BMW Coderen? Stuur een DM!
Verwijderd
Gewoon superstabiel (uptime van over de 10 dagen onder redelijk zware load
Met mijn MSI K7T Pro2A, K7T Master en Asus A7V133-R haalde ik dat dus echt niet
Gewoon echt een aanrader!
webOS all the way!
Scheelt toch F200,- met de andere borden!!!
Verwijderd
stabiele bord....
En komen veel bios update's uit en dat natuurlijk ook niet
slecht..
Waarom hij zo goedkoop is komt hoogstwaarschijnlijk dat er geen via maar een sis chipset opzit....
En ik heb op internet nagekeken en gevonden dat deze chipset sneller is dan die van via...
Dus gewoon kopen dat ding....
Veel plezier met je bordje...
oopz dubbel post!
maf, twee dubbel posts in 1 minuut in dit topic???
naar deze gegaan en ben er super tevreden over
stabiel en ook snel genoeg.
ddr- en sd-ram (niet tegelijk)
alleen is ie nog niet goed voor overclockers
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
Dat was met MSI, Asus en Abit wel anders..
SIS 735 rocks !
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
------------------------------------------------------------
Wat bedoel je met de koeling
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Wie weet welke FSB snelheden je in kan stellen met die Turbo Bios?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Ja dat vroeg ik me ook al af. Gaan die nieuwe Athlons (XP) er eigenlijk wel in? Er staat namelijk in de lijst met XP-compatible moederborden het volgende:Op dinsdag 09 oktober 2001 16:31 schreef budi het volgende:
Die SiS is in feite pas een BX voor AMD te noemen als je er over drie jaar nog een dan hedendaagse CPU in kan stoppen (of in elk geval een dan bestaande low-budget CPU).
Wie weet welke FSB snelheden je in kan stellen met die Turbo Bios?
ECS K75SA Rev 3.0 chipset: SiS735 biosversie: 010921
Dat Rev 3.0? Waar vind ik dat terug? Zijn dat de borden die nu verkocht worden?
Staat op de (Mainboard user's guide) ik heb revisienummer 1.0Op dinsdag 09 oktober 2001 17:07 schreef rdluca het volgende:
Ik ben ook op zoek naar het revisienummer van mijn K7S5A maar kan niets vinden. Weet iemand waar op het MB het revisienummer is te vinden??
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Verwijderd
Is dat niet het versienummer van de handleiding dan?Op dinsdag 09 oktober 2001 20:12 schreef UNICRONBOT het volgende:
[..]
Staat op de (Mainboard user's guide) ik heb revisienummer 1.0
Overigens ben ik zeer te spreken over mijn K7S5A (rev.1). Het bord is buitengewoon stabiel te noemen en deed (doet) niet moeilijk over mijn usb-adsl modem wat met mijn vorige bord (via kt133 chippie) nog al eens voor problemen zorgde, ondanks alle bios update's, drivers, etc. Kortom, niets dan lof voor de sis735 en de K7S5A
Verwijderd
Het ECS K7S5A moederbord maakt gebruik van de SiS 735 chipset en ondersteund zowel SDR SDRAM als DDR SDRAM geheugen, ieder op 2 banks, alhoewel je ze niet tegelijkertijd kunt gebruiken. Je kunt tot 512MB RAM modules gebruiken, dus maximaal 1GB geheugen.
Misschien is SDR-geheugen wel een goeie optie, daar een 512MB SDRAM module slechts 109,- incl. btw kost bij Gistron (www.gistron.com). DDR ram is minstens 2 keer zo duur, en slechts 6-7% sneller. Ook zijn er nog weinig betaalbare 512MB DDR modules verkrijgbaar.
Go ECS! Go SiS!
Mensen moeten minder vooroordelen hebben over SiS naar mijn mening, laat ze eerst dit bordje maar eens proberen!
Verwijderd
Staat op de doos van het Bord. (=Geel) van EliteGroup dus.Op dinsdag 09 oktober 2001 20:12 schreef UNICRONBOT het volgende:
[..]
Staat op de (Mainboard user's guide) ik heb revisienummer 1.0
Bij mij staat niets op doos. en op het bord staat ook niets.Op dinsdag 09 oktober 2001 21:10 schreef Comello het volgende:
[..]
Staat op de doos van het Bord. (=Geel) van EliteGroup dus.
Aan de zijkant zit de enige sticker met alleen de de algemene kenmerken:
Form Factror:FullATX
Chipset:SIS735
VGA/Audio: NoO/Yes
Modem/Lan: No/No
DIMM/DDR:2/2
PCI/AGP/AMR: 5/1/1
Daaronder alleen nog een smalle sticker met een streepjescode en daarboven K7S5A en onder D17JE13112334
Ben erg benieuwd want alleen rev. 3 zou de AThlon XP aankunnen.
nee, dat is ook niet waar.Op woensdag 10 oktober 2001 06:47 schreef rdluca het volgende:
Bij mij staat ook niets op de doos.
Aan de zijkant zit de enige sticker met alleen de de algemene kenmerken:
Form Factror:FullATX
Chipset:SIS735
VGA/Audio: NoO/Yes
Modem/Lan: No/No
DIMM/DDR:2/2
PCI/AGP/AMR: 5/1/1
Daaronder alleen nog een smalle sticker met een streepjescode en daarboven K7S5A en onder D17JE13112334
Ben erg benieuwd want alleen rev. 3 zou de AThlon XP aankunnen.
REV3 is GETEST met een athlon...
als je een bios update over je rev1 heengooid, werkt je athlonXP waarschijnlijk ook hoor
Werkt ook onder XP perfect en ECS staat ook op de lijst van aanbevolen mobo's van AMD!!!
Cogito Ergo Credo
Dan ben ik blij. Hoewel ECS zelf zegt dat alleen rev.3 de XP aankan maar dat zeggen ze ook over de 1.4/266 en die werkt ook overal. Effe wachten op ervaringen maar. Ga het zelf ook gewoon proberen zodra ik er een kan krijgen en zal mijn ervaringen posten.Op woensdag 10 oktober 2001 06:57 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
nee, dat is ook niet waar.
REV3 is GETEST met een athlon...
als je een bios update over je rev1 heengooid, werkt je athlonXP waarschijnlijk ook hoor
Op woensdag 10 oktober 2001 07:44 schreef jopiek het volgende:
Hwb maandag ook zo'n bord erin gezet (zondag had m'n PIII het begeven, du maar ff een nieuw mobo - zonde was een goede abit - en een athlonnetje)
Werkt ook onder XP perfect en ECS staat ook op de lijst van aanbevolen mobo's van AMD!!!
Verwijderd
Overal gezocht maar niets gevonden, ook niet in de pricewatch.
Wie o wie.
Verwijderd
Ik heb zelf een Athlon XP er op draaien. Werkt perfect. Ik vandaag nog een voltage mod gedaan op de K7S5A. Kan nu tot 150 Mhz FSB draaien, alleen het geheugen werkt niet mee. Als je ook nieuw geheugen wil hebben, kijk dan ff op http://www.crucial.com/uk voor hele snelle (tot 170 Mhz als het goed is) en goedkope geheugens.
Voor de ongelovigen die denken dat dit een uitzondering is:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=003125
Ik draai een duron 950 op dit moederbord (k7s5a), en mijn cpu-score is iets van 157 in 3dm2000, terwijl mijn vriend met een duron 700 op een msi-moederbord een score van ruim 300 haalt. Nu lijkt dit op een probleem met moederbord drivers, maar deze kan ik nergens vinden.
-Hebben jullie deze problemen ook?
-Kan er wat aan gedaan worden?
Ja die man in de winkel wou natuurlijk meteen zijn duurste mama plank aan jou verkopen $$$$Op maandag 08 oktober 2001 19:11 schreef HC_deat_wish het volgende:
Het ligt eraan wat voor CPU je wilt gebruiken. Ik wou een AMD TB 1.4GHz en ik kreeg het advies een ASUS A7V266 te gebruiken maar die kost dan ook meteen wel wat (fl. 420,-)