[VB] Inet Control - Client Authorization not setup

Pagina: 1
Acties:

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Topicstarter
Ik ben bezig om een VB applicatie te schrijven die dmv de Internet Control een HTML pagina op moet gaan halen van een webserver via HTTPS.

De applicatie is zo goed als af, maar er zit nog een cruciale fout in.
De response van de webserver is een lege string.
Verder geeft ie een response code van 35812 met als omschrijving 'Client Authorization not set up.'.
Ik weet echter niet wat dit inhoud en na zoeken op Internet kan ik een link vinden: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/Inet98/html/vbmsgerrorsinternettransfer.asp
Dit is echter alleen een lijst van mogelijke response codes van het Inet control, dus ik kan er weinig mee. :(

En naar mijn mening is het concept goed, want als ik de HTTPS in HTTP verander en de poort van 443 naar 80 zet, dan werkt het geheel wel goed. (Helaas draait de uiteindelijk productie server alleen https in tegenstelling tot de ontwikkelomgeving)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Heb je de "Protocol" Property wel op "icHTTPS" gezet? Dat zou verklaren waarom je die foutmelding krijgt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Nazgul

Nazgul

Digital Pizza Crew

Topicstarter
Protocol staat op icHTTPS, dus dat staat goed.

Iemand nog een idee? Want wordt een beetje :'( van dit probleem.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij https hoor je in te loggen met een username en password. Het ziet er naar uit dat je dat niet gedaan hebt.. De webserver stuurt trouwens geen lege string terug, dat doet je componentje.. Waarschijnlijk stuurt de webserver een 'authorized failed' error terug..

Kijk nog eens goed bij al die componentjes of er mischien ook een stukje username/password staat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 09:42 schreef Janoz het volgende:
Bij https hoor je in te loggen met een username en password.
Sorry hoor maar wat een onzin.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 09 oktober 2001 09:47 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Sorry hoor maar wat een onzin.
Ik weet ook niet alles, maar de foutmelding lijkt mij duidelijk aan te geven dat de authorizatie niet goed gaat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Nazgul

Nazgul

Digital Pizza Crew

Topicstarter
Ik geef de username en password wel mee, al heb ik dat hierboven idd niet vermeld.
(De site (zowel secure als unsecure) gebruikt ook Basic Authentication, dus username en pass waren al vereist)

Ik heb zowel via de .username en .password property, als encoden in de URL geprobeerd, maar beide helpen niet bij de secure variant. :(

Iemand nog andere ideeen?

Verwijderd

[frustratie mode]
GRRR ik had hier een hele uitgebreide reply getikt, maaromdat got weer es loopt te fucken met ze #55,timeout,foutmelding blaat errors is die dus weg..en mag je zelf die api call ff naar vb vertalen.
[/frustratie mode]

Na wat spitten op usenet vond ik een hint om es in Q224282 te kijken.
Currently it is not supported to use the InternetSetOption API with the
option flag of INTERNET_OPTION_SECURITY_SELECT_CLIENT_CERT to select a
particular client certificate. The result is unpredictable if the client has
more than one client certificate on the machine.
met de tip het volgende es te proberen
If there is only one certificate, then the following call should work:

DWORD dwCert = 0;
InternetSetOption(hReq, INTERNET_OPTION_SECURITY_SELECT_CLIENT_CERT,
&dwCert, sizeof dwCert));
Pagina: 1