Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
niet te dik en niet te dun.
en dan kan et wel een paar graadjes schelen, of je had gewoon al goeie koelpasta
had gewoon thermal pad van mijn cooler...
coolermaster ep6-5i11
als je een gepolijste onderkant hebt van je koeler (makkelijk zelf te doen), dan moet je echt minuscuul dun laagje eropdoen. Zo, dat je net de "zilver" glas ziet, absoluut niet meer.Op maandag 08 oktober 2001 18:49 schreef answer_man het volgende:
moet je et wel goed doen
niet te dik en niet te dun.
en dan kan et wel een paar graadjes schelen, of je had gewoon al goeie koelpasta
denk nog geen 1 mm ofzo? misschien 1.5
Verwijderd
Da's wel erg veel...Op maandag 08 oktober 2001 18:54 schreef answer_man het volgende:
denk nog geen 1 mm ofzo? misschien 1.5zoveel hebbik er tussen zitten
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Overigens een 80mm fan en zo converter op je heatsink plaatsen help ook geen k*t...
temp is zelfs 2 graden hoger komen te liggen is nu 60 stressed.
Kan een beschadigde onderkant van een cooler overigens mischien de oorzaak zijn van temp stijging? Ik bedoel heb 3 80mm case fans en bovengenoemde spul erop.
PSN-ID: Thunder76nl
Verwijderd
Bij mij werkt AS2 wel goed op de warme kant van de peltier, maar op de koude kant werkt de gewone witte koelprut het beste. Tussen coldplate en proc maakt het weinig uit welke pasta ik gebruik.
maar op m'n P4 scheelt het wel veel
P4 Tim 55 Stressed
P4 St coolprut 46 Stressed
P4 Artic 2 39
bij mij scheelt het gvd heeeeeeeel veeeeeeeeel in het nadeelOp maandag 08 oktober 2001 19:06 schreef Whuzz het volgende:
Scheelt hier 4 graden... in het voordeel van mijn oude no-name pasta wel te verstaan. Heb het al 6 keer opnieuw geprobeerd, in alle mogelijke 'dun-heden', maar het blijft een minder koel resultaat geven dan m'n oude prut...
me standaard pasta van me superorb had ik idle 27 en nu kom ik niet lager dan 35
en zonder fans was het 30 en nu 41!! ::(:(:(:(
kwam er vanmiddag achter dat mijn cpu temp het laagste is als ik om de core een dun laagje ASII spuit.
laagje ongeveer even dik als uit de tuit van spuitje komt.
en dun laagje op de cpu zelf.
ban van 41 idle naar 36 gegaan.
Verwijderd
Hoeveel smeer jij er dan wel niet op????Op dinsdag 09 oktober 2001 20:34 schreef cryptapix het volgende:
[..]
bij mij scheelt het gvd heeeeeeeel veeeeeeeeel in het nadeel
me standaard pasta van me superorb had ik idle 27 en nu kom ik niet lager dan 35
en zonder fans was het 30 en nu 41!! ::(:(:(:(
Ik krijg deze week als het goed is de nieuwe concurrent van ASII binnen om te testen: NanoTherm nu verkrijgbaar als pasta en binnenkort ook als epoxy (ik krijg van de epoxy een "beta" sample
btw. Ik ben een ker bijna "geflest" door en lokale PC-winkel hier in Tilburg die mij probeerde om onder de naam Arctic Silver een 25% Zilver-oxyde houdende pasta te verkopen...
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Maarja CPU schuren is misschien beetje extreem. Volg sowieso de instructies van de site op anders werkt het inderdaad verre van optimaal.
Overigens is die standaard Coolermaster prut niet slecht hoor, bij mij scheelde het maar 2c...
Bnet pindle#2913
Verwijderd
by mij maakt het ook geen rete uit en het zit er toch echt wel goed onderOp maandag 08 oktober 2001 18:43 schreef Mightymouse het volgende:
Wat een oplichterij is dat spul eigenlijk...
Verschil tussen ACII en standard spul onder mijn cooler precies 0 graden...
Verwijderd
Op mijn Alpha Pal6035 was er met een Duron 600@1000 al weinig van te merken, en met m'n Swift MC462 en TB1333 al helemaal niets, ACII of witte pasta...Op maandag 08 oktober 2001 18:43 schreef Mightymouse het volgende:
Wat een oplichterij is dat spul eigenlijk...
Verschil tussen ACII en standard spul onder mijn cooler precies 0 graden...
Je moet natuurlijk ook niet de machine temp bekijken, machine uit doen, kast open, boel slopen, ACII er tussen, en dan maar testen.
Je moet natuurlijk wel eerst even de kast weer dichtmaken !
Sorry hoor, maar dat is wat volgens mij de meesten doen die zo'n verschil zien.
Sorry hoor maar waar haal je dit nou weer wegOp woensdag 10 oktober 2001 01:08 schreef Hooi het volgende:
Je moet natuurlijk ook niet de machine temp bekijken, machine uit doen, kast open, boel slopen, ACII er tussen, en dan maar testen.
Je moet natuurlijk wel eerst even de kast weer dichtmaken !
Sorry hoor, maar dat is wat volgens mij de meesten doen die zo'n verschil zien.
My 2cents......
Verwijderd
Ik geef toe dat het wat kort door de bocht is, maar de verwarring over koeling is wat groot, als je AMD socket A en slot1 Intel met elkaar vergelijkt. Ik neem aan dat de posting is gestart over een AMD.Op woensdag 10 oktober 2001 09:33 schreef thunder8 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar waar haal je dit nou weer wegAls ik me kast openlaat dan heb ik een hogere temp. En testen doe je niet direct na het aanbrengen. Ik bekijk de temperatuur over een periode van 24uur met Seti constant draaiende. Ik heb nu nog steeds een temperatuur van 6 graden lager dan met die witte pasta en AS2 zit er al een half jaartje op nu. Ik zit dus gewoon 6 graden lager. Het ligt gewoon aan je setup of het effect heeft of niet. In mijn geval werkt het wel en bij een ander niet. Denk dat het meer te maken heeft met hoe schoon je proc en koeler is en hoe glad het oppervlak is. En natuurlijk hoe dik je het er tussen doet. Ik heb een P3-700 en die zijn zover ik weet lasercut dus geheel vlak. Mijn Alpha P3125S heeft een bijna-spiegel heat-diffuser en is dus ook behoorlijk vlak. Ik heb er een heel dun laagje AS2 tussen. Het is gewoon doorzichtig zo dun en het werkt wel goed bij mij.
My 2cents......
Jouw systeem is neem ik aan met een slotket, en met een fan op de zijkant van de kast, of een fanduct van voren af. De opmerking dat veel mensen zullen vergeten de kast eerst weer dicht te doen, slaat ook voornamelijk op 'klassiek opgezette K7' systemen.
Wat niet wegneemt, dat als er een groot verschil is met ASII en gewone pasta, er niet 100% goed contact is tussen de core en de onderkant van de heatsink. In jouw geval zou het door de cartridge of slotket kunnen komen.
(In beide gevallen hangt die Alpha misschien wat uit het lood). Die Intel PIII heeft in ieder geval een geheel andere core opbouw.
Whatever de oorzaak is, als je op een Duron/TBird systeem van 1Ghz of lager een goed vlakke koeler op een niet beschadigde core monteert, is de typische winst bij geen pasta of wel pasta, maar 5 graden.
Het wordt meer natuurlijk als de CPU meer dan 1Ghz is, en b.v. hier is de idle temp niet interessant, omdat die altijd hetzelfde is, of de koeling nu wat meer of minder is.
Ook weet ik gewoon niet wat een PIII doet met koeling, maar 5 graden verschil lijkt mij veel, omdat die CPU veel minder stroom trekt. Zoals gezegd, merk ik hier maar 1 a 2 graden verschil op een Alpha 6035. En dat pas nadat de koeler er meer dan 15 keer af was geweest, en je in de koperfolie duidelijk de CPU core 'inprints' kon zien, zodat het opvullen daarvan met ASII verschil uitmaakt vergeleken met witte pasta. Daarvoor dus niet.......
Wat bij Intel meer speelt, is de sterkte van de klem waarmee de heatsink op de CPU vastzit. Die is veel zwakker dan bij AMD, zoveel zelfs dat de eerste serie aangepaste koelers die nog van het Intel platform kwamen, eerst met een sterkere veer moesten worden uitgerust.
t'Was dus geen aanval op jou .
Ik heb geen slocket, het is een officiele Slot1 PIII met een vette Alphakoeler erop geschroefd. Deze heeft een gebogen drukplaatje die je met 4 schroeven aan je PIII vastmaakt. Het is een coppermine met zo'n mooie ultraplatte blauwe core. Er is dus maar heel weinig AS2 of andere koelpasta nodig. Het zou kunnen dat ik de eerste keer de schroeven net iets minder strak heb gemonteerd of dat die witte prut wat makkelijker tussen de HSF en Chip wegdrukte. AS2 is wel wat dikker dan dat witte prut. Maar voordien had ik een temp van rond de 40/42 en met AS2 zit ik nu rond de 34/35. Als ik idle draai dan is mijn proc soms nog koeler dan me moederplankje.(1 graad) Damn moet toch een keer PC150 Mem kopen en eens booten met een FSB van 150.......
maar ja, denk zelf ook dat ASII toch wel iets beter moet geleiden, maar het hangt natuurlijk ook van je koeler en je processor af (kheb een paar amd's gezien waarin echt heeeeeel lelijk in de core was gegraveerd)
Verwijderd
okOp woensdag 10 oktober 2001 20:46 schreef thunder8 het volgende:
Ok, het is je vergeven
Da, dat kan heel goed een oorzaak zijn. De druk op de core van de koeler kan heel goed verschil uitmaken. Bij een AMD moet die iets van 15kg/mtr zijn.. Da's niet mis.Het zou kunnen dat ik de eerste keer de schroeven net iets minder strak heb gemonteerd of dat die witte prut wat makkelijker tussen de HSF en Chip wegdrukte. AS2 is wel wat dikker dan dat witte prut.
Hah, PC150 is nu betaalbaar ja.
Verwijderd
Heeeeeeel even vlakken met 600/800 waterproof.Op woensdag 10 oktober 2001 21:08 schreef Randy het volgende:
het kan ook zijn dat bij de meeste waarbij ASII temp drops gaf, dat hun oude situatie (koelpasta, oid) niet goed zat (te dik)
maar ja, denk zelf ook dat ASII toch wel iets beter moet geleiden, maar het hangt natuurlijk ook van je koeler en je processor af (kheb een paar amd's gezien waarin echt heeeeeel lelijk in de core was gegraveerd)
Ik kan die druk met van die moertjes aan de achterkant van mijn mobo aanpassen (Maze2). En bij mij scheelt het een graad of 4 5. Het blok zit er nu behoorlijk strak op (veertjes ingedrukt tot ongeveer 8mm)
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN