Verwijderd
er is een programmaatje voor.. zoek maar ens ff op ascii bij download.com of tucows
-> Sla de creatie op als .jpg formaat, .gif kan ook maar is minder mooi.
Je HTML ziet er dan als volgt uit:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Mijn Photoshop creatie</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
Zie hier mijn creatie:<BR>
[img]"mijncreatie.jpg"> </BODY> </HTML[/img]
Gebruik dan eerst Žs de search. Hier zijn al talloze topics over geweest.Op maandag 08 oktober 2001 15:48 schreef Apehaar het volgende:
Dat weet ik wel maar je kunt ook slicen en dat snap ik niet
Hint: Eerst slicen en dan naar Save for web...
Zie anders F1 of www.fotosoep.nl ofzo...
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
hmm, zoek eens op internet of GoT op 'slicen photoshop tutorial' vast wel wat voor te vinden, anders moet je misschien eens op de dobe-site kijken, daar staan ook regelmatig tutorials.Op maandag 08 oktober 2001 15:48 schreef Apehaar het volgende:
Dat weet ik wel maar je kunt ook slicen en dat snap ik niet
slicen is een doodeenvoudig principe, je deelt een psd op in verschillende gebieden, eventueel definieer je onmouseovers en onclick in lagen.
bij het bewaren kies je voor images + html en er wordt automatisch een map met alle afbeeldingen (vanuit je psd, alle stukjes als verschillende gifs) en een html-file
de naming is van te voren te configureren met prefixen e.d.
ik meen wel dat je deze slices vanuit ImageReady moet bewaren, meen dat direct vanuit psd dit niet lukt.
eigenlijk is het toch een stukje optimaler om zelf je afbeelding op te breken en handmatig aan te passen en in html om te zetten, zelf vind ik het prettiger, maar met automatische slice-tools kan je soms tijd besparen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dacht (Op maandag 08 oktober 2001 15:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hmm, zoek eens op internet of GoT op 'slicen photoshop tutorial' vast wel wat voor te vinden
ik meen wel dat je deze slices vanuit ImageReady moet bewaren, meen dat direct vanuit psd dit niet lukt.
toch...?Op maandag 08 oktober 2001 15:53 schreef ik het volgende:
[..]
Hint: Eerst slicen en dan naar Save for web...
Zie anders F1 of www.fotosoep.nl ofzo...
Ik heb het ff geprobeerd en het kan wel vanuit PhotoShop
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Verwijderd
Weet niet waar je dat vandaan hebt,? maar het slaat nergens op. jpeg en gif zijn niet met elkaar te vergelijken, en kun je ook niet zeggen welke mooier is. Elk heeft zijn specialiteit.Op maandag 08 oktober 2001 15:46 schreef evaarties het volgende:
ik neem aan dat je bedoelt: Hoe geef ik een photoshop creatie weer in een browser?
-> Sla de creatie op als .jpg formaat, .gif kan ook maar is minder mooi.
Verwijderd
En toch zou ik ervoor kiezen om ff fireworks op te starten, iets veel fijnere slice optiesOp maandag 08 oktober 2001 16:20 schreef Scipionyx het volgende:
edit:
Ik heb het ff geprobeerd en het kan wel vanuit PhotoShop![]()
Nope. Je kunt wel een trial downloaden @ www.macromedia.comOp maandag 08 oktober 2001 16:41 schreef Apehaar het volgende:
Kan ik fire works ergens down loaden??? by tucows of zo