Toon posts:

CMOS checksum error

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een mobo waar ik het merk niet van weet, met een P90 proc erop. Op dit mobo zit geen batterij meer, dus ik krijg iedere keer een CMOS checksum error - defaults loaded en daarna CMOS battery failed.

Nu heb ik 2 AAA batterijen serieel geschakeld en die aangesloten op het moederbord, hier loopt 3,15V doorheen, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Ik ben vrij nieuw met het knutselen aan computer, maar zou toch iemand me kunnen helpen?!

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu die 2 AAA batterijen vervangen door een oude batterij van een ander moederbord, daar zat nog bijna 2V op, in het begin deed de computer helemaal niks, toen ik vervolgens de batterij loshaalde deed ie het wel weer, maar nog steeds met:

CMOS checksum error
CMOS battery failed

Toen ik de batterij er weer aanhing deed het wel, maar ook weer met dezelfde foutmeldingen.

Op dat moederbord zit een Intel chipset, met een socket7.

Kan iemand me helpen, ik zit klem!!

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die mij kan/wil helpen?

Nou dan maar ff een plaatje nog van het mobo, misschien dat iemand mij kan vertellen welk mobo dit is, zodat ik zelf wat meer erover kan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.3bier.com/~roel/mobo1.jpg

De batterij die ik nu heb is dus via die groene kabeltjes verbonden met het mobo.

Verwijderd

Kijk maar eens op www.wimsbios.com
daar vindt je alles over biossen en dus ook over moederborden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb moederbord kunnen achterhalen, een van het type 430FX, door PCPARTNER. Ik heb daar een geupdate bios gedownload en die geflashed, maar dat hielp ook niks.

Nu hoor ik net van iemand dat 3.13V (de serieel geschakelde penlites) misschien te weinig is. Hoeveel Volt moet er dan op?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17