Ik heb een probleem met mijn netwerk: ik heb 1 pc (WinXP)met een Realtek 8139 (10/100) kaartje en 1 laptop (Win2000 Pro) met een 3Com Megahertz 10/100 NIC. Ik gebruik hiertussen een 10/100 switch van Gistron (die van 159 piek). Allebei mijn netwerkkaarten geven aan te werken op 100mbit (dmv lampjes). Ook op de switch is dit te zien. Nu begint het vreemde van het verhaal: ik haal geen snellere transfer dan 1200 kb/s.
Ik gebruik als protocol TCP/IP en er hangt een Alcatel ADSL modem aan de uplink. Ik gebruik voor beide kaartjes de nieuwste drivers. IRQ van de Realtek kaart wordt wel gedeeld met een SB Live.
Ik heb al van alles geprobeerd, andere kabels, ander netwerkkaartje in m'n laptop, etc, maar het probleem blijft! Wie helpt?
Ik gebruik als protocol TCP/IP en er hangt een Alcatel ADSL modem aan de uplink. Ik gebruik voor beide kaartjes de nieuwste drivers. IRQ van de Realtek kaart wordt wel gedeeld met een SB Live.
Ik heb al van alles geprobeerd, andere kabels, ander netwerkkaartje in m'n laptop, etc, maar het probleem blijft! Wie helpt?