Ik denk erover een stuurtje te kopen de Wheel Ferrari Force Feedback van ongeveer fl300.Alleen is dat wat of leg je dat ding binnen een week in de kast. En kijkt je er verder niet meer naar om.
(zo heb ik wel meer aankopen gehad)
Tuurlijk is een stuurtje leuk 
Maar als je niet zo'n super racefan bent en niet superveel geld hebt, dan zou ik em niet kopen..
Maar als je niet zo'n super racefan bent en niet superveel geld hebt, dan zou ik em niet kopen..
Je kan je ook lekker laten verwennen voor F300 piek.
Thy will see the light...
Verwijderd
Ik heb thuis ook een stuur (trust).
Ik heb hem een tijdje gebruikt, daarna in de "kast".
Ten eerste, racet het beter zonder stuur.
Ten tweede, er zit ruimte op het stuur.
Ten tweede, er zit ruimte op het stuur.
Verwijderd
als je 't niet weet koop je toch gewoon een 100 piek stuurtje. Een stuur is zeker errug leuk maar als je niet zo'n racefan bent is 300 piek wel errug veel.
Een stuur is wel degelijk fijner hoor, en 't is ook veel leuker om met een stuur racespelletjes te spelen.
Een stuur is wel degelijk fijner hoor, en 't is ook veel leuker om met een stuur racespelletjes te spelen.
En die stop je zeker niet in de kast! Of toch wel? Hmmmm ...Op maandag 08 oktober 2001 15:00 schreef 7th het volgende:
Je kan je ook lekker laten verwennen voor F300 piek.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Ik kan die 300,- beter besteden,
jij waarschijnlijk ook...
maar als je het echt zo graag wil,
dan moet je het gewoon doen
jij waarschijnlijk ook...
maar als je het echt zo graag wil,
dan moet je het gewoon doen
Verwijderd
Ht grootste nadeel vind ik dat je het eraf en weer erop moet zetten. Hij zit namelijk op dezelfde plek als je toetsenbord.
Ja misschien is dat inderdaad een idee een wat goedkopere.Op maandag 08 oktober 2001 15:01 schreef null_brain het volgende:
als je 't niet weet koop je toch gewoon een 100 piek stuurtje. Een stuur is zeker errug leuk maar als je niet zo'n racefan bent is 300 piek wel errug veel.
Maar welke is nog meer een beetje goed?
Ik dacht als er forcefeedback op zit speel ik er misschien wel 2 week mee.
Koop voor 100 piek in instap model stuur van thrustmaster en dan kan je met die andere F 200 piek je laten verwennen onderhet racen......
Thy will see the light...
Ik ben een ontzettende racegamefan (leuk woord
), en heb een MS Sidewinder Force Feedback gekocht toen NFS4 uitkwam.
Die heb ik dus inmiddels al weer verkocht, voor 175 piek via spott.nl.
Ik vind keyboard gewoon fijner racen; je kunt sneller & beter corrigeren in de bochten.
Die heb ik dus inmiddels al weer verkocht, voor 175 piek via spott.nl.
Ik vind keyboard gewoon fijner racen; je kunt sneller & beter corrigeren in de bochten.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Haha dat eerste is een goed idee maar verwend worden daar heb ik al een heleOp maandag 08 oktober 2001 15:07 schreef 7th het volgende:
Koop voor 100 piek in instap model stuur van thrustmaster en dan kan je met die andere F 200 piek je laten verwennen onderhet racen......
Verwijderd
Ach, beetje ruimte creeren toch?
Ik heb al een jaar me stuur (Trust Formula1, geen FF) en ben er erg happy mee..
KRij er vaak mee in me Porsche Boxter.. of 911Turbo..
(Iedereen die zegt dat je nfs met keyboard moet spelen, tja.. Vind ik zonde.. Een echte auto bestuur je toch ook niet met knopjes?
)
Ik heb al een jaar me stuur (Trust Formula1, geen FF) en ben er erg happy mee..
KRij er vaak mee in me Porsche Boxter.. of 911Turbo..
(Iedereen die zegt dat je nfs met keyboard moet spelen, tja.. Vind ik zonde.. Een echte auto bestuur je toch ook niet met knopjes?
Verwijderd
Dat vind ik dus ook, behalve in grand prix 3.
Daar is het met het toetsenbord, vol gas of geen gas:'(
Daar is het met het toetsenbord, vol gas of geen gas:'(
DAT was precies mijn gedachte toen ik voor het eerst (jaar of 2 geleden) een Trust FF stuur leende van een vriend.Op maandag 08 oktober 2001 15:01 schreef Bakker het volgende:
Ik heb thuis ook een stuur (trust).
Totdat ik een maand of 2 geleden in een gekke bui een Guilemot/Thrustmaster Ferrari FF stuur kocht. Die rijdt echt formidabel, zelfs in de spellen die ik 2 jaar geleden probeerde met dat Trust stuurtje.
Kortom, naar mijn eigen bescheiden mening ligt het puur aan het merk/type stuur wat je koopt.
(Overigens vind ik het zonder FF lang niet zo fijn rijden als met FF)
hmm nou begin ik toch weer te twijfelen. Misschien dat ik beter direkt een goede kan kopen.Op maandag 08 oktober 2001 15:12 schreef sverzijl het volgende:
[..]
DAT was precies mijn gedachte toen ik voor het eerst (jaar of 2 geleden) een Trust FF stuur leende van een vriend.
Totdat ik een maand of 2 geleden in een gekke bui een Guilemot/Thrustmaster Ferrari FF stuur kocht. Die rijdt echt formidabel, zelfs in de spellen die ik 2 jaar geleden probeerde met dat Trust stuurtje.
Kortom, naar mijn eigen bescheiden mening ligt het puur aan het merk/type stuur wat je koopt.
(Overigens vind ik het zonder FF lang niet zo fijn rijden als met FF)
Is deze hetzelfde als die ik misschien wil kopen? Wheel Ferrari Force Feedback van ongeveer fl300
Volgens mij wel ja. Die van mij kostte toen iets van 320,=Op maandag 08 oktober 2001 15:23 schreef MartNL het volgende:
[..]
hmm nou begin ik toch weer te twijfelen. Misschien dat ik beter direkt een goede kan kopen.
Is deze hetzelfde als die ik misschien wil kopen? Wheel Ferrari Force Feedback van ongeveer fl300
Ik heb ook een stuurtje (zonder force feedback) van ongeveer 80 piek.
Het raced (
) veel beter dan met het toetsenbord, omdat bij het toetsenbord je of wel stuurt of niet stuurt, terwijl je bij een racestuur ook een klein beetje kunt sturen, hetzelfde als be het gaspedaal, je kunt ook een klein beetje gas geven, terwijl bij het toetsenbord je altijd volgas geeft.
Ik heb er in het begin ongeveer 3 maanden mee gespeeld, daarna is ie in de kast verdwenen, maar sinds ongeveer een maand geleden ben ik hem weer gaan gebruiken. (Het ligt er maar net aan of je leuke racegames hebt
)
Als je geld genoeg heb, zou ik zeker een stuurtje met force feedback kopen, want dat geeft toch weer een extra dimensie aan het spel.
Misschien ga ik er ook nog wel eentje kopen.
Het raced (
Ik heb er in het begin ongeveer 3 maanden mee gespeeld, daarna is ie in de kast verdwenen, maar sinds ongeveer een maand geleden ben ik hem weer gaan gebruiken. (Het ligt er maar net aan of je leuke racegames hebt
Als je geld genoeg heb, zou ik zeker een stuurtje met force feedback kopen, want dat geeft toch weer een extra dimensie aan het spel.
Misschien ga ik er ook nog wel eentje kopen.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Racen met alles anders dan een stuur (keyboard, stick, pad) is als sex met een denkbeeldige vrouw. Niet leuk dus.
Je mist de hele rij-x-perience en een goede en goed afgestelde forcefeedback maakt van elk racespel een geheel nieuwe ervaring.
Het absolute topmodel is de Act Labs, maar die is peperduur en slecht verkrijgbaar. De enige echte nummer twee is de Thrustmaster Ferrari FFB Wheel, dat vind ik en velen met met mij. Betaalbaar en zeer goed op alle punten, en ziet er ook nog cool uit
(Kan je van MS en Logitech niet zeggen).
Persoonlijk zou ik geen stuur kopen als je niet echt iemand bent die echt voor een racespel gaat zitten. Wanneer je zo iemand bent die vooral FPS'en speelt en af en toe eens racet, kun je je 300 gulden beter besteden.
Je mist de hele rij-x-perience en een goede en goed afgestelde forcefeedback maakt van elk racespel een geheel nieuwe ervaring.
Het absolute topmodel is de Act Labs, maar die is peperduur en slecht verkrijgbaar. De enige echte nummer twee is de Thrustmaster Ferrari FFB Wheel, dat vind ik en velen met met mij. Betaalbaar en zeer goed op alle punten, en ziet er ook nog cool uit
Persoonlijk zou ik geen stuur kopen als je niet echt iemand bent die echt voor een racespel gaat zitten. Wanneer je zo iemand bent die vooral FPS'en speelt en af en toe eens racet, kun je je 300 gulden beter besteden.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Niet mee eens.Op maandag 08 oktober 2001 15:01 schreef Bakker het volgende:
Maar ik speel dan ook geen NFS, maar Sports Car GT.
Daar heb je dus echt wel een stuur nodig, anders hou je gewoon je auto niet op de baan.
Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are
Ik heb ook zo'n Ferarri stuur alleen zonder Force Feedback.
Wil je strakke tijden rijden, koop 'm dan niet want je gaat er langzamer van rijden. (Behalve Rally games)
Maar wil je meer realisme en fun hebben kopen dan.
Het is echt gaaf, maar mijn tijden gaan wel naar beneden maar dat heb ik er wel voor over
Wil je strakke tijden rijden, koop 'm dan niet want je gaat er langzamer van rijden. (Behalve Rally games)
Maar wil je meer realisme en fun hebben kopen dan.
Het is echt gaaf, maar mijn tijden gaan wel naar beneden maar dat heb ik er wel voor over
Verwijderd
Niets is leuker dan racen met een ff stuur. Punt uit. Kopen die hap. Tenzij je natuurlijk nooit racespelen speelt...
Ik had vorig jaar een ff joystick gekocht, omdat je daar meer spelen mee kunt spelen dan met een stuur. Spijt als haren op m'n hoofd. Dit jaar dus alsnog een stuur gekocht (Thrustmaster Ferrari FF). Heerlijk. Prachtig. Bij mij thuis wordt 'ie zowat elke dag gebruikt door de hele familie. Van Midtown Madness tot Nascar 4: echt racen kun je alleen met een stuur.
Ik had vorig jaar een ff joystick gekocht, omdat je daar meer spelen mee kunt spelen dan met een stuur. Spijt als haren op m'n hoofd. Dit jaar dus alsnog een stuur gekocht (Thrustmaster Ferrari FF). Heerlijk. Prachtig. Bij mij thuis wordt 'ie zowat elke dag gebruikt door de hele familie. Van Midtown Madness tot Nascar 4: echt racen kun je alleen met een stuur.
Tsja, zoals al uit de vorige reacties blijkt is het heel persoonlijk. De één vind het niks, en de ander wil nooit meer zonder. Ikzlef heb een Guillemot Ferrari FF Wheel, maar je gaat er inderdaad (in GP3) niet sneller van rijden. Nou ja, ik niet
.
Misschien heb je geluk en kan je eens een weekje zo'n ding van iemand lenen. Als je besluit er een te kopen, kan ik je aanraden om deze te kopen. Ik heb van tevoren ook veel reviews gelezen, en bij Logitech bleek nog wel eens een handletje af te breken, of pedalen hadden maar heel weinig weerstand, en daar heb ik bij mijn stuur geen problemen mee. Het racen wordt er niet makkelijker op maar als je het onder de knie hebt, dan is het pas écht racen.
BreadFan
PS als je zo'n ding hebt moet je Colin McRae 2 ook hebben!
Misschien heb je geluk en kan je eens een weekje zo'n ding van iemand lenen. Als je besluit er een te kopen, kan ik je aanraden om deze te kopen. Ik heb van tevoren ook veel reviews gelezen, en bij Logitech bleek nog wel eens een handletje af te breken, of pedalen hadden maar heel weinig weerstand, en daar heb ik bij mijn stuur geen problemen mee. Het racen wordt er niet makkelijker op maar als je het onder de knie hebt, dan is het pas écht racen.
BreadFan
Verwijderd
Heb een thrustmaster modena 360 stuurtje, paar maanden geleden voor 80 piek gekocht. Zeer goeie kwaliteit, en zeer zeker voor dat geld..
Tís errug leuk om mee te spelen maar aangezien ik niet zo'n fanatieke race fanaat ben zou ik 'dr ook niet meer voor uitgeven.. 80 piek vond ik wel te doen
.. Als je niet erg veel raced kun je imho beter geen 300 piek uitgeven...
Tís errug leuk om mee te spelen maar aangezien ik niet zo'n fanatieke race fanaat ben zou ik 'dr ook niet meer voor uitgeven.. 80 piek vond ik wel te doen
da's dus het spel wat ik serieus niet onder de knie krijg met stuurtje. Ik heb zelf een Trust vibration rally master II, en grand prix 3 en NFS3/4/5 speel ik er prima mee, maar colin.....nee, geef me daar maar m'n toetsenbord.Op maandag 08 oktober 2001 16:07 schreef BreadFan het volgende:
.......
Ik vind het echt veel te moeilijk, vlieg alle kanten op behalver de goeie...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Dat heb ik dus met het toetsenbord.
dat je colin mcrae niet kunt?Op maandag 08 oktober 2001 16:27 schreef JoeKurr het volgende:
Dat heb ik dus met het toetsenbord.
LOL
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Voor racespellen is een stuur geweldig. Maar HET grote nadeel van een stuur is dat je hem elke keer helmaal moet vastzetten.
Valt mee, als je niet als een gek aan zo'n stuurtje gaat zitten trekken, blijft ie ook al wel goed genoeg zitten met de zuignappen.Op maandag 08 oktober 2001 16:38 schreef marcell het volgende:
Voor racespellen is een stuur geweldig. Maar HET grote nadeel van een stuur is dat je hem elke keer helmaal moet vastzetten.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Colin McRae misschien wel, maar probeer jij Sports Car GT maar eens met het toetsenbord.Op maandag 08 oktober 2001 16:33 schreef kamstra het volgende:
[..]
dat je colin mcrae niet kunt?
LOLda's juist makkelijk
Je rondetijden liggen dan ergus in de buurt van de 10 minuten ofzo
was mijn actlabs na een paar maanden alweer zat, alleen toen las ik elders de tijden van andere in colin en sinds dien speel ik weer erg fanatiek, voor weer een paar maanden denk ik.Op maandag 08 oktober 2001 16:07 schreef BreadFan het volgende:
het kost wat maar je kan dat ding gewoon opbergen en als je weer zin hebt haal je hem weer uit de kast, eet verder geen brood volgens mij.
moet echter wel een race liefhebber zijn anders heeft het weinig zin om er eentje te kopen, het wordt wel iets leuker maar niet mega veel.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Mijn ervaring is dat je ook in GP3 met stuur zeker sneller kan, maar dan moet je wel stuurhulp voor minstens 50% uitzetten. Ik race vaak met mijn broertje over LAN en degene met toetsen is echt de langzaamste.Op maandag 08 oktober 2001 16:07 schreef BreadFan het volgende:
Tsja, zoals al uit de vorige reacties blijkt is het heel persoonlijk. De één vind het niks, en de ander wil nooit meer zonder. Ikzlef heb een Guillemot Ferrari FF Wheel, maar je gaat er inderdaad (in GP3) niet sneller van rijden. Nou ja, ik niet.
Ik denk dat FF de rijervaring zeker verhoogt, vooral in bijv. Rally Championship. Dus als je regelmatig racet: kopen!
Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.
G3R10 heeft gelijk, 80 piek is geen cent teveel voor die Modena, is superstuur.
En je tijden gaan heus niet naar beneden hoor. In het begin wel natuurlijk, dan slinger je overal tegenaan. Even gevoeligheid afstellen, een paar uurtjes oefenen en klaar, gaan met die banaan.
En je tijden gaan heus niet naar beneden hoor. In het begin wel natuurlijk, dan slinger je overal tegenaan. Even gevoeligheid afstellen, een paar uurtjes oefenen en klaar, gaan met die banaan.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
heb zelf die thrustmaster ferrari force feedback van 350 piek. Heb 'm nou ongeveer 1 jaar, en speel er dagelijks mee. Nou ja, dagelijks. Toch gemiddeld 3x per week, en dan TOCA2, uurtje of 3 online. Altijd leuk
Ahaha raap me opOp maandag 08 oktober 2001 15:01 schreef Bakker het volgende:
Om snel te zijn in een racesim is een stuur gewoon een must. Stuur wat topicstarter opnoemt is vrij goed.
De meeste Trust-sturen die ik gezien heb zijn vrij matig.
Belangrijk als je een stuur gaat kopen zijn de pedalen. Zorg dat die veel travel hebben.
en dat ze stevig op de vloer blijven staan, anders ben je ineens je pendalen kwijt. Dat ze stevig zijn en niet piepen is ook wel handig, vooral dat laatste want zonder piepen maken ze al herrie zat.Op dinsdag 09 oktober 2001 02:14 schreef Lister_Storm het volgende:
[..]
Belangrijk als je een stuur gaat kopen zijn de pedalen. Zorg dat die veel travel hebben.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
ik zat met dat probleem ook...
ik dacht ik kan gelijk een berg geld uitgeven, maar ik kan ook op een beurs een goedkope op de kop tikken en kijken of het principe bevalt....
en bij sommige spelen (collin mcrea 2 9incl typo) bealt het nog niet, maar dat kan afstelling zijn...
bij rally championship daarentegen scheelt het in positieve zin heel erg veel... Dus zoals het er nu uitziet denk ik dat er volgendjaar om deze tijd een luxere staat...
Maar eerst nog wat andere spelen uit proberen... en kijken of het over 3 a 4 weken nog leuk is... ('t is we een sta in de weg)
ik dacht ik kan gelijk een berg geld uitgeven, maar ik kan ook op een beurs een goedkope op de kop tikken en kijken of het principe bevalt....
en bij sommige spelen (collin mcrea 2 9incl typo) bealt het nog niet, maar dat kan afstelling zijn...
bij rally championship daarentegen scheelt het in positieve zin heel erg veel... Dus zoals het er nu uitziet denk ik dat er volgendjaar om deze tijd een luxere staat...
Maar eerst nog wat andere spelen uit proberen... en kijken of het over 3 a 4 weken nog leuk is... ('t is we een sta in de weg)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Pagina: 1