ECS K7S5A SiS735 Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi

Ik wil een keer een PC kopen maar nu vroeg ik me af of dit een goed moederbord is.

Hij namelijk belachelijk goedkoop F189,- en een MSI K7T-Turbo is F289,- dus daar zit een behoorlijk verschil in.

Dus graag jullie mening

Akvast bedankt

Verwijderd

Het ligt eraan wat voor CPU je wilt gebruiken. Ik wou een AMD TB 1.4GHz en ik kreeg het advies een ASUS A7V266 te gebruiken maar die kost dan ook meteen wel wat (fl. 420,-)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

In 1 woord: Superlekker :9~

Gewoon superstabiel (uptime van over de 10 dagen onder redelijk zware load :9)

Met mijn MSI K7T Pro2A, K7T Master en Asus A7V133-R haalde ik dat dus echt niet :(

Gewoon echt een aanrader!

webOS all the way!

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
ik zit ook al een tijdje de reviev te bekijken voor een goed moederboord en ut schijnt dat dat boordje zeer degelijk is.....schijnt ook verdomd stabiel te zijn......maar legt het soms toch net af tegenover de shuttle ak31 (die is ook best wel goedkoop)

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
ECS K7S5A werkt hier prima. Erg stabiel en erg goedkoop! Overklokken is ook mogelijk (FSB) met de juiste BIOS-update.
Scheelt toch F200,- met de andere borden!!!

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
edit: dubbel post

Verwijderd

Ik heb dat bordje ook en het is echt een super snelle en
stabiele bord....
En komen veel bios update's uit en dat natuurlijk ook niet
slecht..
Waarom hij zo goedkoop is komt hoogstwaarschijnlijk dat er geen via maar een sis chipset opzit....
En ik heb op internet nagekeken en gevonden dat deze chipset sneller is dan die van via...
Dus gewoon kopen dat ding....

Veel plezier met je bordje... :)

• quazar
  • Laatst online: 30-07 08:54
[/sorry mode]
oopz dubbel post!

maf, twee dubbel posts in 1 minuut in dit topic??? |:(

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
tsja ik ben ook van MSI K7T PRO 2A
naar deze gegaan en ben er super tevreden over
stabiel en ook snel genoeg. :p
ddr- en sd-ram (niet tegelijk)

alleen is ie nog niet goed voor overclockers >:)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• FabiandJ
  • Niet online
Tot hoeveel Mhz kan je erop laten werken ik heb hem dan denk ik wel nodig t/m de 1.5 Ghz ongeveer

Verwijderd

Dat ding werkt zeker met 1,5 Ghz AMD....
en dat ROCKS >:)

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Heb er ook eentje en bevalt me ook perfect 8-) alleen ff rekening houden met koeling op de chipset ( had ik ff probz mee ). Verder super lekker boordje >:)

fotoblog

• Majestic
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Prima bord, 20+ van verkocht zonder problemen.
Dat was met MSI, Asus en Abit wel anders..

SIS 735 rocks !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• FabiandJ
  • Niet online
Heb er ook eentje en bevalt me ook perfect alleen ff rekening houden met koeling op de chipset ( had ik ff probz mee ). Verder super lekker boordje
------------------------------------------------------------

Wat bedoel je met de koeling

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Dit is een Heel stabiel bord uit gu Test een week lang 100% load zonder probleemen. SIS 735 is top ik vent het de BX voor AMD.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Die SiS is in feite pas een BX voor AMD te noemen als je er over drie jaar nog een dan hedendaagse CPU in kan stoppen (of in elk geval een dan bestaande low-budget CPU).

Wie weet welke FSB snelheden je in kan stellen met die Turbo Bios?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 16:31 schreef budi het volgende:
Die SiS is in feite pas een BX voor AMD te noemen als je er over drie jaar nog een dan hedendaagse CPU in kan stoppen (of in elk geval een dan bestaande low-budget CPU).

Wie weet welke FSB snelheden je in kan stellen met die Turbo Bios?
Ja dat vroeg ik me ook al af. Gaan die nieuwe Athlons (XP) er eigenlijk wel in? Er staat namelijk in de lijst met XP-compatible moederborden het volgende:

ECS K75SA Rev 3.0 chipset: SiS735 biosversie: 010921

Dat Rev 3.0? Waar vind ik dat terug? Zijn dat de borden die nu verkocht worden?

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar het revisienummer van mijn K7S5A maar kan niets vinden. Weet iemand waar op het MB het revisienummer is te vinden??

• -=unicron=-

-=unicron=-

Op dinsdag 09 oktober 2001 17:07 schreef rdluca het volgende:
Ik ben ook op zoek naar het revisienummer van mijn K7S5A maar kan niets vinden. Weet iemand waar op het MB het revisienummer is te vinden??
Staat op de (Mainboard user's guide) ik heb revisienummer 1.0 :'(

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 20:12 schreef UNICRONBOT het volgende:

[..]

Is dat niet het versienummer van de handleiding dan?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:34

hilgo

Clear your mind of can't.

Het revisienummer staat volgens mij ergens op het bord zelf (zou kunnen kijken maar heb geen zin om mijn kast open te maken ;)). Je kunt het overigens ook nog op een andere manier zien: revisie 1 had (heeft) een ami bios, revisie 3 heeft een award bios.
Overigens ben ik zeer te spreken over mijn K7S5A (rev.1). Het bord is buitengewoon stabiel te noemen en deed (doet) niet moeilijk over mijn usb-adsl modem wat met mijn vorige bord (via kt133 chippie) nog al eens voor problemen zorgde, ondanks alle bios update's, drivers, etc. Kortom, niets dan lof voor de sis735 en de K7S5A :D

Discogs

Verwijderd

Ik zelf heb uitstekende ervaringen met de SiS 730 en SiS 735 chipsets!

Het ECS K7S5A moederbord maakt gebruik van de SiS 735 chipset en ondersteund zowel SDR SDRAM als DDR SDRAM geheugen, ieder op 2 banks, alhoewel je ze niet tegelijkertijd kunt gebruiken. Je kunt tot 512MB RAM modules gebruiken, dus maximaal 1GB geheugen.

Misschien is SDR-geheugen wel een goeie optie, daar een 512MB SDRAM module slechts 109,- incl. btw kost bij Gistron (www.gistron.com). DDR ram is minstens 2 keer zo duur, en slechts 6-7% sneller. Ook zijn er nog weinig betaalbare 512MB DDR modules verkrijgbaar.

Go ECS! Go SiS!

Mensen moeten minder vooroordelen hebben over SiS naar mijn mening, laat ze eerst dit bordje maar eens proberen!

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 20:12 schreef UNICRONBOT het volgende:

[..]

Staat op de doos van het Bord. (=Geel) van EliteGroup dus.

• FabiandJ
  • Niet online
Dus 512 SD-Ram past erin want ik wil er namelijk ook nog 512 SD-Ram geheugen in gooien

• -=unicron=-

-=unicron=-

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:10 schreef Comello het volgende:

[..]

Staat op de doos van het Bord. (=Geel) van EliteGroup dus.
Bij mij staat niets op doos. en op het bord staat ook niets.

• rdluca
  • Niet online
Bij mij staat ook niets op de doos.
Aan de zijkant zit de enige sticker met alleen de de algemene kenmerken:
Form Factror:FullATX
Chipset:SIS735
VGA/Audio: NoO/Yes
Modem/Lan: No/No
DIMM/DDR:2/2
PCI/AGP/AMR: 5/1/1

Daaronder alleen nog een smalle sticker met een streepjescode en daarboven K7S5A en onder D17JE13112334

Ben erg benieuwd want alleen rev. 3 zou de AThlon XP aankunnen.

• Xandrios
  • Laatst online: 21-08 21:17
Op woensdag 10 oktober 2001 06:47 schreef rdluca het volgende:
Bij mij staat ook niets op de doos.
Aan de zijkant zit de enige sticker met alleen de de algemene kenmerken:
Form Factror:FullATX
Chipset:SIS735
VGA/Audio: NoO/Yes
Modem/Lan: No/No
DIMM/DDR:2/2
PCI/AGP/AMR: 5/1/1

Daaronder alleen nog een smalle sticker met een streepjescode en daarboven K7S5A en onder D17JE13112334

Ben erg benieuwd want alleen rev. 3 zou de AThlon XP aankunnen.
nee, dat is ook niet waar.

REV3 is GETEST met een athlon...

als je een bios update over je rev1 heengooid, werkt je athlonXP waarschijnlijk ook hoor :)

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Hwb maandag ook zo'n bord erin gezet (zondag had m'n PIII het begeven, du maar ff een nieuw mobo - zonde was een goede abit - en een athlonnetje)

Werkt ook onder XP perfect en ECS staat ook op de lijst van aanbevolen mobo's van AMD!!!

Cogito Ergo Credo

• rdluca
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 06:57 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

nee, dat is ook niet waar.

REV3 is GETEST met een athlon...

als je een bios update over je rev1 heengooid, werkt je athlonXP waarschijnlijk ook hoor :)
Dan ben ik blij. Hoewel ECS zelf zegt dat alleen rev.3 de XP aankan maar dat zeggen ze ook over de 1.4/266 en die werkt ook overal. Effe wachten op ervaringen maar. Ga het zelf ook gewoon proberen zodra ik er een kan krijgen en zal mijn ervaringen posten.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Op woensdag 10 oktober 2001 07:44 schreef jopiek het volgende:
Hwb maandag ook zo'n bord erin gezet (zondag had m'n PIII het begeven, du maar ff een nieuw mobo - zonde was een goede abit - en een athlonnetje)

Werkt ook onder XP perfect en ECS staat ook op de lijst van aanbevolen mobo's van AMD!!!
|:( |:( We bedoelen hier NIET Windows XP he... Het gaat om de ATHLON XP...

• FabiandJ
  • Niet online
Waar kan ik de Bios update vandaan halen en ik heb de ECS K75SA met Onboard Lan

Verwijderd

Wie verkoopt er in NL de K7S5A-2?
Overal gezocht maar niets gevonden, ook niet in de pricewatch.
Wie o wie.

Verwijderd

Op deze page: http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=001477 kan je de FAQ en de bios van de K7S5A vinden.

Ik heb zelf een Athlon XP er op draaien. Werkt perfect. Ik vandaag nog een voltage mod gedaan op de K7S5A. Kan nu tot 150 Mhz FSB draaien, alleen het geheugen werkt niet mee. Als je ook nieuw geheugen wil hebben, kijk dan ff op http://www.crucial.com/uk voor hele snelle (tot 170 Mhz als het goed is) en goedkope geheugens.

• rdluca
  • Niet online
Met SDRAM werkt dit board goed. Dacht wat sneller geheugen te nemen dus 2*256 PC2100 Crucial bestelt. IN combinatie met een Athlon 1.4 alleen maar ellende. Iedere cold-boot m'n systemregister beschadigd en meer gezeik.
Voor de ongelovigen die denken dat dit een uitzondering is:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=003125

• Abidan
  • Laatst online: 19-08 12:31
Bij 3D Mark 2000 (!) krijg ik bij de cpu-benchmark een zeer lage score, langzamer dan mijn eigen Athlon Classic 550 mhz.

Ik draai een duron 950 op dit moederbord (k7s5a), en mijn cpu-score is iets van 157 in 3dm2000, terwijl mijn vriend met een duron 700 op een msi-moederbord een score van ruim 300 haalt. Nu lijkt dit op een probleem met moederbord drivers, maar deze kan ik nergens vinden.

-Hebben jullie deze problemen ook?
-Kan er wat aan gedaan worden?

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op maandag 08 oktober 2001 19:11 schreef HC_deat_wish het volgende:
Het ligt eraan wat voor CPU je wilt gebruiken. Ik wou een AMD TB 1.4GHz en ik kreeg het advies een ASUS A7V266 te gebruiken maar die kost dan ook meteen wel wat (fl. 420,-)
Ja die man in de winkel wou natuurlijk meteen zijn duurste mama plank aan jou verkopen $$$$
Pagina: 1