Toon posts:

Multiplier handmatig instellen voor tb/duron!

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 800 en een ECS K7S5A die helaas niet de mogelijkheid heeft om de multiplier of voltage te veranderen. Ik dacht gewoon 8x133 FSB = 1066, maar helaas trekt hij 1066 niet (zonder een koeler met orkaanherrie). Ik wilde de MP dus op 7,5 hebben, zodat ik dan 7,5 x 133 FSB = 1000.

Helaas is het handmatig instellen van de MP erg lastig, je moet dan met een dremel bepaalde bruggetjes weg gaan halen, wat eigenlijk niet te doen is. Ik heb hier het volgende op gevonden: Brand de bruggetjes door! Doorbranden? Ja, doorbranden!

Pak een oude 12 volt adapter (0.8 Ampere gebruikte ik), knip de plug er af, zodat je twee dunne draadjes overhoudt. Zet het de + pool op het ene uiteinde van het bruggetje en de - pool op het andere uiteinde van het bruggetje. Het hele kleine bruggetje werkt nu als een zekering die doorfikt, want hij kan "zoveel" stroom niet aan! Het bruggetje is nu heel mooi verbroken.

Fik de bruggetjes door die nodig zijn en maak zonodig contact bij andere bruggetjes (gewoon met potlood). Voor de instelleningen zie http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/

Kleur ook nog ff je L7 bruggetjes allemaal om 'm @ 1,85 volt te laten draaien en klaar is Kees... :)

Mijn Duron 800 fietst nu 7,5x133 op een ECS K7S5A van 179,- :)

edit:
Helaas heb ik geen digicam, maar ik ga ff kijken of ik er eentje kan lenen...

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 15:36
Nu zo ff bij mij doen he? :) Dan gaan we proberen pics te maken! :9

Verwijderd

hehe :) ik was misschien al van plan om de mod op mn ecs k7s5a te gaan doen.... maar dis leuker en risicolozer :) en goedkoper als je het verkracht :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 18:53 schreef matty het volgende:
hehe :) ik was misschien al van plan om de mod op mn ecs k7s5a te gaan doen.... maar dis leuker en risicolozer :) en goedkoper als je het verkracht :)
Die mod hoeft nu idd niet meer... Het kan niet fout gaan zolang je er maar geen 230 v op zet... ;)

edit:
ben weer lekker aan het typen vandaag...

Verwijderd

12v met 2.5A ook goe ? of zouk toch beter een 9v bat kenne gebruike?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 19:00 schreef matty het volgende:
Kan wel lijkt mij. Ze hebben het daar over 6 volt 5 Ampere

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 08 oktober 2001 19:00 schreef matty het volgende:
zou de 9v oplossing doen =)

ietsje safer imo

Verwijderd

kheb al een mooi ding gevonden... 7v @ 200ma

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
.

Verwijderd

thnx dude ! ik heb nu mp 10x :) misschien da ik heb drek es ff op 11 zet :) of 12 :) dis lol :) :)

en het ging super makkelijk :) met de 7v adapter kwam ik er nie... 12v ding gepat en die dinge knetterde ik binne een min weg :)

• dôh
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vs_waart/1ghz.jpg
7,5x133 dus @1000Mhz met een WBK-38 >:)

Verwijderd

maar als ik de bruggetje doorbrand. en ik wil ander mp kan dat nog wel dan? je hebt dan toch al instelling gemaakt?

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Op maandag 08 oktober 2001 21:31 schreef Demoman het volgende:
maar als ik de bruggetje doorbrand. en ik wil ander mp kan dat nog wel dan? je hebt dan toch al instelling gemaakt?
Je kunt ze weer verbinden dmv potloodstreepjes.

• dôh
Op maandag 08 oktober 2001 22:03 schreef Melvin15 het volgende:

[..]

Precies en het werkt perfect! Ik ben er heel blij mee! :P

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 15:32
Hmm..snap niet echt het principe dat dit nu zo makkelijk (het is nog vroeg...)Kan toch beter alle L1 bruggen verbinden zodat je altijd keus hebt?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:54 schreef toastingnow het volgende:
Hmm..snap niet echt het principe dat dit nu zo makkelijk (het is nog vroeg...)Kan toch beter alle L1 bruggen verbinden zodat je altijd keus hebt?
Als jij een bordje met MP instellingen hebt wel jah, maar als je op jouw bordje de multiplier niet kunt instellen is dit een mooie oplossing..

• toastingnow
ok, tnx :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 22:03 schreef Melvin15 het volgende:

[..]

Mocht dat niet lukken kan je ook spul gebruiken waarmee je de achterruit verwarming van auto's kan repareren. Is ook wat netter, kost iets van 30 a 40 piek.

• toastingnow
klopt, vraag anders aan je electroboer naar Bison electro kit, maar dan een vervanger....ook gedaan, kostte dan 20 piek.

Verwijderd

zou dat doorbranden goed gaan met 12v van een PSU?

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 14:36 schreef Fuego het volgende:
zou dat doorbranden goed gaan met 12v van een PSU?
als 12V 200mA al genoeg is, dan zal 12V 10A meeeer dan genoeg zijn (misschien zelfs te)

Verwijderd

ja precies daar ben ik bang voor, te weinig is niet zo'n probleem, jammer dan. Maar kan teveel geen kwaad?

Verwijderd

Topicstarter
10A lijkt me ook een beetje veel. Je cpu gaat er niet aan onderdoor (daar kom je met die bruggetjes niet bij), maar echt bevorderlijk voor je PSU lijkt me niet om 10A kort te sluiten (wat je dus in feite doet).

Waarom gebruik je geen 9v batterij?

Verwijderd

Ik heb geen 9volt batterij liggen hierzo

Die voeding is toch maar een oud AT ding, en bovendien heeft die al heel wat eerdere experimenten (inclusief bijbehorende kortsluitingen ;)) overleefd. Vroeger konden ze tenminste voedingen maken, niet kapot te krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het anders gewoon eerst met de 5 volt die uit die voeding komt...

Verwijderd

done :)
viel trouwens nog niet mee om precies contact te maken met 2 van die piepkleine puntjes, en het is best eng als de vonken van je TB af springen.

Maar het heeft gewerkt, voorlopig TB1000@1133 :P (vage ASHHA core)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Zelf heb ik ook gewoon de bruggen opgebrand :) no probs. Wel de CPU teveel stroom gegeven met voltagemod. Je bent trouwens zeker neit de 1e op het forum. In diverse topics is het ook al behandelt. Zoek die ff voor meer info

Zelf heb ik 9 volt gebruit en weet ik hoeveel ampere. Maat niets uit zolang het maar genoeg is. De brug is een weerstand die je opblaast omdat er teveel stroom doorheen wil

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

En gelijk heb je. Ik heb een AT voeding gisteren bijna gemold door alle aansluitingen vol met water te laten lopen toen ie aan stond. Hij ging uit, ik heb alle aansluitingen droog geblazen en hem weer aan gedaan. Hij doet t weer perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 19:17 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
En gelijk heb je. Ik heb een AT voeding gisteren bijna gemold door alle aansluitingen vol met water te laten lopen toen ie aan stond. Hij ging uit, ik heb alle aansluitingen droog geblazen en hem weer aan gedaan. Hij doet t weer perfect.
En je hoefde niet eens de zekering te vervangen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mensen, minder miereneuken over de A's, 'tis nog altijd spanning gedeeld door weerstand is stroom (zo sprak Ohm).

Dus of je nu 12V 200mA adaptertje of 12V 10A adaptertje gebruikt, als et bruggetje 10 ohm is trekt ie nooit meer als 120mA voor ie doorsnirkt.
( dan is ie 12*0.120 = 1.44W aan warmte aan het omzetten en da's al best veel voor zo'n klein lijntje )

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 08:54 schreef Aetje het volgende:
Mensen, minder miereneuken over de A's, 'tis nog altijd spanning gedeeld door weerstand is stroom (zo sprak Ohm).

Dus of je nu 12V 200mA adaptertje of 12V 10A adaptertje gebruikt, als et bruggetje 10 ohm is trekt ie nooit meer als 120mA voor ie doorsnirkt.
( dan is ie 12*0.120 = 1.44W aan warmte aan het omzetten en da's al best veel voor zo'n klein lijntje )
Jah, ik let nooit zo goed op bij natuurkunde... :z

Verwijderd

Intussen heb ik 1200mhz gehaald, op 51c. 1266 post wel, maar na het zoeken van de bootdevice stopt hij ermee. Op het punt waar normaal het eerste laadbalkje van windows2000 komt, is er alleen maar een zwart scherm en er gebeurd niets...

Zal waarschijnlijk wel gewoon de max zijn voor de processor, het is een TB1000 ASHHA. Helemaal nergens info over te vinden, behalve hier op GoT en die kwam ook maar tot 1250.
Maargoed ik klaag niet, ik heb toch 200mhz erbij :)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:29
Sorry dat ik zo'n oud topic ophaal, maar ik zat me af te vragen of dit doorbranden ook werkt met een Athlon XP / MP? Die hebben toch van die vreemdere weerstandjes? Niet dat ik er één heb, maar ik was gewoon nieuwsgierig. :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
is dit die multiplier settings en zo http://www.anandtech.com/printarticle.html?i=1282

En hebben jullie allemaal een koeler op jullie Chip set zitten op de ECS K7S5A.

Alvast bedankt

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welke bruggen moet je allemaal veranderen hierbij.
En welke voor de MP.
Alvast bedankt

Verwijderd

ouwe }:O }:O rulen :+

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

misschien een nOOb-question, maaruh gaan ze bij dat schemaatje op tomshardwareguide.com bij die frequency selection van een 100mhz fsb uit of hoe komen ze eigenlijk aan de mhz-en? het ging toch om die mp :?

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Pagina: 1