Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
2e soundcard dan maar? Of kan dat niet?
Sommige on-board audio cards hebben wel degelijk een AUX / CD IN op het moederbord zitten, ik zou dan ff goed kijken in de manual van je moederbord.Op maandag 08 oktober 2001 17:48 schreef dirkdirk het volgende:
Helaas heb ik zo'n stom on-board geluidskaart dus dat is geen optie.
2e soundcard dan maar? Of kan dat niet?
Wat ook een optie is: een splitter of een mengpaneel
Een tweede geluidskaart kan wel, maar zou wel conflicten kunnen veroorzaken. Dan zou je misschien het on-board sound gedeelte uit moeten zetten, als dat mogelijk is.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Er bestaan bij de wat betere electrozaken wel schakelkastjes die je op de line-in kunt aansluiten en dan de apparaten op dat kastje. Dan kun je switchen. Een mengpaneeltje zou ook nog een optie kunnen zijn als je al die apparaten ook tegelijkertijd wilt hebben.
Bij www.conrad.nl hebben ze die dingen ook wel liggen trouwens.
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Meet een beetje fantasie, wat draadjes en wat gereedschap lukt dat wel hoorOp maandag 08 oktober 2001 19:04 schreef Eymey het volgende:
ehm, mensen, hij had het over een EXTERNE (gewone) cd-speler. Hoe kun je die nou aan een interne AUX/CD ingang van je geluidskaart hangen
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
En inderdaad, mijn onboard audio heeft op het moederbord ook een CD-in. (geen aux-in, maar dat maakt niet uit).
Ik snap trouwens niet zo goed, waarom je een externe Cd-speler op je pc aan zou willen sluiten, maar dat terzijde.
Een tweede geluidskaart zou een optie kunnen zijn, bij mij werken twee soundcards prima onder Win2K, maar minder onder Win98. Als je toch een PCI SB-achtig kaartje koopt (f30-40), dan kun je je onboard sound ook gewoon uitschakelen, want die pci-kaart heeft wel meerdere inputs. (weliswaar ook intern, maar je zou als je dat wil zelfs gewoon met een slot-afdekplaatje of een 5 1/4" plaatje externe input jacks kunnen solderen)
Is een mengpaneel niet errug duur?Op maandag 08 oktober 2001 17:52 schreef blackd het volgende:
Wat ook een optie is: een splitter of een mengpaneel
Met een splitter werkt trouwens niet. Dat kan alleen in omgekeerde richting. Als je met een splitter 2 line in's op 1 line in aansluit dan verliest het zwakste signaal. (in mijn geval de TV kaart dus)
Verwijderd
Moet je ze dan tegelijk aan hebben dan?Op maandag 08 oktober 2001 21:51 schreef dirkdirk het volgende:
[..]
Is een mengpaneel niet errug duur?
Met een splitter werkt trouwens niet. Dat kan alleen in omgekeerde richting. Als je met een splitter 2 line in's op 1 line in aansluit dan verliest het zwakste signaal. (in mijn geval de TV kaart dus)
Als ik tv-kijk, staat me cd-speler meestal uit
Het is ook geen splitter, maar een soort kastje waar je met een knop een input met de output kan verbinden. Je hebt dus bijvoorbeeld drie inputs, en met een knop selecteer je een input, en die wordt dan verbonden met de output.Op maandag 08 oktober 2001 21:51 schreef dirkdirk het volgende:
[..]
Is een mengpaneel niet errug duur?
Mengpaneel is duurder en onhandig. Maar de tv kaart intern verbinden met een input van een geluidskaart is ook een goede (gratis) oplossing. Alleen wel oppassen met solderen op je geluidskaart, dat heb ik ook wel eens gedaan en dat is niet helemaal vlekkeloos verlopen
Nee, dat niet. Maar zodra de CD speler een keertje gedraaid heeft doet het TV geluid het sowieso niet meer (ook niet als de CD speler daarna uitstaat)Op maandag 08 oktober 2001 22:06 schreef Rembo het volgende:
[..]
Moet je ze dan tegelijk aan hebben dan?
Als ik tv-kijk, staat me cd-speler meestal uit
Wat is een stereostekker trouwens?
Heeft je tv-kaart geen interne line-out dan? Op je MB zit een cd-in, daar kan ie op. Je cd-rom zet je bij multimedia eigenschappen gewoon op digitale sound, dan gaat het via de IDE interface.Op maandag 08 oktober 2001 16:33 schreef dirkdirk het volgende:
Newbie vraagje
Ik heb de line out van m'n TV kaart duurgelust naar m'n geluidskaart . Alleen daar zat vroeger dus een (gewone) CD speler aan vast. Hoe zorg ik ervoor dat deze ook weer aan m'n PC tje kan??
Nog beter zou zijn als de cd speler rechtstreeks naar m'n boxen (van de PC) gaat. Probleem is wel als ik de kabel van m'n pc uit de boxen trek en de CD spelr daar op aansluit het echt KEIHARD klinkt.
ter info: de line out van m'n pc loopt via de subwoofer naar de boxen (enkel snoer)
Wie heeft een ideen??
Je gewone, externe cd-speler druk je dan op de externe line-in, van je onboard sound. Tadaa
NEE dus, een dure Hauppage TV kaart een geeneens een interne line-out. Een beetje armoedig vind ik.Op dinsdag 09 oktober 2001 14:18 schreef KillerAce_NL het volgende:
[..]
Heeft je tv-kaart geen interne line-out dan? Op je MB zit een cd-in, daar kan ie op. Je cd-rom zet je bij multimedia eigenschappen gewoon op digitale sound, dan gaat het via de IDE interface.
Je gewone, externe cd-speler druk je dan op de externe line-in, van je onboard sound. Tadaa
(toch beter een pinnacle kunnen kopen)
Kabeltje van externe output van TV-kaart gewoon door een gaatje of sleufje naar binnen en hup, zo op je mobo's aux- of cd-in!
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Feedback is de naam, maar waarom zou je een mixer nemen? Je neemt toch gewoon zo'n apparaatje met drie inputs (ofzo) en één output. En dan zo'n knop waarmee je de input kan selecteren. Verkopen ze bij de Conrad en Display enzo.Op woensdag 14 november 2001 13:33 schreef MrTinux het volgende:
Ik zou idd voor een eenvoudig mengpaneeltje gaan. Dat kost je misschien 150 gulden ofzo. Ik heb laatst bij die muziekzaak-waarvan-de-naam-mij-even-ontschoten-is in Rotterdam naast de Correct (zit ook in Utrecht in de Biltstraat, wie helpt me ff met de naam) een eenvoudig 2 kanaals mengpaneeltje gezien dat voor jouw bedoelingen perfect is.
Die heb je al meerdere keren gekregen.Ik wil gewoon een antwoord