Toon posts:

2 monitoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
misschien een beetje dom van me maar ik probeer 2 monitoren op mn comp aan te sluiten :s

ik heb er 2 agp kaarten ingegooid (cirrus logic & S3 virge) :p

windows herkent de kaart en laad de drivers maar de nieuwe kaart geeft geen beeld :s

iemand enig id?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik heb nog geen pc gezien met twee agp poorten? pci bedoel je, neem ik aan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kijk eens bij beeldscherm eigenschappen (rechtsklik op buroblad -> eigenschappen)
daar staan als het goed is nu twee kaarten, misschien moet je het buroblad nog uitbreiden naar die kaart? of een monitor instellen voor de tweede kaart?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

juist. Weet jij zeker dat je 2 AGP kaarten hebt. Dan wil ik jou moederbord wel eens zien :7
Koop gewoon een Matrox Dualhead.

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 18:57 schreef limoentje het volgende:
ik heb nog geen pc gezien met twee agp poorten? pci bedoel je, neem ik aan?
zowiezeo... stel dat je 2 AGP poorten hebt, Windows ondersteund volgens mij alleen AGP + PCI, in ieder geval geen AGP + AGP of PCI + ISA, en volgens mij ook geen PCI + PCI.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Op maandag 08 oktober 2001 19:14 schreef jeroenr het volgende:

[..]

zowiezeo... stel dat je 2 AGP poorten hebt, Windows ondersteund volgens mij alleen AGP + PCI, in ieder geval geen AGP + AGP of PCI + ISA, en volgens mij ook geen PCI + PCI.
pci + pci wel !!!

AKA Rinkel weblog

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Dit is echt onzin. Windows ondersteunt wel degelijk
AGP+PCI
AGP+ISA
PCI+PCI en
ISA+PCI. Alleen AGP+AGP kan niet

|Specs|

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 08 oktober 2001 18:53 schreef SmashingPunkKing het volgende:
misschien een beetje dom van me maar ik probeer 2 monitoren op mn comp aan te sluiten :s

ik heb er 2 agp kaarten ingegooid (cirrus logic & S3 virge) :p

windows herkent de kaart en laad de drivers maar de nieuwe kaart geeft geen beeld :s

iemand enig id?
cirrus logic & S3 virge -> PCI

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Sinds wanneer wordt isa ondersteunt .. Heb ik een servicepack gemist :?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
sorry het zijn idd 2 PCI kaarten |:( (dom dom dom)

dus het kan definitief niet? ;(

BTW het is op mn "kloot" computer
Bij apparaat beheer geeft ie een ! bij de ene (nieuw ingezette cirrus) kaart!!

Verwijderd

staan beide kaarten goed geinstalleerd?
check bij apparaatbeheer of er geen ? of ! bij staan
normaal gesproken krijg je tijdens het windows booten op je primaire monitor het dos gedeelte
en op de andere een tekst van dat windows de videokaart gevonden heeft blabla met de vid kaart bios erboven
dit kijg je niet?

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Xanax959

relax...

Cirrus logic zal wel niet ondersteund worden. S3 virge wel.
Dus je cirrus kaart als primaire kaart gebruiken en je s3 kaart als secundaire kaart. Wel de drivers van je windoos cd gebruiken voor je s3 kaart.

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
voor di cirrus heb ik geen driverceedee voor s3virge wel

nu heb ik voor de cirrus de standaard driver voor vga gebruikt maar nu geeft die monitor die op de s3 zit een blauw8ig beeld en de cirrus nog steeds niet.

nogmaals die is mn kloot computer win95 133 0+

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 08 oktober 2001 19:21 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

cirrus logic & S3 virge -> PCI
er zijn ook wel agp kaarten met cirruslogic chipsets.... ook wel met s3 chipsets maar niet met de virge volgens mij ...

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Je moet eerst checken of je PCI videokaartje wel in een tekstbestandje staat in de windows-directory, iets van monitor.txt of display.txt, zoiets.
Multimonitor kan alleen met PCI en AGP kaarten.
Ik heb het zelf wellus aan de praat gehad met een Stealth II S220 en zo'n S3 Virge kaartje.

[edit] Ja hier heb ik hem: 'c:\windows\monitor.txt', (Win98SE NL). Je MOET de drivers gebruiken die in dat bestandje genoemd worden anders werkt het niet.

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:57

Fido

C:\> park

Je hebt het over Win95... Meerdere monitoren wordt pas ondersteund vanaf Win98.

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Dat win95 had ik over heen gelezen...
Verdorie zit ik daar een heel verhaal op te hangen :)

Verwijderd

Topicstarter
dammit, win 98 instaleren dan maar :?

is daar maybe ook een soort lage systeem eisen kernel voor???

anyway thnx voor jullie hulp

Verwijderd

Topicstarter
heb win 98 geinstaleerd

loopt nog best goed op een 133 :7

maar nu doet ie het nog steeds niet
"beeldschermstuur programma werkt niet met ondersteuning voor meerdere monitoren"

waar kan ik deze drivers vinden voor een oude cirrus kaar (althans windoos zegt dat ut een cirrus is)

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:57

Fido

C:\> park

Op maandag 08 oktober 2001 21:53 schreef SmashingPunkKing het volgende:

waar kan ik deze drivers vinden voor een oude cirrus kaar (althans windoos zegt dat ut een cirrus is)
Gewoon even op de site van de fabrikant kijken. Maar ik geef je eerlijk gezegt weinig kans dat daar nieuwe drivers op staan die dit wel ondersteunen. Suc6 in elk geval.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Op maandag 08 oktober 2001 21:53 schreef SmashingPunkKing het volgende:
heb win 98 geinstaleerd

loopt nog best goed op een 133 :7

maar nu doet ie het nog steeds niet
"beeldschermstuur programma werkt niet met ondersteuning voor meerdere monitoren"

Zoeken op internet. Had ik ook met de windowsdrivers van mijn Matrox millenium.
Op de kaart staat wel een productnummer. Dan tik je bij google in cirrus en het productnummer en dan vind je ze wel

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Xanax959

relax...

Nogmaals, gebruik die cirrus als primaire videokaart, waar je je POST scherm en dos op ziet, en gebruik voor die s3 kaart de drivers op de win98 cd. Dan werkt het prima. Ik heb twee beeldschermen aan de gang gekregen met een diamond stealth 2500 kaart, (alliance at24) en een s3 kaartje. De diamond kaart had geen ondersteunende drivers voor meerdere beeldschermen, maar dat maakte niks uit, omdat dat de primaire kaart was. Die doe je dus in het eerste pci slot, in een tower dus de bovenste.

Atari portfolio Dos 2.11

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb hier ook enorm lang mee lopen kutten. Het komt doordat het heel belangrijk is wie je primaire en wie je secundaire wordt. Vooral de primaire. En laat S3 zoals altijd nou de dwarsligger zijn... Ook Cirrus is hier niet makkelijk mee. Ik heb toendertijd veel gehad aan de Knowledge Base van Microsoft.com/.nl Succes!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->V&B
Pagina: 1