Toon posts:

[HTML] Vertical scrollbar (weg?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site in php en mySQL gemaakt en alles leuk en aardig (al zeg ik het zelf). Maar toch is er een kleine onvolkomenheid ingeslopen. Op een een of andere manier verschijnt er een verticale scrollbar als ik mijn pagina laad, terwijl zeg maar bij de basis tabellen de width op 100% staat en alles daarin volgens mij de boel niet breder maakt dan de bedoeling is.
Je moet je het zo voorstellen:

<b>tabel 1 (boven)</b>
100%, maar deze is tekens breder dan de rest :?

<b>tabel 2 (midden)</b>
100% is altijd goed. Hierin de nog wat tabellen met navigatie teksten en de hele rattaplan. :)

<b>tabel 3 (onder)</b>
100% is ook altijd goed :)

Heeft iemand iets soortgelijks gehad, en kan diegene mij misschien een aanwijzing geven waar ik moet zoeken?
Ik denk dat het een ongelooflijk domme fout is, maar kan door de bomen het bos niet meer zien ;)

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:16
Dit heeft toch niet zoveel met PHP te maken?
Ik maak uit je tekst ook op dat je een horizontale scrollbalk bedoelt.

Staat er iets in de tabellen dat breder is dan je browserwindow (dus een plaatje oid?). Geef anders even een linkje naar de pagina.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

heeft weinig tot niets met echt P&W-ing te maken.

Daarom gemoved naar W&G.

Verwijderd

Geef es de totale code.

Verwijderd

Topicstarter
In principe is het idd html, maar het wordt gegenereerd zeg maar door php, vandaar dat het eerst daar stond.

Dat dacht ik eerst ook dat er plaatjes of iets dergelijks in de tabellen stonden die de boel vergroten, maar dat was niet zo.

de bovenste table heeft als inhoudt een ander pagina. In die pagina heb ik de html head enz. en de header in gezet. (misschien die html en head enz. in de hoofd template index.php? heb namelijk ook de onderste tabel (tabel3) de inhoudt gegeven van onder.php (includje) met o.a. /body /html dat dan ook in index.php?). Die bovenste tabel is ook degene die het probleem geeft. Het header-plaatje wordt zeg maar uitgerekt op een een of andere dwaze manier. Trouwens, dat is niet eens het gekste, want als ik op F5 druk dan is het weer goed :? . Klik ik vervolgens op een link naar een pagina op mijn site heb ik weer die verrekte scrollbar (weer F5 en weg istie).

dit is de source van boven.php (alhoewel hier weinig php inzit idd ;) )

[source]
<html>
<head>
<title>
<?php echo $page_title; ?>
</title>
<?php require_once ("style.inc"); ?>

</head>

<body bgcolor="#EFF3FF" text="#000000" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" bgcolor="#EFF3FF">
<tr>
<td height="67">
<div align="center">
<table width="780" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td colspan="3">[img]"images/bovengif_r1_c1.gif"[/img]</td>
</tr>
<tr>
<td rowspan="2">[img]"images/bovengif_r2_c1.gif"[/img]</td>
<td><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="259" height="48">
<param name=movie value="images/Flash/logoban.swf">
<param name=quality value=high>
<embed src="images/Flash/logoban.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="259" height="48">
</embed></object></td>
<td rowspan="2">[img]"images/bovengif_r2_c3.gif"[/img]</td>
</tr>
<tr>
<td height="2">[img]"images/bovengif_r3_c2.gif"[/img]</td>
</tr>
</table></div>
</td>
</tr>
</table>

[/source]

Verwijderd

Topicstarter
Je zou kunnen zeggen dat die 780 het probleem is aangezien die in de 100% table staat, maar
1. waarom kan het ineens wel als ik vernieuw
2. volgens mij moet dat gewoon lukken op 800*600 schermres.

Of ben ik nou gek :+

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

op zich is de code niet zo gek.
ik zou d'r wel voor kiezen om dit:
code:
1
<div align="center">

te verwijderen en te verwerken in dit:
code:
1
<table width="780" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">

dit geldt voor beide Table-tags!

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Zo was het eerst ook en dat werkte ook niet daarom heb ik het veranderd naar een divje. :)

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:16
[topic=31100/1/100]

Check dit topic even, waarschijnlijk is toch die 780 iets te veel van het goede.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb het met een simpele pagina, in een frameset. Die is al geHTML-d door een ander, maar ik moet er mee werken (het kan ook in tabellen, wat ik liever heb, maarja, dat kost weer tijd en geld...)

Het probleem is hetzelfde, ik krijg een hor. scrollbalk, tewijl alles met vaste breedtes werkt. Dus zeg maar dat de frame 400 px breed is, dan ik m`n tabel 380 px breed. En nog krijg ik een frame, alles is afgesloten e.d. maar nog problems...

Ik ga het anders oplossen. Frames sucken :r
Pagina: 1