Verkeerd IP-adres krijgen!

Pagina: 1
Acties:

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik draai win2k en zit bij zeelandnet. Het probleem is dat ik afentoe opeens niet meer kan internetten nadat ik een andere gebruiker heb aangemeld (zonder opnieuw te starten).
Ik heb dan opeens een ander IP-adres gekregen. Als ik dan opnieuw opstart krijg ik weer gewoon mijn gebruikelijke IP-adres.
Zelf dacht ik dat die DHCP-server mij een verkeerd IP-adres gaf, maar na een telefoontje met zeelandnet zeggen ze dat dit niet mogelijk is, omdat het niet in hun range ligt.
Volgens hun is het mijn firewall ZoneAlarm Pro of Mc Afee virusscanner die de boel tegenhoud! Ik geloof dat niet, maar ik weet zelf ook niet meer wat het wel kan wezen, want ik dacht dat het IP-adres al werd uitgedeeld voor het inlogscherm.
Het heeft ook gewoon een poos goed gewerkt dusja.
Heeft er iemand weleens iets soortgelijks meegemaakt of een passende oplossing.
En volgens die helpdesk is 169.254.142.224 een IP-adres dat windows zelf verzint als mijn andere 62.xxx.xxx.xxx niet vrij is!!! :?

Verwijderd

Probeer eens bij winipcfg je IP adres vrij te geven en daarna te verniewen. 169.254.142.224 lijkt idd op een 'windows-ip', komt me vrij bekend voor

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 20:12 schreef tjetta het volgende:
Probeer eens bij winipcfg je IP adres vrij te geven en daarna te verniewen. 169.254.142.224 lijkt idd op een 'windows-ip', komt me vrij bekend voor
Een ip adres met het nummer 169.x.x.x krijg je als windows geen ip kan krijgen van een dhcp server. Je hebt dan inderdaad geen toegang tot een netwerk.

Bij mijn weten kent windows 2000 het commando winipcfg niet meer... heb hier ook vaker het probleem dat chello geen ip geeft, erg lastig het constant rebooten van je server, maar winipcfg kan ie bij mij niet vinden...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
daar moet je dan ff naar de commandprompt gaan:
code:
1
2
3
ipconfig /all
       /renew <Adaptername>
       /release <Adaptername>

C:\>_

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik heb het inmiddels opgelost. Mede dankzij jullie hulp, want met het commando ipconfig /all zag ik opeens dat ik een lease voor vier uur krijg. En die lease werd wel verlengd als ik bezig was, maar niet als ik weg was.
Mijn ZoneAlarm had ik namelijk zo ingesteld dat hij tegelijk met de screensaver alles dichtgooide |:( en dan wordt die lease natuurlijk ook niet verlengd. Best wel dom, maar het is nu opgelost en ik heb het nog zelf opgelost ook :)