Toon posts:

creative soundblaster live value probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem met mijn creative soundblaster live valeu.
Er komt geen normaal geluid meer uit, zit een dikke ruis doorheen, maar het rare is dat als mijn hd bezig het wel mooi geluid geeft!
Dus zodra er activiteiten bezig doet tie het wel als ik bv een mp3 afspeel lijkt het wel of mijn boxen naar de klote zijn, maar als je dan ff ie opstart wordt het eventjes mooi en daarna weer kut.
Ik d8 eerst het zal wel aan mijn 4.1 driver liggen,die nieuwe dus die 4.34 maar nee 2x geinstallerd nog steeds het zelfde
Toen maar weer de oudere 4.33 geinstallerd weer nix toen heb ik ff heel mijn systeem uit elkaar gehaald maar dan ook helemaal van ram toen netwerkkaart en koeler, weer in elkaar gezet nog steeds het zelfde.
Toen heb ik opnieuwe alle drivers en goodies van creative geinstallerd, maar nog nix dus ik ben ten einde raat.
verdere specs zijn Amd 1000mhz, hercu;es gf 2 mx 256 mb ram ,3com isa netwerkkaart abit kt7 en windhoos 98

plz help me

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35
even heel windows opnieuw installen als het kan en anders proberen ergens een andere hd vandaan te toveren om het daar even op te proberen helpt dit niet dan is je kaart dood :( dus probeer het even en suc6 :)

edit:
of van iemand een andere soundcard lenen en die even proberen misschien dat je dan al iets meer te weten kotm

Verwijderd

Topicstarter
hmmm windhoos opnieuw installeren wekrt ook niet gvd :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

De VIA 686B zorgt vaak voor problemen met een SBlive.
Maar een KT7 heeft:
VIA (KT133) /VIA 686A
dus geen B en is het dus dat probleem niet

maar SBlive kaartjes zorgen nogal vaak voor problemen

VIA 4-in-1 geinst ?

is de IRQ van je kaart geshared met iets anders ?
of I/O of DMA ?

je kan ze ook es in ander PCI slot steken

suc6

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag ff heel mijn pc geformateerd ook creative weer geinstalleerd nou alles deed het. Ik helemaal blij maar nu krijg ik weer dat vage geluid is mijn valeu nu naar de klote of hoe zit dat :(

Verwijderd

Klinkt 100% als een DMA probleem. Controleer of je soudblaster in z'n uppie een DMA kanaal "heeft", probeer ook eens de DMA van je harddisk aan of uit te vinken. Als dat wat uitmaakt dan heb je zeker een dma probleem :'(

Verwijderd

Topicstarter
wat is een dma probleem en als ik een andere kaart zou kopen zoals een hercules is het dan verholpen?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
koop een terratec dmx fire of een hercules

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar wat houdt dat dma in is dat iets ernstig anders koop ik gewoon de fortismo 2 van hercules.
Wat is trouwens het verschil tussen eax 1.0 en eax 2.0.
Want dat heeft zijn kleinere broertje wel en hij zelf niet, maar deze heeft wat meer functies? toch en is het trouwens een goede kaart?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:29 schreef Dwaashaas het volgende:
ja ok maar wat houdt dat dma in is dat iets ernstig anders koop ik gewoon de fortismo 2 van hercules.
Wat is trouwens het verschil tussen eax 1.0 en eax 2.0.
Want dat heeft zijn kleinere broertje wel en hij zelf niet, maar deze heeft wat meer functies? toch en is het trouwens een goede kaart?
heeft de fortissimo 2 geen EAX 2.0????

dan ga ik zeker voor de Terratec, want schijnt dat EAX 2 stukken beter is dan 1 :?

PS: mijn SBLive kopen, doet t misschien wel ;)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
En als ik gewoon een een standaard geluids kaartje erin prop doetie het wel.
En daarna de creative weer doetie het weer niet, dus ruis Is tie nu verrot?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Laatste bios al geprobeerd :)/

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar mijn vrienden in [forum=9] :).

Verwijderd

Topicstarter
net ff de laatste bios erop gegooid en werkt nog steeds niet denk dat er nix anders opzit dan een nieuwe kaart te kopen

Verwijderd

Topicstarter
en welke kan ik nou het beste nemen onder de 200,-

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=174&page=10

En is deze abit misschien wat ?

http://www.abit.nl/eng/product/mm/au10.htm
Pagina: 1