MSI K7T Help

Pagina: 1
Acties:

• Marx_26
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11-2024
Wie kan mij helpen??
Ik heb een msi k7t turbo (via chipset) met raid gekocht.
Bij het installeren gaat alles goed, maar op het moment dat windows zich voor de eerste keer heeft opgestart dan zijn zowel de brander als de dvd weg. Dit gebeurt bij 98 en ME. Bij 2000 gaat het wel weer goed.
Dit alles gebeurt nog met 1 Hdd.
Wie herkent dit?????

Verwijderd

Heb je de jumperinstellingen van de cd-spelers wel goed gezet.
En heb je al een kijkje in de bios genomen, kan zijn dat de cd-rom spelers te oud zijn om automatisch gedetecteerd te worden.

Heb in het begin zelf ook twee keer dit geval gehad maar heb een paar keer de kabels tussen het mobo en de cd-rom spelers gewisseld, wat gekloot met de jumper instellingen en heb het nooit meer meegemaakt.

Succes

• Marx_26
De jumpers staan allemaal goed. Eerst dvd master en brander slave, daarna andersom. Nu maar alleen de dvd aangesloten als master maar wordt nog steeds niet in window herkent. In de bios worden ze allebei netjes gevonden. En.... ze zijn beiden hagelnieuw!!!

Verwijderd

Heb mijn cd-rom spelers als volgt aangesloten.
Mijn brander als Primary Slave (dus aan de kabel van de HD, die op zijn beurt logischerwijs op Primary Master staat.)
Mijn normale cd-rom speler op Secundaire Master en mijn DVD-speler als Secundaire Slave.

Werkt bij mij als een trein.

Als je de brander en de dvd speler op de zelfde kabel heb zitten kun je natuurlijk ook eens die flatcable daartussen vervangen.
Kan ook eens de boosdoener (omdat ze allebei niet gezien worden).

De spelers worden ook niet gedetecteerd in het begin van de opstartprocedure (dus wanneer het geheugen gecheckt wordt)???

Probeer anders eenvan de spelers op de lijn van de HD aan te sluiten, kun je kijken of het misschien aan de aansluiting ligt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Klinkt lekker wazig..

Het is dus geen hardware probleem van je mobootje, omdat alles lekker in de bios herkend wordt.. Zou iets te doen moeten hebben met de instellingen in windows.. Heb je wel de via-drivers etc. geinstalleerd? (zonder zou het eigenlijk ook moeten werken, maargoed..)

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Via drivers wel geinstaleerd voor de ide bus? (zit in de 4in1 pak)
En als je RAID uitzet in je bios dan nog steeds dezelfde problemen?

...

• Marx_26
Bedankt voor de reacties!!

Maar... het wordt steeds leuker. (not)
Onder 2000 doen ze het nu. Maar wanneer ik iets wil installeren loopt ie vast. Soms ook niet maar meestal wel.
Raid drivers geinstalleerd, 4in1 drivers geinstalleerd. Geluidskaart, opnieuw opstarten en... weer vast.
voeding is wat aan de lage kant dus er maar een 350 watt ingegooid maar helpt ook niet tegen het vastlopen.
Maar ook al doet ie het onder 2000 dan werkt het nog steeds niet onder 98 en ME.
Ik zal ook ff kijken of je de raid in de bios kunt uitzetten, maar ik vraag me af of dat wel kan.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36
Waarom heb je de raid drivers geinstalleerd als je geen raid geruikt? :? Weet je zeker dat je raid hebt uitgeschakeld? dan kan je nl 4 devices als master erop zetten...

En gebruik je wel 80 draads IDE kabels?

• Marx_26
kabels zijn ok, deze komen nieuw uit de doos.
Volgens de msi site kun je de raid niet uitschakelen. Maar goed, kan dit wel waar doe je dit dan?? in de bios zie ik niet veel.
Pagina: 1