Toon posts:

[php] Handmatig ordenen teksten in een CMS

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een CMS waarin ik een functie wil bouwen voor het handmatig ordenen van teksten op de pagina, zodat de teksten niet automatisch op chronologische volgorde komen, maar dat de gebruiker dat kan bepalen.

Vbulletin maakt ook van zoiets gebruik, maar dan voor het ordenen van forums. Zie hieronder een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.g-sense.nl/hermans/zooi/order.jpg

Nu wil ik dus zoiets maken in mijn CMS, het creeëren van zo'n formulier (zoals het plaatje) wil nog wel lukken. Maar het wijzigen van alle teksten naar het juiste cijfer om te ordenen levert nog wat problemen op.

Hoe één cijfer te wijzigen weet ik wel, net zoals de rest van de tekst van dat record van de database.
Maar het wijzigen van meerdere records tegelijk die ook nog eens door php zelf gecreeërd zijn wil dus niet lukken.

Als jullie begrijpen wat ik bedoel:
Weet iemand hoe dat moet? Of heeft iemand misschien een gebruiksvriendelijkere oplossing voor dat ordenen?

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Mhh, gebruiksvriendelijk..? Mhh, zet in je table een veld met waarin je een order nummer gooit.
In je mySQL result zet je ORDER BY je_veld
Of bedoel je het niet zo :?
(ik heb de tekst niet echt helemaal goed door gelezen |:( )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 19:59 schreef AK47 het volgende:
Mhh, gebruiksvriendelijk..? Mhh, zet in je table een veld met waarin je een order nummer gooit.
In je mySQL result zet je ORDER BY je_veld
Of bedoel je het niet zo :?
(ik heb de tekst niet echt helemaal goed door gelezen |:( )
Ja, dat gedeelte lukt me ook wel, alleen van dat ordernummer wijzigen (van meerdere items tegelijk) weet ik niet hoe ik dat tegelijk moet doen.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:33
Inderdaad, je hebt de tekst niet gelezen :)

Ik heb tijdje geleden ook zoiets gemaakt (forums ordenen). Heb geen briljante oplossing kunnen bedenken :( Ik nummer nu alle forums (of ja, het order field) met iets als 10, 20, 30, 40, etc.. Als je dan een forum wil verplaatsen dan haal je er 15 van af (of tel je er 15 bij op). Daarna select je heel de zooi (met ORDER BY) en ga je alles 1 voor een met een update weer netjes 10, 20, 30, 40 nummeren.

Redelijk fool proof maar niet echt DB vriendelijk tijdens het wijzigen :(

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
quote]Op maandag 08 oktober 2001 20:01 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Ja, dat gedeelte lukt me ook wel, alleen van dat ordernummer wijzigen (van meerdere items tegelijk) weet ik niet hoe ik dat tegelijk moet doen.
[/quote]Simpel, gebruik een for of while statement

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 20:04 schreef bartvb het volgende:
Inderdaad, je hebt de tekst niet gelezen :)

Ik heb tijdje geleden ook zoiets gemaakt (forums ordenen). Heb geen briljante oplossing kunnen bedenken :( Ik nummer nu alle forums (of ja, het order field) met iets als 10, 20, 30, 40, etc.. Als je dan een forum wil verplaatsen dan haal je er 15 van af (of tel je er 15 bij op). Daarna select je heel de zooi (met ORDER BY) en ga je alles 1 voor een met een update weer netjes 10, 20, 30, 40 nummeren.

Redelijk fool proof maar niet echt DB vriendelijk tijdens het wijzigen :(
Als ik het goed begrijp wordt de tekst dan maar een plaats hoger of lager geplaatst? Dat zou het wijzigen van de complete indeling van de pagina wel heel veel werk maken...

Iemand een beter idee? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 20:14 schreef AK47 het volgende:
quote]Op maandag 08 oktober 2001 20:01 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Simpel, gebruik een for of while statement
[/quote]

Dan zal ik daar eens mee gaan stoeien :)
Pagina: 1