raid met linux/windows dual boot?

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik ben van plan om zeer binnenkort een nieuw mobotjte aan te schaffen met raid controller en vroeg me af of het problemen kan opleveren als je wil dual booten met linux en windows vanaf die controller met raid 0?

ik heb begrepen dat het os het niet eens weet datie vanaf meerdere schijven leest/schrijft maar ik weet ook dat je toch drivers voor je os moet installeren om met die raid controller om te gaan...
beetje dubbelzinnig? :?

waar moet ik nog meer op letten?

ik heb hier weinig ervaring mee dus als iemand hier zijn licht over kan laten schijnen, heel graag.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

http://linas.org/linux/raid.html

ik denk dat dit wel een handig linkje is :)
suc6 ermee

• GiLuX
tnx,
maar ik kan hierin niets terug vinden over dual boot oplossingen/problemen.

heeft niemand dit wel eens gedaan?
of kan het simpel weg niet?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• GiLuX
zou een vriendelijke mod deze topic naar io willen verplaatsen.
aangezien het aantal reacties zal het hier wel verkeerd staan.

tnx!

Verwijderd

De laatste versie van LILO (linux bootmanager) en de laatste kernel van Linux ondersteunen dat wel. Ik moet het ook nog eens proberen aan de praat te krijgen, maar volgens de specs moet het kunnen met een Highpoint 370.

NOS is beter idee voor topic move >:)