Voordat er mensen beginnen te zeuren: Ja ik heb de search gebruikt, echt waar 
Dit is het geval. Wij hebben zinds kort een DV videocamera van het Type Canon MV400i. Deze heeft zowel DV in als DVout.
Nu hebben we onze eerste vakantie erop zitten en ben ik even aan het kijken voor dingen om te video editen. Daarbij stuitte ik op Firewire, dat ondersteunt de Camera ook. Firewire zou goedkoop zijn en heel snel. Het prijsverschil met andere kaarten vind ik echter wel bijzonder groot. Ook zei iemand in de search dat een Firewire kaart niet ondersteunt dat je ook weer terug op DV tape kan schrijven zodra je klaar bent met bewerken. Maar dan vind ik opeens dit:
http://www.unibrain.com/products/ieee-1394/firedv.htm
En deze schijnt dus wel weer op DV tape te kunnen terugschrijven.
Kan iemand dat uitleggen? Kan iedere firewirekaart dat?
Ook had ik nog een vraagje wat betreft Hardware. Ik ben nu in het bezit van een PIII800 met 384mb en een 7200rmp. 30gb IBM onder Win. 2000. Is dat voldoende om een beetje fatsoenlijk te kunnen editen met bijvoorbeeld Ulead 6.0? Met een beetje fatsoenlijk bedoel ik in dit geval; niet al teveel schijfruimte (liever niet meer als 10gb.) en geen al te lange wachttijden
Degene die de moeite neemt hier serieus op in te gaan, alvast bedankt
Dit is het geval. Wij hebben zinds kort een DV videocamera van het Type Canon MV400i. Deze heeft zowel DV in als DVout.
http://www.unibrain.com/products/ieee-1394/firedv.htm
En deze schijnt dus wel weer op DV tape te kunnen terugschrijven.
Kan iemand dat uitleggen? Kan iedere firewirekaart dat?
Ook had ik nog een vraagje wat betreft Hardware. Ik ben nu in het bezit van een PIII800 met 384mb en een 7200rmp. 30gb IBM onder Win. 2000. Is dat voldoende om een beetje fatsoenlijk te kunnen editen met bijvoorbeeld Ulead 6.0? Met een beetje fatsoenlijk bedoel ik in dit geval; niet al teveel schijfruimte (liever niet meer als 10gb.) en geen al te lange wachttijden
Degene die de moeite neemt hier serieus op in te gaan, alvast bedankt