Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Fatal1ty - Quake III world

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 14:26
Heb een vraagje :

Ken iemand die erreggg goed is in shoot 'em ups en dus ook in quake III. Hij kan in Nightmare mode zelfs nog van de bots winnen en zou een goeie partij kunnen bieden tegen al die toppers in de quake III world.

Nu heeft hij alleen maar een 56k modem en is spelen via internet dus ook onmogelijk.
Is er misschien een andere manier hoe hij zich kan bewijzen?

Op lan party's ofzo die worden bekeken door mensen die dat soort tournooien organiseren.

thanks.

Verwijderd

Iemand die thuis goed is tegen de computer is niet per definitie goed online. Het is heus wel mogelijk om met een 56k modem goed partij te geven. Hij kan beter eerst even op het internet oefenen. Goed zijn tegen bots is een, goed zijn tegen echte spelers is wel wat anders.

Hij zal zich eerst online moeten bewijzen, dan komen de uitnodigingen van clans vanzelf.

• Visionist
ja maar zichzelf online bewijzen met een ping van 180 tegen een ping van 0 is natuurlijk niet zo makkelijk.

• Visionist
of niet echt eerlijk, laten we zo zeggen.

Verwijderd

Een ping van 0 zul je haast niet tegenkomen. Ik speel UT en de laagste ping die ik nog gezien heb was 40. De meeste mensen hebben nog steeds een ping van boven de 100.

Maar het gaat er niet om of het eerlijk is of niet. Eerst proberen, er zijn zat lui met een ping van 180 die lpb's dik ownen.

Je zult eerst online een naam moeten maken en het feit dat je een lpb bent is dan jammer.

Denk maar niet dat het op een lan makkelijk zal zijn als je nog nooit online tegen echte spelers hebt gespeelt, je maakt dan echt geen schijn van kans.

Als je online met een ping van 180 geen potten kan breken, dan lukt het met een ping van 40 net zo min.

Ik kan met mijn ping van 180 veel mensen hebben. Maar er zijn gewoon mensen(lpb's en hpb's) die beter zijn en die zal ik zelden kunnen verslaan in een duel, daar heeft ping niets mee te maken.

Dus, eerst proberen.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Volgens mij maakt het wel degelijk uit of je een lage ping hebt .Ik heb dikwijls meegemaakt dat ik een ander wel 5 keer in zijn oren gefraged heb,en hij draait zijn eigen om en schiet een keer en ik ga liggen.
das toch wel heel vreemd.
of dat als ik schiet dat de raketen er pas enkele secondes later uitkomen.ik heb ook al een keer meegemaakt dat ik mijn eigen raket inhaalde in QDM 17.Ik stel voorop dat ik er helemaal geen hout van kan maar deze dingen zijn mij toch echt wel opgevallen.

Verwijderd

Als je online speelt moet je rekening houden met lag. Je moet dan iets voor iemand schieten om hem te raken. Je moet voorspellen waar iemand iets later, afhankelijk van je ping, is.

Je kunt niet zoals offline precies op iemand richten en schieten, want dan zul je achter je doel schieten.

Nogmaals een lage ping maakt je geen betere speler. Het is wel eerlijker als ieder een gelijke ping zou hebben, maar een goede speler zal ook met hoge ping een goede speler zijn en bovenaan staan.

En rare dingen maak ik in UT ook mee dankzij lag. Ben je zelf nog druk aan het fraggen, terwijl je op de server allang dood bent. Dit zijn nou eenmaal de nadelen van 56k verbinding, maar desondanks mijn ping van 180 en mits de verbinding stabiel is, wat eigenlijk veel belangrijker is, kan ik bijna iedereen heel goed partij geven.

Verwijderd

In Q3 (daar gaat het natuurlijk om!) liggen de pings over het algemeen (feit!) lager dan in UT. Je kunt in Q3 mensen met ping onder de 10 tegen komen, maar dat is natuurlijk een uitzondering. Idd, hij zal moeten beginnen met ping 180 online spelen, maar ik moet ook toegeven dat als je weet dat je beter kunt het érg frustrerend is, toch is het soms erg mooi om van iemand met ping 50- te winnen, als je zelf boven de 150ms zit :P

Ps. Angel-Eyes, je kunt dingen voorspellen ALS iemand rechtdoor loopt, MAAR wat dacht je van strafen? Ja, met een RL kun je in de grond schieten, maar dat zie ik jou nog niet met een rail doen hoor.... (ps. ga geen q3dm17 spelen met ping 180 :P )

Ps.2 Ik snap de titel vd. topic niet helemaal, maar ik kan je wel verzekeren dat Fatal1ty binnen niemands bereik ligt....

(edited 24-07-2000).]

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:04
Je kunt in Q3 mensen met ping onder de 10 tegen komen
Dat zijn dan mensen die de server zelf draaien. De laagste ping die ik heb gezien is 20, dat was een engelse gast met adsl en het was ook nog eens s'nachts...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-11 17:47
Ik kom op internet redelijkvaak mensen met ping 15 tegen.
In een lan heb ik weleens met ping <1 gespeeld, maar dat was met Q3demo.

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Idd, hij zal moeten beginnen met ping 180 online spelen, maar ik moet ook toegeven dat als je weet dat je beter kunt het érg frustrerend is, toch is het soms erg mooi om van iemand met ping 50- te winnen, als je zelf boven de 150ms zit
Toch denk ik dat als je echt heel goed bent, je ook met een hoge ping de meeste mensen de baas bent.

Je mag alleen niet het spelen tegen bots vergelijken met het spelen online tegen mensen. De topic starter denkt namelijk iets te makkelijk over de echt goede spelers.
In Q3 (daar gaat het natuurlijk om!) liggen de pings over het algemeen (feit!) lager dan in UT. Je kunt in Q3 mensen met ping onder de 10 tegen komen, maar dat is natuurlijk een uitzondering.
Ik vrees dat ik met mijn verbinding ook in Q3 wel een ping van 180 zal hebben :(

• Visionist
Denk helemaal niet te makkelijk over echte mensen want de betreffende persoon presteert ook tegen gewone mensen.

By the way : Bots in Nightmare mode doen dingen die niet te voorspellen zijn, dus waarom zou dat dan geen bewijs zijn van kwaliteit als je daarvan wint.

Heel veel mensen zijn ECHT wel slechter dan de bots in nightmare modus. Ik zal bijna kunnen zeggen dat bots moeilijker zijn.

maar ja..

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het verschil tussen bots en mensen is gigantisch groot.

Zelf heb ik niet zoveel Q3 ervaring, ben een UT mens, maarja bots zitten nou eenmaal op een bepaalde manier in elkaar, mensen daar en tegen doen soms de meest gekke dingen.

Tja, Deathmatch staat ook niet zo hoog in mijn vaandel, CTF en andere teamgames zijn wat leuker en dat kun je echt niet leren van bots.

Bots zijn goed om je reactie vermogen mee te testen.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Je schat die bots toch echt hoger in dan ze daadwerkelijk zijn.
Tja, Deathmatch staat ook niet zo hoog in mijn vaandel, CTF en andere teamgames zijn wat leuker en dat kun je echt niet leren van bots.
Je kunt zeggen wat je wil, maar die bots in UT geven beter rugdekking dan de meeste spelers die je online tegenkomt. Daar zouden velen nog wat van kunnen leren

Verwijderd

hehe......

bots zijn goede target practice.

maar ze halen het niet bij menselijke tegenstanders. Ik vermorzel godlike bots in UT op zo'n beetje elk level, maar tegen een aantal amerikaanse spelers verlies ik toch wel redelijk vet (54-7 om maar iets te noemen, ok, ik had vier keer zijn ping :))

bots op de hoogste niveau's hebben belachelijke aim en awareness in een level.
En ze doen de meest onmogelijke dingen.
Ik heb er zelfs 1tje al schietend een hammer jump zien doen :D
Pagina: 1