Firewire......doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 19:47

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Voordat er mensen beginnen te zeuren: Ja ik heb de search gebruikt, echt waar >:)

Dit is het geval. Wij hebben zinds kort een DV videocamera van het Type Canon MV400i. Deze heeft zowel DV in als DVout. :) Nu hebben we onze eerste vakantie erop zitten en ben ik even aan het kijken voor dingen om te video editen. Daarbij stuitte ik op Firewire, dat ondersteunt de Camera ook. Firewire zou goedkoop zijn en heel snel. Het prijsverschil met andere kaarten vind ik echter wel bijzonder groot. Ook zei iemand in de search dat een Firewire kaart niet ondersteunt dat je ook weer terug op DV tape kan schrijven zodra je klaar bent met bewerken. Maar dan vind ik opeens dit:

http://www.unibrain.com/products/ieee-1394/firedv.htm

En deze schijnt dus wel weer op DV tape te kunnen terugschrijven. :?
Kan iemand dat uitleggen? Kan iedere firewirekaart dat?
Ook had ik nog een vraagje wat betreft Hardware. Ik ben nu in het bezit van een PIII800 met 384mb en een 7200rmp. 30gb IBM onder Win. 2000. Is dat voldoende om een beetje fatsoenlijk te kunnen editen met bijvoorbeeld Ulead 6.0? Met een beetje fatsoenlijk bedoel ik in dit geval; niet al teveel schijfruimte (liever niet meer als 10gb.) en geen al te lange wachttijden

Degene die de moeite neemt hier serieus op in te gaan, alvast bedankt :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Als je camera het ondersteunt, dan kan het ja. Verder hoeft een firewire kaart per definitie niet duur te zijn, meestal (9 van de 10 keer) ligt het aan de software.

Deze kun je natuurlijk ook zelf "verkrijgen" :P in de winkel.

Editten doe je dus met de software, de kaartjes zijn er al vanaf 150,- gulden, voor een kaart + software betaal je idd het 10 voudige.

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Bedankt, dat is errug snel >:)

Dus Firewire ondersteunt ALTIJD 2 richtingverkeer?
Zeg maar down en Upstream? Dan ben ik inderdaad wel lekker goedkoop klaar dit keer :)

• Rembro
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

de echte term is iee1394 , zo is deze standaard vastgelegt

im de volksmond heet het firewire
en sony heeft een aangepaste versie die heet i-link die gaat ook langzamer 100 mbit tegen 400 mbit

het hangt maar net van de camera en de software af of je het kan terugschrijven naar de camera,

in dit geval kan dat want je hebt een dv-in

Dan kan je jezelf nog afvragen of je de bewerkte beelden ook naar andere media wil schrijven dan alleen camera-pc en pc camera

bijv een kaart met directe analoge aansluitingen voor bv video het zij vhs of svhs

is dit niet het geval dan kan je best voor zo'n dynalink firewire kaartje gaan met 3 poorten, dvkabel en mgi software voor plusminus 150 piek ..

is dan de software te simpel , kijk dan om je heen voor het pro software zoals adobe premiere

• Rembro
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

en inderdaad firewire is via de zelfde poort gewoon up en down ,, is vaak gewoon effe software knopje omzetten

je kan de kabel dus gewoon laten zitten

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 08 oktober 2001 19:52 schreef energy2 het volgende:
de echte term is iee1394 , zo is deze standaard vastgelegt
Ja en tegenwoordig hebben we het ook nog over OHCI compliant ;)

Zelf heb ik een dynalinkje 150 piekemannen, DV cameraatje en helaas ben ik aan de laatste dag van mij Premiere 6.1 bezig.. :'( maar goed dat u-lead spul werkt ook wel... anyway... Werkt bij mij onder W2K op een ATA100 Maxtor 7200 ... Wat de bestandsgroote aangaat... 3,6 Mb per sec is de data rate van DV >:) 10 Gb geeft je dus wel enige speling.

Over wachttijden hab je het alleen als je effecten gaat toepassen op het materiaal dan moet je dus renderen.. voor de rest is het alleen wachten bij het opnemen en wegschrijven... SUc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk voordat je een kaartje koopt even of hij op de Hardware Compatibility List voor Windows2000 en eventueel WinXP staat.

Bespaart je een hoop problemen die een vriend van mij wel heeft gehad.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 21:17 schreef Baklap het volgende:

[..]

Ja en tegenwoordig hebben we het ook nog over OHCI compliant ;)

Zelf heb ik een dynalinkje 150 piekemannen, DV cameraatje en helaas ben ik aan de laatste dag van mij Premiere 6.1 bezig.. :'( maar goed dat u-lead spul werkt ook wel... anyway... Werkt bij mij onder W2K op een ATA100 Maxtor 7200 ... Wat de bestandsgroote aangaat... 3,6 Mb per sec is de data rate van DV >:) 10 Gb geeft je dus wel enige speling.

Over wachttijden hab je het alleen als je effecten gaat toepassen op het materiaal dan moet je dus renderen.. voor de rest is het alleen wachten bij het opnemen en wegschrijven... SUc6
Allemaal bedankt voor de tips. Ik denk dat ik maar eens uit ga kijken naar een leuke fireWire kaart! >:)
Pagina: 1