Lees problemen na burnen met Lite-on 24x

Pagina: 1
Acties:

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 01:21

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Na het burnen van een cd (TDK 700mb 16x Multispeed CDR) heb ik lees problemen met andere cdrom stations. Ik doe de cd erin en dan gaat de laser als een gek lopen swappen (net zoals b.v. met meedere kopie slagen vanaf een cdrom). Hij doet het wel op de volgende manier: cdrom erin, goed in laten lezen door de cdrom speler, eigenschappen van het bestand oproepen (700mb divx filetje) sluiten en dan een kopie actie starten. Dan doet hij het wel goed. Als ik de cdrom in het licht hou, zie ik 3 verschillende brand sectoren, één op de 12x speed (meest lichte spoor en smalste spoort vanuit de binnenkant van de cd naar buiten), één op de 16x speed (iets minder lichter en iets dunner dan het lichtste spoor), en het grootste spoor (geheel donker) op 24x speed. Is het nu niet zo dat de cdrom problemen heeft met lezen bij het inscannen van de cdrom? Dat b.v. de cdrom het lichtste spoor ziet en dat hij daarop zijn toc/laser afsteld? Iemand nog meer dezelfde problemen?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
misschien heb jij toevallig dit kut TDK's? en zijn de 16 speed wel 24X bestand? Verder maken die kleur verschillen niks uit, nou ja bij mij niet.

no comment

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb exact hetzelfde en soms zijn ze inderdaad slecht tot niet leesbaar :(

Turn it off and on again.

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Iemand nog andere ervaringen met daarbij een eventuele oplossing?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Het wil nog wel eens voorkomen dat door de hoge snelheid waarmee de cd gebrand is problemen oplevert met cd-spelers, ik durf alleen niet met de volle 100% te zeggen of dat ook opgaat voor cd-rom spelers...
Het lijkt er wel op, heb je al eens geprobeerd om het zelfde type schijfje op een lagere snelheid te branden, en dan uit te lezen?
als dat nog niet lukt lijkt het me dat het aan de cd-r's ligt.

• Neowam

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Heb ik geprobeerd ja, en dan werkt het wel. Maar ik zoek eigenlijk een oplossing voor 24x schrijven. Dat dat wel goed gaat, anders breng ik die lite-on gewoon terug.

Verwijderd

Gewoon cdr's kopen die je op 24x kan branden

Verwijderd

Hmmm hier nooit problemen ;)

Zelfde burner maar dan met Platinum 80 min cd's >:)

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:52
platinum 80min 16x werken hier ook prima op 24x

MAAR die 10x rewritebles die erbij zaten die werken bij een maat van me ook barsslecht

als hij die van hem beschrijft dan kan enkel hij dze lezen en dit terwijl we dezelfde cdrw hebben
ik krijg altijd een crc error...

andersom: als ik ze schrijf zijn ze overal te lezen
Pagina: 1