GP3 valt zwaaar tegen

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na een test ritje met GP3 kan ik alleen maar zeggen dat het me tegenvalt, de graphics zijn redelijk, maar bv de pitcrew is nog steeds 2d en ipv een stop en go penaty krijg je een soort van moter blokage waardoor je even niet snel kan rijden. Het is gewoon een GP2 versie met D3D :(

Tevens heeft het de 98!! indeling, das dus de rijders/auto's van 2 jaar geleden, dus geen jos in de juiste auto.

Verwijderd

Ja dat vondt ik nu dus ook al ik zat al vol spanning te wachten op deze, en nu ik hem heb vindt er eigenlijk niet zo echt heel veel aan.
Maarja ik heb toch weer 15minuten plezier gehad!

Hoi

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 10:53
De pitcrew in F1 2000 zoog ook al, volgens mij kunnen/willen ze dat gewoon niet beter maken (alhoewel, nascar heeft wel een mooie pitcrew). Van die stop/go zuigt idd.

Flickr | Lego collectie

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik geloof dat Unknown dat jij niet weet waarom ze het 98 seizoen hebben gebruikt. Van dat seizoen hebben ze alle data (van auto's, rijders) en kunnen ze dus een realistische sim maken in tegenstelling tot F1 2000, dat alleen maar gebaseerd is op vermoedens.

Verder kun je natuurlijk ook nog even wachten met spelen totdat je de gold versie hebt en niet een 7 weken oude beta. Misschien scheelt dat ook.

De structuur van het spel is 90% hetzelfde als dat van GP2 en waarschijnlijk kun je heel snel het spel patchen met het 2000 seizoen.

Wat betreft de stop en go heb je wel gelijk. Ik had graag gezien dat je dan echt naar de pits zou moeten, maar goed...

/me wacht rustig tot de gold versie te downloaden is....

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

maar de gameplay is wel super,....en dat vond ik van f1 2000 dus echt zwaar zuigen,......

en je kunt dit tenminste ook nog op 1280 spelen zonder dat je een athlon 1000mhz nodig hebt,.....

en op 1280 ziet het er toch best strak uit,...oke,...sommige dingen kunnen beter,...maar de auto's zijn echt wel mooi. En het geluid is ook echt wel beter dan die muggen in f1 2000.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-02 10:03
voordelen:De gameplay is zoooow veel beter dan in F1 2000. Je rijdt achter een andere auto en je voelt gewoon de downforce aan de manier van rijden, de baan voel je gewoon. Erg goed.. en verder de regen: zwaar OKE, de spray van andere auto's is erg mooi gedaan. Als je vlak achter een aan rijdt dan zit je echt in een dikke nevel. Ook een opdrogende baan is uniek; er trekt echt een droog spoor op plaatsen waar je rijdt.
Geoff Crammond (maker GP3) is weer zo vriendelijk geweest om de files als .JAM te compilen zodat we over een week of 2 wel 2000 carsets mogen verwachten, kan je alsnog Jos in de Arrows kwijt :)
nadelen:Alles lijkt als GP2, vond je die niks dan is dit ook niks voor je. De replay van 20 sec. is niks, kan je net 1 aktie terug zien :( Ook zijn de graphics vrij pixelachtig maar ik vind dit nog 1000x mooier dan de blurrie shit van F1 2000. Daar waren de reklameborden niet te lezen (op moment heb ik nog een TNT 16MB, maar EA mag in 2001 hier wel wat aan doen).

al met al; zodra die daadwerkelijk in de winkels ligt kan ik deze beta eraf halen en de gekochte instaleren, I can hardly wait :9

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ah net wat ik al dacht, 't is een beta :)
Ik heb eigenlijk alleen maar races gekeken in
dit spel en volgens mij zit het met de AI vet goed.
De graphics vallen tegen op de auto's na.
Wat wheeler zei over de regen en droge sporen
heb ik niet echt kunnen merken plus dat wanneer er een auto door een plas rijd blijft die plas gewoon een spiegel en de droge lijnen klopten volgens mij ook niet echt.
Nog zoiets raars, Salo rijdt rond met een grote rookpluim achter zich aan, op het stuur verschijnt "engine problems" maar Salo
rijd gewoon even hard door en wel 2 rondes.
hehe en dan dat dikke hoofd van die marshal die in z'n eentje even die wagen in rap tempo richting een kraan duwt :9
Trouwens je moet ook wel erg hard botsen voordat je neus-vleugel beschadigd.
Voor die persoon [ben z'n naam kwijt] die het een minpunt vond in EA F1 2k dat er geen handen aan het stuur zaten, ook hier niet.
Nee, dit spel ga ik dus absoluut niet kopen, straks nog 1 keer proberen en dan Delete.

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

F1 GP voor de N64 is pas gaaf, vooral die cockpit view... :9

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18

BeaM-R

Powerrrrr

GP3 zuigt inderdaad net als F1 2000. Het rijd gewoon zwaar klote. Maar wil je eens een keer een spel doen met een hele goede drive-ability probeer dan eens sportscar GT of rallymasters 2000. het is geen F1 sim. maar het rijd 10 keer beter

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-02 10:03
Voor al die lui hier die een echte simulator willen proberen: neem Grand Prix Legends, patch 'm naar de nieuwste, neem een Force Feedback stuur en je wil niks anders meer :) Ik heb GP3 gewoon bekeken en vergeleken met F1 2000. Daar was mijn conclusie dat GP3 gewoon veel beter was. Fouten zoals dat rijders doorreden na failures ben ik nog niet tegen gekomen... laten we hopen dat het in de final eruit is.

Een ander minpunt waar ik zonet achter kwam: ik hoor helemaal geen pitcrew dat in F1 2000 zo leuk is (Engelse althans, Allard Kalf hoef ik niet :)). Ook heeft de baan in F1 2000 allerlei objects zoals uitloopstroken en rubberen paaltjes die in in GP3 simpelweg vervangen zijn door grind.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:37

collin

Who da man !!

Ik vind het een meesterlijk spel dat GP3!!! Ik heb hem gister gekocht en ik kan niet wachten tot ik klaar ben met werken!! Zwaar realistisch rijden man!! YEEHAA! En het is gewoon een upgrade van GP2 maar die roelde ook hard!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

ik begrijp het niet wat is er zo slecht aan GP 2 mensen. Dat spel was gewoon SUPER. GP 3 is precies hetzelfde okay die pitcrew mag beter gedaan worden, maar verder is het echt een superspel. F1 2000 is echt niet zo realistisch als GP 3. En dat van het 98 is net wat Evert zegt om gewoon alles zo natuurgetrouw over te zetten naar de game.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:32

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

nou mensen
kijk allereest hier een toffe site. En voor je het weet rijdt je in het 2000 seizoen. En ik vind het echt wel een tof spel. Inderdaad het is net GP2, maar wel stukken mooier :). Hiermee vergeleken is F1 2000 echt nix :(. Spijt dat ik die gekocht heb. GrandPrix 3 is erg tof.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik ga hem ook maar eens kopen.. Ik heb GP2 helemaal plat gespeeld en GP1 ook jaren.. Goede F1 sims zijn net flight simulatores.. duurt ook jaren voordat er weer een hele goede uitkomt.

Het is maar wat je belangrijk vindt denk ik.. ik vond F1 2000 nogal 'net niet'. Het zag er goed uit en speelde ook wel aardig maar nee, het was geen GP2-vervanging.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

De pitcrew in F1 2000 zoog ook al, volgens mij kunnen/willen ze dat gewoon niet beter maken (alhoewel, nascar heeft wel een mooie pitcrew). Van die stop/go zuigt idd.
Heb jij die pitcrews van F1 Racing simulation gezien!! Die ruigt ech wel :)
Tevens heeft het de 98!! indeling, das dus de rijders/auto's van 2 jaar geleden, dus geen jos in de juiste auto.
Genoeg patch op Inet,, teveel zelfs.. word er gek van :P
Wat betreft de stop en go heb je wel gelijk. Ik had graag gezien dat je dan echt naar de pits zou moeten, maar goed...
Dat is heeeeeeeeel kut.. ik verremde me per ongeluk tijdens de race, ik ging maar een paar centimeter over de gras en ik kreeeg een Zwarte vlag!! Dat is echt verneukt!!!

--
Dat het teveel op Gp2 lijkt is zowel een voor als nadeel, want toen ik voor het eerst Gp3 opstarte voelde alles toch heeeeeeeeel vertrouwd aan.. beetje ouderwets dat wel, maar ja..

--
Die Setup is toch weer kewl :)
Hoewel ik die van F1 RS mooier vind, maar ja, bij GP3 ziet alles er oerdegelijk uit, geen extra datjes en ditjes...dat moet je ook maar voor goed nemen :)
en eindelijk,,telemetrie (data) is terug :)
iets wat ik miste bij andere F1 games, niet dat ik het zo vaak gebruikt, maar het maakt alles wel realistischer :)
--
Al valt nog steeds tegen :(
ik reed 80 km over een gedeelte en die wagens bleven achter mij rijden.
--
Trouwens je moet ook wel erg hard botsen voordat je neus-vleugel beschadigd
Ja dat is wel minder :(
Ook als je wagen is beschadigd kan je nog redelijk hard rijden :(
Voor die persoon [ben z'n naam kwijt] die het een minpunt vond in EA F1 2k dat er geen handen aan het stuur zaten, ook hier niet.
Ik dacht dat er wel handen op de sturen zaten bij F1 2000 :)
Een ander minpunt waar ik zonet achter kwam: ik hoor helemaal geen pitcrew dat in F1 2000 zo leuk is (Engelse althans, Allard Kalf hoef ik niet ).
Ja, ik mis dat stem ook een beetje, geef je net dat extra informatie + realistischer.
Ook heeft de baan in F1 2000 allerlei objects zoals uitloopstroken en rubberen paaltjes die in in GP3 simpelweg vervangen zijn door grind
mm.. Gp3 kwam zo laat pas uit omdat je alles realischtisch wilde hebben he? :P
--
Zo slecht is F1y2k ook weer niet. maar gameplay dan is Gp3 toch beter, maar op sommige punten is ie vet beter dan Gp3 :)
Het is maar wat je belangrijk vindt denk ik.. ik vond F1 2000 nogal 'net niet'. Het zag er goed uit en speelde ook wel aardig maar nee, het was geen GP2-vervanging.
Ben ik volleedig mee eens :)
hoewel F12000 ook zijn voordelen heeft

heb ik niet meer :P

Verwijderd

F1-2000 vind ik dus niks....

GP3 is gewoon supergoed! het rijdt gewoon perfect!
Net zoals GP1 een echte classic is, is gp3 dat ook! gp2 was minder vond ik

Verwijderd

Ik had als vroeger vervend GP2 speler ook veel meer verwacht van GP3.
Maar het bleek dus gewoon tegen te vallen bij het leven...
IMHO betaal je alleen 90,- ballen voor een update van GP2... dwz er is regen toegevoegd, en wat betere graphics en that's it...

En iedereen die F1-2000 aan het afkraken is... laten we wel ff realistisch blijven graag. Dit is pas het eerste F1 spel van EA. Geoff heeft zijn derde versie uit de GP serie uitgebracht waar een F1-team aan mee heeft gewerkt en er kloppen dingen nogsteeds niet.

Dus so what als er dingen in F1-2000 nog niet kloppen, en dat er geen regen in zit... Dat verbeterd allemaal nog wel bij volgende versies.

En wat betreft de gameplay van beide spellen: F1-2000 heeft zeker werk nodig dat geef ik graag toe, zowel AI als het wagengedrag... Maar GP3 is ook nog verre van realistisch...

Het scenario: Op Spa... vleugels voor en achter op stand 1 (het minimale). Een beetje met de versnellingen gerommeld zodat ie meer eindpower heeft... Alle hulpmiddelen uit... en dan zo hard als het kan door de Eau Rouge... Wat denken jullie wat er gebeurd?
In real-life: F1 auto zou de eerste knik nog niet halen omdat er totaal geen druk op voor of achterkant staat...
In GP3: De auto geeft geen 1 krimp. Hij loodst bijna zichzelf er doorheen, ligt iets minder in de bochten maar je kunt er nog te hard doorheen, en de remweg wordt ook geen cm langer...
Euhhh... sorry, welk realistische wagengedrag hadden we het ook alweer over?

Nee... Voor iets waar zolang aan is gewerkt MET medewerking van een F1-team vindt ik dat het niet mogelijk had mogen zijn dat er zo'n product wordt afgeleverd... Als update was het waardevoller geweest...

Verwijderd

ik heb GP3 nog niet gespeelt maar als ik dit zo hoor ga ik heb denk ok maar niet kopen

Verwijderd

Tiger1: ' In GP3: De auto geeft geen 1 krimp. Hij loodst bijna zichzelf er doorheen, ligt iets minder in de bochten maar je kunt er nog te hard doorheen, en de remweg wordt ook geen cm langer...'

Steering help noemen ze dat... Is inderdaad voor watjes!!! Het spel is gewoon ERG tof en F1/2K is ERG slecht. Nog nooit zulke goeie FFB effecten gevoeld in een spel. Je voelt inderdaad het circuit gewoon aan.
Ik speel hem sinds kort met alle hulpmiddelen uit en gaat steeds beter moet ik zeggen.

Verwijderd

tracer: Als je GP3 echt een wilt proberen trekt het dan van het internet af, want het is die 90,- niet waard IMHO...

us1111: Leer lezen please...
Alle hulpmiddelen uit...
Need I say more?
Het spel is gewoon ERG tof en F1/2K is ERG slecht. Nog nooit zulke goeie FFB effecten gevoeld in een spel. Je voelt inderdaad het circuit gewoon aan.
Dus jij beoordeeld een spel of het goed of slecht is op FFB-effecten? Of mis ik hier iets?
Pagina: 1