Omdat ik zelf een duron heb en dus ook de dmx x fire en alles gaat goed En ook een vriend van mij heeft ook mijn kaart een keer bij hem ingebouwd in zijn athlon 1200 en daar ging alles goed, terweil hij ook nog eens zijn eigen live 5.1 er in had zitten duzz

Verwijderd

Topicstarter
DMX XFire heeft andere drivers...

Verwijderd

ik heb gewoon de drivers gebruikt die op de cd-rom zaten,...
hij geeft dan een foutmelding van geen handtekening van windws enzo maar die heb ik gewoon genegeerd! en alles werkt goed evenals de ondersteuning van sensaura enzo

Verwijderd

Dit zou echt nieuw voor me zijn....
VIA + Soundblaster problemen die ken ik wel en heb ik ook aan den lijfe ondervonden.
Een Hoax??

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
leuk verzonnen :+

Verwijderd

Topicstarter
OK, ziet er naar uit dat het dus niet waar is. MOOI!

Verwijderd

hiero een TB 1.2 + A7V + DMX = supergeluid

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Helaas moet ik je teleurstellen :( Ik heb ook een Terratec DMX :r (dus niet de XFire !) en onder alle versies van windows (98,me,2k en xp) vastlopers, freezes, etc. Totdat ik die *&^@^&%#* :r kaart verving door een oude turtlebeach en nu is ie superstabiel B-) Voor mij dus echt NOOIT meer een Terratec kaart. Voor specs van mijn PC zie sig. :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

DMX Xfire op een duron 800 : werkt perfect
DMX Xfire op een athlon 1000 : werkt perfect

Het zou alleen kunnen dat jou sound on board dwars gaat liggen...maar die moet je dan gewoon uitzetten..denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 21:28 schreef Sanders het volgende:
hiero een TB 1.2 + A7V + DMX = supergeluid
Jij hebt geen DMX maar een DMX XFire, die XFire doet het wel icm. Athlon TB, de gewone MX niet...

Maar zijn er mensen die een echte Terratec DMX (DUS GEEN DMX XFIRE) goed werkend hebben met een AMD TB???

Verwijderd

Topicstarter
KUT, schijnt dus echte bug te zijn, kreeg net mailje van iemand die me op de FAQ van Terratec wees:

Question 24:

When I install the DMX in a Athlon system, my computer hangs up.

Answer 24:

This is due to the modified timing behavior of Athlon CPU's. In this case, a minor modification has to be made on the sound card. Send us the sound card with a description of the error, the exact name of the motherboard and the CPU speed. Please check the version of your DMX. The layout 1.2 has got two jumper to configure your card for the Athlon system.

SNIF, DOET ie het straks niet onder m'n nieuwe systeem

Verwijderd

Zever.. Terratec is gewoon zooi met Win2K ivm de drivers..

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb um ook omgeruild voor een SB Live 5.1. Niets dan ellende gehad met die k*t kaart. Onder Win 2K vertikte hij het helemaal en onder Win98 kon ik geen 4 boxen aansluiten. Neuh, voor mij geen Terratec meer. :(
Pagina: 1