Toon posts:

Stomme vraag misschien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me nou al een tijdje af wat het verschil is tussen 16 bit en 32 bit kleuren in een spel ik zie het verschil nooit echt zo...

En het verschil tussen direct 3d en Opengl bij direct3d kan ik alleen dan bijvoorbeeld 16 bit kleuren en opengl 32 ;?

(P.s iedereen bedankt die me hielp bij die vraag over tribes2 op een 3dfx kaart! Hij doet het nou gewoon op zijn mooist echt alles erop en eraan ;) met 4x anti aliasing op mijn voodoo5 5500 PCI! (misschien hebben andere mensen hier wat aan: ik heb die wickedgl drivers eraf gehaald en de nieuwste drivers voor mijn voodoo, en niks upgedate van tribes2!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het verschil tussen 16 bit en 32 bit is 16000 kleurtjes om precies te zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar zie ik echt niet! :?

P.p.s speel wel alleen met bots Tribes2 omdat mijn internet verbinding zuigt! weet iemand ook waarom die bots nooit een voertuig nemen ook al zit ik erin en beveel ik ze het! Moet je per se met andere spelers via internet spelen om deze gezamenlijk te kunnen gebruiken?

Verwijderd

De praktijk laat zien; het verschil tussen 16 en 32 bit: een hele hoop gescheld, 3 crashes en veel snelheid.

Als je videokaart het niet trekt (zoals 3/4 van alle videokaarten op het moment) moet je gewoon geen 32 bit doen, f*ck de mensen die opscheppen van: "het ziet er echt geweldig uit en ik merk het verschil echt niet in snelheid hoor!" Je moet er altijd voor jezelf voor zorgen dat het spel lekker loopt. Ziet het er daarbij erg lelijk uit (check eerst ff de doos) -> koop een nieuwe videokaart.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op maandag 08 oktober 2001 19:44 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Het verschil tussen 16 bit en 32 bit is 16000 kleurtjes om precies te zijn :)
Ahum.

16-bits kleur: 65535 mogelijke tinten.
23-bits kleur: 16777216 mogelijke tinten. (de overige 8 bits zijn voor translucency gereserveerd)

Wel ietsjes meer dus dacht ik zo :P
En je merkt het verschil echt wel bij grote textures.

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 15:53
Als je tribes 2 met bots in voertuigen wil spelen moet je naar www.botepidemic.com gaan en de pilotbot of zoiets downe. 8-)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je ziet het wel een klein beetje

maar niet zo veel

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Je ziet het 't best bij diverse rook- en lichteffecten, dan zijn die blokkeriger en lopen minder mooi over.

Hangt ook van het spel af, bij de één maakt het niet zoveel uit terwijl het bij de ander op 16 bits gewoon lelijk is.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je het toch niet ziet, of als je een niet al te zware pc hebt, zou ik voor 16-bit gaan. Anders vreet het alleen maar snelheid.

BreadFan
Pagina: 1