Toon posts:

KPN wil USB modem niet omruilen voor Ethernet ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
KPN wil USB modem niet omruilen voor Ethernet ADSL. Ik zit dus nu met een onstabiele usb modem te kloten onder linux en daar baal ik van (had ik maar die ethernet gekcoht, maar ja dat is achteraf praten)

Duzz.. wat ga ik doen? Kan ik KPN dwingen het modem om te ruilen? ze zeggen nu dat ik het al 3 maanden gebruik en dat het daarom niet kan. Als ik zeg dat het onder linux niet werkt dan maken ze een ticket aan en zeggen ze het te bekijken (het licht dus aan het modem, usb sucks gewoon, ik wil gewoon een andere modem!)

Hoe krijg ik dit voor elkaar? in het ergste geval kan ik mijn USB modem verkopen en dan een ethernet modem aanschaffen maar waar kan ik in nederland een Alcatel ehternet adsl modem kopen?

ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want het is heel |:( vervelend.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Het hoort wel te werken in linux. Er zijn genoeg howto's te vinden over dat onderwerp.

De USB modem is goedkoper dan de Ethernet variant, daarom heb je helemaal geen recht op ruilen.

Verwijderd

Ik zou alles wat met KPN "ADSL" :r te maken heeft de deur uit schoppen en een andere ADSL provider zoeken! :)

Hoi

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Je zef gewoon dat je mobo veel conflicten heeft met de usb en dat je hem wilt omruilen voor de eternet variant, mat bijbetaling natuurlijk.

Verwijderd

Ook van ethernet naar USB is ramp, want KPN weigert elke vorm van medewerking. Het ethernet-modem is los te koop op http://www.kpn.com/br2/ng/catalog/cat_ProductDetail.jsp?c=ok&contentOID=272228&categoryOID=-12589&site=1&channel=0
Wellicht dat er iemand is die per ongeluk ethernet besteld heeft, en toch liever usb heeft. Ik weet het, het klinkt onwaarschijnlijk maar het gebeurt echt. Plaats anders eens een advertentie op marktplaats of zo. Trouwens, USB kan wel werken onder linux, als je daar hulp bij wilt willen de deelnemers aan het forum op http://www.adsl4linux.nl je daar vast mee helpen.

Verwijderd

Die Alcatel Speedtouch Home ethernet modems kun je gewoon bij KPN kopen voor fl. 550,93 (E 250,-)

(Zie hier)
Omruilen/terugnemen zullen ze waarschijnlijk niet doen.

USB modem raak je waarschijnlijk aan de straatstenen nog niet kwijt, misschien dat iemand hem wil hebben als je er wat geld bijgeeft :)

Verwijderd

[offtopic]
Ik zou dat modem alleen al niet nemen als ik naar het "i-mac" usb modem kijk :r
[/offtopic}

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Het beste is om gewoon een bekende die ADSL gaat aanvragen een ethernetmodem te laten kiezen en dan gewon ruilen (moet het wel een n00b zijn he ;)).

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 15:54 schreef pales het volgende:
Ik zou alles wat met KPN "ADSL" :r te maken heeft de deur uit schoppen en een andere ADSL provider zoeken! :)
Zijn die er dan??? Volgens mij is MX stream gewoon altijd van KPN namelijk!
Wel heel erg nep natuurlijk dat ze dat ding niet om willen ruilen!

Verwijderd

euh jah cistron, baby xl en er was er nog een ben ff vergeten

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

KPN wil USB modem niet omruilen voor Ethernet ADSL. Ik zit dus nu met een onstabiele usb modem te kloten onder linux en daar baal ik van (had ik maar die ethernet gekcoht, maar ja dat is achteraf praten)
Ik snap het probleem echt niet.. USB draait hier prima. RPM installen, username + pass invullen en werken.

Laat desnoods iemand dit tegen betaling doen, USB draait hier net zo goed als Ethernet.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:09

BeaM-R

Powerrrrr

Okee hier komt een verhaal:
Ik had dus precies hetzelfde probleem met mijn USB modem. Kreeg steeds maar geen verbinding en als ik verbinding had sloeg tie na 5 minuten helemaal vast. Ik ook eindeloos naar helpdesk van mxstream gebeld. Echt alles gebrobeert. Ben ik op internet gaan zoeken en scheen er een probleem te zijn tussen mijn (toenmalige) mobo en de usb modem. Er schenen conflicten te ontstaan tussen de modem en de via chipset. Ik dat daar allemaal uitgelegd maar maar die domme typemiepen van die helpdesk staan al met hun oren te klapperen als ze het woord moederboard horen. Ik heb toen van half 1 's middags tot 4 uur 's middags aan de telefoon gehangen met iedere mederwerker van die helpdesk. tot ik het ophet laatst zo beu werd datr ik een manager wilde spreken. die helemaal verrot gescholden (maar dat hielp ook niet echt). Uiteindelijk naar mijn provider (xs4all) gebeld en die gaven ook toe dat het aan de combinatie met de usb modem en de via chipset lag. Toen hebben hun naar mxstream gebeld, en de volgende dag had ik voor niks een ethernet modem binnen (die wel goed werkt).Zat er een brief bij of ik de usb modem terug wilde sturen. Ik een brief teruggestuurd dat als ze dat ding terug wilde hebben ze hem maar moesten komen halen. Nooit meer iets van gehoord. Dus heb nu nog een usb modem in de kast liggen hier >:)
Iemand interesse? Zal wel niet na bovenstraand verhaal gelezen te hebben. Maar zou het dus niet via mxstream proberen, maar gewoon je provider naar mxstream laten bellen en hun het laten regelen. Want zelf krijg je dat echt niet voor elkaar. Later hoorde ik ook van xs4all dat mxstream geen modems omruilt en at ze dat alleen bij hoge uitzondering doen en dan alleen als het door een provider wordt gevraagd.
Veel suc6 iig!

edit: sorry voor de spelfauten ;)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op maandag 08 oktober 2001 16:26 schreef Willy het volgende:

[..]

Zijn die er dan??? Volgens mij is MX stream gewoon altijd van KPN namelijk!
mxstream!=ADSL
MXstream is de naam van het ADSL pakket dat KPN aanbied. Net als telefoon kan je ook bij andere aanbieders ADSL aanschaffen (wat weer, net als telefoon, beter, sneller en goedkoper is >:)).
De bekendsten zijn Cistron, Baby XL en Versatel...

Rookworst zonder R is ook worst.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 08 oktober 2001 16:26 schreef Willy het volgende:

Ik betaal een tientje aan jou, en koop een blaat, maar krijg daar later spijt van en wil een blargh van 25 gulden.
Dat is net zoals deze situatie, gewoon dom om te doen.
Bel dan mxstream en zeg dat je evt. wil bijbetalen voor die ethernet versie, lijkt me logisch aangezien dat ding ook duurder is.
Mocht et ding even duur zijn, vergeet deze post :+

btw. NOS ->>> I&T :+

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zie ook:

[topic=166196/1/25]

Staan wat oplossingen

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik ADSL op mijn windhoos machine al 3 maanden gebruik dat gaat prima.

Wat Beam zegt is denk ik een goeie oplossing. Ik zeg gewoon dat mijn modem niet samenwerkt met mijn linuxmachine en dat ik er op sta dat ze mij een ethernet modem sturen (die 100,00 wil ik best bijlappen, maar ik wil NIET een hele nieuwe modem kopen voor 500 piek en mijn usb modem met een waarde van 425 piek zomaar in de kast gooien, NEVER!)

Dus ik ga morgen planet bellen bovenstaand uitleggen met het dringende verzoek dat zij kpn bellen zodat ik met bijbetaling van honderd gulden dat Ethernet modem krijg.

Dat is verdorie toch niet zo'n grote moeitE? KPN verdient al genoeg aan dat modem, dat ding kost inkoop mischien een keer 150,00 piek als het niet lager is. KPN biedt KUT service.. in ieder geval als ze mij morgen geen nieuw modem bezorgen!

Nog meer suggesties?
Trouwens de installatie onder redhat is gewoon kut het ethernet modem werkt veel stabieler en is veel eenvoudiger te installen + stabieleer.. ik wil gewoon een ethernet :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus maar een mailtje gestuurd naar planet aangezien die helpdesk weer 0900 is!!!

hEeft planet nog een gratis helpdesk anyway? binnen 4 dagen bericht, en dan hoop ik maar voor hun dat dat bericht mij aanstaat anders ga ik BELLEN >: >: >:

• barrymel
  • Laatst online: 11-08 23:27

barrymel

BarryMel

mail of icq mij even, ik heb er nog 1 te koop

Barry

BarryMel

Verwijderd

ff reageren op de post van beam-r

ik heb ook zo'n via chipset en uh... ik krijg het niet voor elkaar bij mxstream... :( dus dan maar naar mijn provider bellen (xs4all) krijg ik echt een heel dom wicht aan de lijn... pffff toch maar rustig gebleven, agh ze is waarschijnlijk blond DuZzz..... na lange tijd toch een antwoord. : het usb modem krijgt te weinig spanning van de chipset en daarom valt je usb modem verbinding weg!
oplossing koop een usb hub.
weet echt niet wat zo'n ding kost maar dat zal ook wel rond de 100 piek liggen die ik anders moet betalen aan mxstream voor een ethernet modem.... oftewel, KPN heeft toch ze zin, ik ruil mn usb om naar ethernet.

heeft iemand nog andere oplossingen?? ik ben een zuinige hollander, en betaal liever nix en dan toch dat andere modem krijgen, hehe.

groeten....

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Je USB poort die te weinig stroom kan leveren, das lekker, die horen echt wel hun 500mA per poort te horen leveren. En dat moet genoeg zijn voor een ADSL modem lijkt mij.

Verwijderd

yep dat dacht ik ook, maar dat is het verhaal wat ze mij vertellen :(

en ik moet helaas toegeven aan KPN :( ik denk dat ik toch maar het modem omruil voor een ethernet.

Verwijderd

PS, had mijn provider nog gebeld, die had het zelfde verhaal. zij konden trouwens niet zorgen voor een kosteloze omruil actie .. helaas....

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:59 schreef Icculus het volgende:
Ik heb dus maar een mailtje gestuurd naar planet aangezien die helpdesk weer 0900 is!!!
Je moet voor deze kwestie niet naar Planet bellen/mailen/whatever. Planet biedt alleen de internetdiensten m.b.t. mail, news etc. en TCP/IP access. Alles wat met de verbinding tot en met het fibernetwerk van Mxstream te maken heeft, dus ook je modem, valt onder KPN's verantwoordelijkheid. Daarvoor bel je gratis naar 0800-MXSTREAM, want Planet kan je echt niet helpen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Hoi
Waar slaat dat nou op man. :?

Draai hier nu een half jaar MxStream (basic) en het is er om precies te zijn 2 keer een minuut uit geweest.

En continu streams van 52 kb.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op maandag 08 oktober 2001 22:07 schreef Icculus het volgende:
Het probleem is dat ik ADSL op mijn windhoos machine al 3 maanden gebruik dat gaat prima.

Wat Beam zegt is denk ik een goeie oplossing. Ik zeg gewoon dat mijn modem niet samenwerkt met mijn linuxmachine en dat ik er op sta dat ze mij een ethernet modem sturen (die 100,00 wil ik best bijlappen, maar ik wil NIET een hele nieuwe modem kopen voor 500 piek en mijn usb modem met een waarde van 425 piek zomaar in de kast gooien, NEVER!)

Dus ik ga morgen planet bellen bovenstaand uitleggen met het dringende verzoek dat zij kpn bellen zodat ik met bijbetaling van honderd gulden dat Ethernet modem krijg.

Dat is verdorie toch niet zo'n grote moeitE? KPN verdient al genoeg aan dat modem, dat ding kost inkoop mischien een keer 150,00 piek als het niet lager is. KPN biedt KUT service.. in ieder geval als ze mij morgen geen nieuw modem bezorgen!

Nog meer suggesties?
Trouwens de installatie onder redhat is gewoon kut het ethernet modem werkt veel stabieler en is veel eenvoudiger te installen + stabieleer.. ik wil gewoon een ethernet :D
En jij denkt dat aan die modems wat verdient wordt?
Even een klein prijsvergelijk.

Mijn bron die ik gebruik voor de ongesubsidieerde prijzen: http://www.dslsource.lynkserve.net/products.cgi

Ethernet:
STH Speed Touch Home Router £ 159.00
Dat is omgerekend in Nederlandse guldens: Fl.556,66
Prijs KPN bij een nieuwe aansluiting: FL.350,00

USB:
STUSB Speed Touch USB ADSL Modem £ 99.00
Dat is omgerekend in Nederlandse guldens: Fl.346,60
Prijs KPN bij een nieuwe aansluiting: FL.250,00

Ofwel: de modems worden al gesubsidieerd door KPN.
Nog een argument: als de prijzen echt te hoog waren zou het de moeite zijn om ze los te verkopen.
Ik kan ze niet vinden en al helemaal niet voor een lager bedrag.....

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 08 oktober 2001 22:07 schreef Icculus het volgende:
Wat Beam zegt is denk ik een goeie oplossing. Ik zeg gewoon dat mijn modem niet samenwerkt met mijn linuxmachine en dat ik er op sta dat ze mij een ethernet modem sturen.
Hmz, nou ik dit nog eens lees wil ik er nog ff op reageren. Wat je zegt is namelijk echt onzin. KPN heeft namelijk een lijstje system requirements voor het USB modem en daar staat Linux bij OS'en NIET tussen. Dus als jij zo stom bent geweest om dan toch het USB modem te bestellen, is dat je eigen schuld en mag ik hopen dat KPN je in je gezicht uitlacht als je om een Ethernet modem vraagt en dan ook nog denkt dat je dat met korting gaat krijgen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik heb een USB modem, en die bleek niet te werken met mijn pc. De oorzaak zat hem in het feit dat dat ding probs geeft met een VIA-chipset op het mobo. Omruilen naar ethernet ging niet. Ik een vette klachtenbrief gestuurd, waarna ik een reactie kreeg dat ik een maand abbo-geld teruggestort kreeg i.v.m. geleden schade, en de mogelijkheid om voor F 100,00 bijbetaling alsnog een ethernet-modem te kopen. Van die mogelijkheid heb ik geen gebruik gemaakt omdat ik inmiddels het probleem heb achterhaald en de boel nu met usb-modem wel prima werkt.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zaterdag 01 december 2001 19:28 schreef Density het volgende:
Van die mogelijkheid heb ik geen gebruik gemaakt omdat ik inmiddels het probleem heb achterhaald en de boel nu met usb-modem wel prima werkt.
ECP (Enhanced Chip Performance) zeker?

- Pastor Richards @ VCPR

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Die modem werkt wel onder Linux hoor..

Ik heb het zelf bij iemand gezien.

ik zal wel ff vragen hoe/wat.

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 19:57 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

ECP (Enhanced Chip Performance) zeker?
Nee, Front side bus snelheid terugdraaien van 133 mhz naar 100 mhz. Bleek te maken te hebben met de stroomtoevoer naar de USB-poort, die was niet helemaal jofel.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zaterdag 01 december 2001 20:45 schreef Servowire het volgende:
Die modem werkt wel onder Linux hoor..
Natuurlijk kan het USB-modem wel werken onder Linux, maar het gaat erom dat KPN van tevoren al aangeeft dat ze hier geen garanties voor bieden. Als je als klant dan toch zo'n ding neemt, moet je het zelf maar uitzoeken hoe je 'm werkend krijgt onder Linux. Als je daar om de één of andere reden niet uitkomt, moet je niet van KPN willen eisen dat je een nieuw modem krijgt voor een lagere prijs. KPN heeft namelijk gewoon een product geleverd dat onder normale omstandigheden correct zou werken.

Als jij een processor van bijv. AMD koopt, waarvan je van verschillende mensen hier hoort dat 'ie 20% harder kan lopen en je krijgt toevallig een processor die wel netjes op z'n normale snelheid loopt, maar niet overgeclocked kan worden, dan ga je toch ook geen nieuwe eisen bij de winkel? Juridisch heb je echt geen poot om op te staan, en zo is het in dit geval ook. KPN heeft nooit uitspraken gedaan over de werking onder Linux, net zoals winkels je niet garanderen dat een CPU te overclocken is. Eigen verantwoordelijkheid heet dat. Daar zal je in je leven nog wel vaker mee te maken krijgen.

- Pastor Richards @ VCPR

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Ik heb laatst een Fiat Panda gekocht. Nu blijkt dat ik er geen aanhanger mee kan trekken, wat me van tevoren is verteld.

Ik heb de garage gevraagd of ik hem mag omruilen voor een grote Mercedes of BMW zonder bijbetaling maar dat willen ze niet. Wat een zuinige klootzakken zijn het toch.
>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Op dinsdag 04 december 2001 12:37 schreef mol99 het volgende:
Ik heb laatst een Fiat Panda gekocht. Nu blijkt dat ik er geen aanhanger mee kan trekken, wat me van tevoren is verteld.

Ik heb de garage gevraagd of ik hem mag omruilen voor een grote Mercedes of BMW zonder bijbetaling maar dat willen ze niet. Wat een zuinige klootzakken zijn het toch.
>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)
Beetje nutteloze vergelijking heh :?
Een Panda met een Benz vergelijken |:(

Je kan het beter vergelijken met een Panda kopen met smalle bandjes en je wilt er zonder bijbetaling brede banden onderzetten.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Verwijderd

Hoi
Hmmm valt dik mee. Ik had hiervoor Chello dat was pas een ramp... Met kPN/XS4all ADSL ben ik zeer tevreden. Downtijd tot nu toe 0,0 en ik gebruik het nu iets meer dan een jaar.Ik game verder veel online, quake3, en RTCW. No problems at all!!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

kijk nou eens in de vraag en aanbod, daar staat nog een ethernet te koop... Gewoon rondzoeken op ebay en marktplaats geeft vast ook wel resultaten. Ik vrees voor je dat er nix anders opzit dan de USB-rog te dumpen...

Verwijderd

hahahahhhaaaa, nou heb ik het toch voor elkaar.... :)
van kpn moest ik maar mijn modem op sturen(usb) en zou dan als het usb modem binnen was, een ethernet opgestuurd krijgen. en jawel de volgende dag was het ethernet modem al binnen, usb nog niet verstuurd ... ... wachten ... hoor maar nix van kpn ... en wachten ... en wachten ... heb hem nog steeds :) (kopen?)

ps, voor dat ethernet modem moest ik wel bij betalen :( (en uh als je uileg wil waarom ik van dat bijbetalen zo baal, dan hoor ik het wel)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 07:36
ja graag, uitleg!!

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

weer ff ontopic, hier is ook nog wat info te vinden over de usb modem van alcatel.
Deze mensen hebben dezelfde modem werkend onder linux, mischien heb je er wat aan.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 19:47 schreef MTer het volgende:
weer ff ontopic, hier is ook nog wat info te vinden over de usb modem van alcatel.
Deze mensen hebben dezelfde modem werkend onder linux, mischien heb je er wat aan.
www.adsl4linux.nl * Thunder is mega-n00b kwa linux maar heb toch internet werkend gekregen met dat USB ding *D :Y)

• igmar
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

USB modem is geen echt probleem, al is Ethernet wel wat simpeler.RPMmetje installer, username/pass invoeren en klaar :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op woensdag 30 januari 2002 08:38 schreef igmar het volgende:

[..]

USB modem is geen echt probleem, al is Ethernet wel wat simpeler.RPMmetje installer, username/pass invoeren en klaar :)
Idd voor usb moet je wat meer moeite doen om het werkende te krijgen, maar werken doet het zekers :)
De ethernet variant heb ik geeen ervaring mee, maar usb volstaat hier perfect, afgezien van het feit dat ik bijna een week ben bezig geweest om alles goed werkende te krijgen (de eerste keer) werkt het nu super simpel en draait, m'n netwerkje uitstekend.
Nee ik hoef dus niet een ethernet modem, usb werkt inweze net zo simpel (zo niet makkelijker), mits je de juiste progematuur gebruikt :)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 19:42 schreef DustMan4u het volgende:
ja graag, uitleg!!
jah betalen.. uh nou, ik vond dat kpn voor die kosten op moest draaien. omdat ze een product leveren wat niet naar behoren functioneerd(<--- woordenboek? uh). tenminste bij mij en vele anderen dus niet. op het moment dat ik dat usb modem kocht was dit probleem wat zich voor doet bij een via chipset bekent bij kpn. MAAR... er was nix over te lezen in het contract etc.en hebben dit ook niet gemeld bij mij als klant op wat voor manier dan ook (mail, kpn site etc.) maar helaas zat er voor mij nix anders op om bij kpn te blijven(marktlijer). ik bedoel dus dat hier nog geen kabel of adsl van cistron ofzo te krijgen is.

voldoende?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op woensdag 30 januari 2002 19:32 schreef smr_semtex het volgende:

[..]

jah betalen.. uh nou, ik vond dat kpn voor die kosten op moest draaien. omdat ze een product leveren wat niet naar behoren functioneerd(<--- woordenboek? uh). tenminste bij mij en vele anderen dus niet. op het moment dat ik dat usb modem kocht was dit probleem wat zich voor doet bij een via chipset bekent bij kpn. MAAR... er was nix over te lezen in het contract etc.en hebben dit ook niet gemeld bij mij als klant op wat voor manier dan ook (mail, kpn site etc.) maar helaas zat er voor mij nix anders op om bij kpn te blijven(marktlijer). ik bedoel dus dat hier nog geen kabel of adsl van cistron ofzo te krijgen is.

voldoende?
Kpn heeft jou op geen enkele manier gedwongen om de usb modem te nemen, dat was je eigen vrije keuze.
Kpn is je niets verschuldigt je mag blij zijn dat ze wouwe ruilen (trouwens ik lees dat je de usb versie nog steeds hebt, dus wat zeur je nou)

En over wat voor een problemen met via heb je het in vredes naam :?
Ik draai met een usb modem zonder problemen en heb een via chipset.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 20:10 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Kpn heeft jou op geen enkele manier gedwongen om de usb modem te nemen, dat was je eigen vrije keuze.
Kpn is je niets verschuldigt je mag blij zijn dat ze wouwe ruilen (trouwens ik lees dat je de usb versie nog steeds hebt, dus wat zeur je nou)

En over wat voor een problemen met via heb je het in vredes naam :?
Ik draai met een usb modem zonder problemen en heb een via chipset.
gedongen? nee dat niet. maar uh... als jij nieuwe schoenen koopt en de zool laat los ga je ze toch om ruilen :) en die problemen die ik had was met een via KT266 chipset! de problemen met deze chipset waren bekent bij kpn, hadden ze toch even moeten melden, dus in dit geval had ik meer recht om veel en vaak in de telefoon te klimmen en eens fijn met kpn te bellen, snappie? maar als jij soms nog een usb modem zoekt....heb er nog 1 :) (ps heb nu wel een ethernet!!!!) heb dit al een keer helemaal uitgelegt hiero je moet de rest van de posts ook maar eens lezen :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op donderdag 31 januari 2002 23:59 schreef smr_semtex het volgende:

[..]

gedongen? nee dat niet. maar uh... als jij nieuwe schoenen koopt en de zool laat los ga je ze toch om ruilen :) en die problemen die ik had was met een via KT266 chipset! de problemen met deze chipset waren bekent bij kpn, hadden ze toch even moeten melden, dus in dit geval had ik meer recht om veel en vaak in de telefoon te klimmen en eens fijn met kpn te bellen, snappie? maar als jij soms nog een usb modem zoekt....heb er nog 1 :) (ps heb nu wel een ethernet!!!!) heb dit al een keer helemaal uitgelegt hiero je moet de rest van de posts ook maar eens lezen :)
Dat heb ik dus gedaan en ik maak eruit op dat je idd problemen had met de usb versie, maar dat kpn hem toch nog heeft 'omgeruild' voor je.
Ik zet omgeruild tussen aanhalingstekens, omdat je zelf aangeeft dat je de usb modem nog bezit en inweze dus nu twee modems hebt voor de prijs van één. Dat de usb modem problemen heeft met een kt266 chipset is mij niet opgevallen. Toen ik nl problemen hed met mijn pc en de boel ff helemaal veranderd heb is de usb modem nl een tijdje aangesloten geweest op de pc van mijn viendin (die ook een KT266 chipset heeft) en daar werkte het zonder problemen, dat is ook de reden dat ik je vroeg welke problemen je het over bebt :? :)

Ik vind het heel fijn voor je dat het nu allemaal wel werkt, maar nogmaals die problemen zijn mij niet opgevallen.
(zowel onder linux als onder windows niet :) )
Pagina: 1