Toon posts:

EIO 4x40 LCD pinnetjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen ik weet het er zijn een hoop forums over, ik heb ut allemaal door gelezen, ben een hoop schema's tegengekomen maar nergens staat welke pin 1 nou is van de LCD ik kan het nergens op het lcdtje terug vinden |:( , ik heb alleen een 18 polige connector er op gesoldeerd net, maar wie is pin 1 kan iemand me helpen pls
zo zit mijn lcdtje erin

. . |--------------------------------------------------|
. . | |
. . | |
. . | |
. . | LCD |
. . | |
. . | |
. . | |
. . |--------------------------------------------------|
|
connector
(zou iemand er nummer 1 en 18 in willen zetten, ik zou diegene erg dankbaar zijn.

Ok dan nog 1 appart vraagie, moet de backlight van het LCDtje appart gesoldeert worden aan de rechter kant op A en C of gaat deze aansluiting al naar de 18 potige connector.

MIJN HD LOAD METER WERKT TROUWENS Ontzettend gaaf ik ga pics posten zodra mijn lcdtje werkt, en geloof ut of niet maar hij zit echt in mijn kast die 4x40 >:) , ik post pics zodra ie dus werkt (en dat doet ie zodra ik pin 1 heb.

Verwijderd

Meestal staat er op het printje een heel klein cijfertje bij de 1e en laatste pins, ik zou het hier niet aan durven geven want 't is maar net hoe je het display vasthoud..

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, he er staat echt geen 1tje hoor heb me echt rot gezocht, en je weet niet hoe ik uhm hou. Nou als het schermpie recht naar je toe staat (voorkant dus) zit de connector aan de linker kant, dus weet je dan wat pin 1 is en pin 18???

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Het bovenste linkse pinnetje is 1

succes :) bij mij werkt hij al >:)

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Ok onwijs bedankt alleen nu nog weten of de backlight ook al aan die 18 pins connector hangt of moet die op die pootjes A en C rechts

Verwijderd

Topicstarter
Ok onwijs bedankt, ik wil alleen nog ff weten of die 18 pins connector ook de backlight al heeft ofdat die appart op pootjes a en c aan de rechter kant gesoldeerd moeten worden
Pagina: 1