2e harde schijf ?????

Pagina: 1
Acties:

• rapido_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb net in mijn P.C. een tweede ( oude 5200rpm ) HD geplaats op de primaire kabel als slave.
Nu heb ik het volgende probleem:

Die HD is dus als D gebombardeerd en mijn overige partities zijn verplaatst, met als gevolg dat ik geen enkel programma meer van D of E kan opstarten..

Hoe kan ik nu die HD achter aan laten sluiten dus op F ??

Ik draai onder Win 98SE...

Thnx,
Mzzls rap

Life is like Windows...you never know when it's gonna crash......

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44
Opnieuw Fdisk runnen en alle partities van die nieuwe schijf weg halen. Sluit beide hds aan. En dan kan je als goed is de 2e hd selecteren en hoef je geen primaire dos partitie te maken. En daar ligt het probleem namelijk 2 primaire dos partities die willen graag naast elkaar in windows.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Of je converteerd je partitie (van je tweede HD) van primary->extended met partion magic of zo.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• rapido_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Die tweede HD is helemaal schoon, dus geformateerd en wel en geen partities |( komt uit een andere p.c. ).

Ik heb hem nu weer los gekoppeld :(

Mijn vraag is dus:
Is er geen simpele manier om die D (2e harde schijf) te verplaatsen naar F, zonder al te veel moeite....... ( ik weer 't ik ben lui :) )

Nou alvast bedankt voor de moeite.....
Rap out.

Life is like Windows...you never know when it's gonna crash......

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53

TMV

Op maandag 08 oktober 2001 20:45 schreef rapido_ het volgende:
Die tweede HD is helemaal schoon, dus geformateerd en wel en geen partities |( komt uit een andere p.c. ).

Ik heb hem nu weer los gekoppeld :(

Mijn vraag is dus:
Is er geen simpele manier om die D (2e harde schijf) te verplaatsen naar F, zonder al te veel moeite....... ( ik weer 't ik ben lui :) )

Nou alvast bedankt voor de moeite.....
Rap out.
Je kunt toch ook met drivemapper van Powerquest alle verwijzingen naar de drive laten veranderen? Of zie ik dat nou weer verkeerd? :?

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-04 21:40

Zak

Op maandag 08 oktober 2001 20:45 schreef rapido_ het volgende:
simpele manier
Drivemapper van Powerquest gebruiken. Je klikt 2 keer en je hebt het geregeld.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ik weet niet of jullie het in de gaten hebben, maar volgens mij (ik weet het niet 100% zeker hoor) heb je die drivemapper alleen maar onder windows NT/2000/XP en niet onder windows 9x/me... Ik kon namelijk zelf onder windows 95 (partition magic 7) niet drivemappen (stond ook nergens bij ofzo) terwijl hij in windows 2k dus gewoon onder zo'n menu'tje zat.. na het even nagezocht te hebben bleek dus uit de helpfile dat dat onder windows 9x/me niet zou kunnen... Hij heeft windows 98se, dus het hoofdstuk 'drivemapper' zullen we maar sluiten :r

Hoi

Pagina: 1