Toon posts:

help aub. is dit slim?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik ga over 2 weken een pc kopen en voordat ik dat doe heb ik uiteraard jullie hulp nodig, want ik weet zeker dat ik door jullie hulp een veel betere aankoop doe.

dit ga ik allemaal kopen

processor: AMD Thunderbird 1400 Socket A 266 FSB 352,00
geheugen: Dane DDR 256 MB PC2100 (A-Merk) 126,00
moederbord: Socket A/266 - MSI K7T 266 Pro-DDR 420,00
videokaart: ASUS V7700 GeForce 2 Pro GTS 64MB DDR TV-Out AGP 532,00
hardeschijf: Maxtor DiamondMAX PLUS 30,7 GB 7200 rpm 294,00
cdromspeler: AOpen 52 speed OEM 88,00
geluidskaart: Creative Soundblaster Live Player 5.1 232,00
monitor: Hansol 17" 710D (0.25dpi) 591,00
muis+keyboard: W98 Keyboard PS/2 16,80
Budget Mouse +scroll ps/2 7,75

behuizing/kables/koelers/netwerkaarten heb ik nu niet bijstaan heb ik niet echt verstand van.

hierbij heb ik dus nu wat vragen:

laatste tijd komen er veel niewe procs uit: zal ik fftjes wachten of heeft dat geen zin?

is 256 ddr pc2100 wel genoeg of moet ik uitbreiden naar 512mb?

is asus beter (videokaart) of msi??

ik wil zo graag een geforce3, als ik 300 piek bij doe dan heb ik dus zon een. zal ik dat maar doen of is er maar weinig verschil tussen die 2 ???

eigenlijk is mn geluidskaart wel te duur. ik kan net zo goed de gewone 5.1 (90 piek) halen. maar ik heb dus een superrelaxte thuisbioscoopje (twv 1500 piek) en die wil ik eigenlijk wel op mn pc aansluiten. dus wat is jullie tip?

alvast bedankt voor alles (ik ben ook blij met andere tips)

volley :)

Verwijderd

persoonlijk zou ik een andere videokaart en ander monitor doen.....

KyroII doet het b.v. heel goed met zo'n processor, hou je nog geld over voor een betere monitor!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nu een slechte monitor dan: ik dacjt dat die best goed was

Verwijderd

Die Hansol monitor is perfect. Zelfde kwaliteit als een Ilyama. Zie mijn posting(s) elders. Voor die videokaart zou ik een Ati Radeon nemen of als je echt wilt een Geforce-3 en geen 2. De prijs van de geluidskaart klopt niet. Die kost 99,- bij Informatigue.

Ik wil je dan ook aanraden beter te "shoppen" op de diverse sites.

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Ik weet niet of je thuisbioscoopje 5.1 ondersteunt, want anders kan je net zo goed een gewoon SBLive! nemen i.p.v. de 5.1 versie.
En tussen deze videokaart en de GeForce 3 zit wel degelijk veel verschil, misschien merk je daar nu nog niet zo veel van maar in de toekomst denk ik dat je geen spijt zal krijgen als je de GF 3 nu koopt.

Het hangt er trouwes ook wel vanaf wat je met je pc wilt gaan doen, want als je geen die-hard gamer bent is, zoals hierboven ook al wordt gezegd, een ATi Radeon 64 Mb DDR ViVo misschien wel een mooi kaartje voor je.

En nog wat, ik zou een andere CD-ROM speler nemen, deze schijnt niet zo goed te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar is het wel slim als ik alle onderdelen bij de goedkopste fabrikanten haal. (pricewatch) is dat niet te veel moeite? ik heb dan ook wel veel kans dat het bij een bedrijf wel fout gaat.

treouwens deze onderdelen koop ik via IAPC (twente)

• JnX
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Op maandag 08 oktober 2001 14:34 schreef Volley het volgende:
maar is het wel slim als ik alle onderdelen bij de goedkopste fabrikanten haal. (pricewatch) is dat niet te veel moeite? ik heb dan ook wel veel kans dat het bij een bedrijf wel fout gaat.

Ik denk niet dat dat slim is, je kan beter gewoon alles bij een winkel kopen. Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met Informatique (en meer mensen), misschien moet je daar eens kijken.

edit:

Owh w8, je hebt het hier over fabrikanten, ik d8 over winkels :)

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Ik zou 512 MB DDR geheugen pakken.
Het kost nu toch niet zo veel.

En zou je i.p.v. een CD-ROM speler geen DVD-speler pakken?
Die zijn toch niet veel duurder.

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

FF een btw tip, ik zou ff voor 50 piek meer een DVD speler ipv een CD-ROM nemen...

Verder zit er nogal wat verschil tussen een GF2GTS en een GF3... (zoals bijvoorbeeld een betere geheugencontroller, vertex shaders, environmental bumpmapping, en nog wel wat meer)

256mb lijkt me wel genoeg... zeker als je Win98 wilt gaan draaien (hoewel iedereen op de campus bijna Win2k heeft :))

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 21:15
Die Geforce 2 Pro is snel,maar als je veel games speelt zou ik toch voor een Geforce 3 of nog beter een Radeon 8500 gaan...

hier is een Pre-order topic waar je hem (Radeon)kunt bestellen
[topic=281073/1/25]

Ps:Koop een 19" monitor ipv 17".

.

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 09:52
Op maandag 08 oktober 2001 14:26 schreef Sp het volgende:
persoonlijk zou ik een andere videokaart en ander monitor doen.....

KyroII doet het b.v. heel goed met zo'n processor, hou je nog geld over voor een betere monitor!
als je Max Payne in de buurt van die videokaart houd dan spingt ie spontaan uit je case >:)
dus ik zou zowieso voor die gf3 gaan. kan je nu beter 300 gulden meer uitgeven dan hoef je over max payne geen zorgen te maken.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Beetje dubbel

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

ehmm.. ik zou wel een normale muis nemen, niet zón supergoedkoop klikding --> een en al irritatie.

En die Geforce II GTS is wel zwaar achterhaald ( zeker voor die prijs... ) Radeon misschien beter !

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Topicstarter
maar zijn die online winkels wel echt superbetrouwbaar (garanties en levertijden)??
volgens mij is er ook niet zo vveel verschil tussen iapc en die online winkels

Verwijderd

Topicstarter
trouwesn die dvd vind ik echt een goeie (ik neem aan dat je daarmee dus ook PROBLEEMLOos cdtjes kan gebruiken)

• Liqued
  • Laatst online: 09-01 18:51
Je had iets over wat beter was.. een msi of asus... nou in veel gevallen is asus beter. Ik het niet precies van deze 2 bordjes maar dan moet je gewoon op t.net zoeken naar benchmarks enzo.

Succes

Verwijderd

Ja, met een DVD-speler kun je probleemloos CDs draaien. Wat ik me alleen afvraag: waarom zit er geen cd-brander bij?

En verder kun je idd beter een Radeon ViVO 64 MB of een GeForce3 kopen, of even wachten op een Radeon 8500. Heb je later geen spijt van!

En tot slot, die muis kan echt niet... je bent veel beter af met een fatsoenlijke optische muis (MS of Logitech), want aan zo'n el cheapo-muis erger je je dood.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 08 oktober 2001 14:40 schreef blackeagle het volgende:

[..]

als je Max Payne in de buurt van die videokaart houd dan spingt ie spontaan uit je case >:)
dus ik zou zowieso voor die gf3 gaan. kan je nu beter 300 gulden meer uitgeven dan hoef je over max payne geen zorgen te maken.
Hoe je daar bij komt weet ik niet; MAx Payne werkt super met die kaart bij mij (alles overigens) :) :)

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 14:22 schreef Volley het volgende:
cdromspeler: AOpen 52 speed OEM 88,00
Koop geen AOpen speler, die zijn niet goed en gaan gauw kapot. Ik las dat je misschien een DVD-ROM gaat kopen, ook hier geldt hetzelfde: koop geen AOpen DVD-ROM, maar ga voor een Pioneer of iets dergelijks. AOpen geeft vaak problemen.
laatste tijd komen er veel niewe procs uit: zal ik fftjes wachten of heeft dat geen zin?
Als je even wacht komen er misschien wel nieuwe processors uit, maar die zullen dan enorm duur zijn. Tegen de tijd dat die weer wat goedkoper zijn kan je weer zeggen: "binnenkort komen er weer nieuwe processors uit, ik wacht nog even". Zo blijf je dus bezig. Je kan dus net zo goed nu een goede processor voor weinig geld kopen.
is 256 ddr pc2100 wel genoeg of moet ik uitbreiden naar 512mb?
256 MB moet genoeg zijn, maar als je nog wat geld kan missen zou ik wel voor de 512 MB gaan. Het werkt wat lekkerder en voor het geld hoef je het niet te laten.
is asus beter (videokaart) of msi??
Ik zou persoonlijk voor een Asus gaan (zie signature).
ik wil zo graag een geforce3, als ik 300 piek bij doe dan heb ik dus zon een. zal ik dat maar doen of is er maar weinig verschil tussen die 2 ???
Zoals eerder gezegd is een GeForce 2 nu geen echt slimme koop meer. Met het oog op de toekomst zou je beter een GeForce 3 kunnen aanschaffen, dan zit je voor de komende tijd wel weer goed.

Verwijderd

je gaat toch niet 1 maand voor de HCC een nieuwe pc kopen? Daar krijg je SPIJT van! Er staan diverse nieuwe spullen op uitkomen, en prijsverlagingen voor 'oude'spullen.

1 eerst informeren naar je spullen (zoals je nu doet bv :D heel goed)

2 maak een een verlanglijst en wat je denkt dat het mag kosten,

3 dan naar de HCC met die verlanglijst en als je er onder zit bij een stand (van een bekende/goede winkel) KOPEN! Niet proberen of je er ergens anders nog F10 goedkoper bent anders pis je naast de pot.

4 dan de rest aanvullen.

Nou over de spullen:
-cpu: misschien is dan de Athlon XP 1700+ (1400MHz) al op een aanvaardbaar niveau... ?
-mem: 256 is voldoende, maar wel in 1 reepje zodat je nog kunt uitbreiden.
-Je moet de KT266-A! hebben. Veel sneller (5tot20%) Die van MSI is knalrood.
-videokrt: Asus is wel goed, maar de GF2 pro is al achterhaald en duur. Of:
koop een DX7 kaart zoals de Hercules 3dp 4500 Kyro2 of een Radeon 7500 (kunnen meer poly's aan dus gaat 'langer mee')
of de Radeon 8500 (snelst) :9~ of GF3 Ti 200 (goedkoper en langzamer) GF3 Ti 500 (duur).
-koop een DVD speler (huisbioscoop zónder DVD :? ) ipv cdrom (liefst Pioneer) F200
-brander? (lite-on 16x10x40) F250
-Monitor: neem een 19" (Samsung 950p F900,-)
-keybord kan wel, maar koop een echte Logitech muis. Die zijn echt zooooveel beter.

Kast: Antec
Nic: gewoon realtek kaartje
Koeler: goede coolermaster of Thermaltake Volcano 2

succes (nou ben ik al 10 min voor je aan het typen :o )
(en een smilie-typo edit)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:55

reiker

dan jij!

hcc is pas eind november, dus zeg maar gerust anderhalf/twee maand.

Zo gezegd, zo gedaan.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 08 oktober 2001 14:34 schreef Volley het volgende:

Advies: ik heb bij meerdere online zaken betere ervaringen dan met IAPC. Omdat ze zelf geen technische afdeling hebben, verlenen ze dus vrijwel geen service (dwz: je krijgt fabrieksgarantie en zij betalen de kosten voor het verzenden). Verder zijn hun prijslijsten niet duidelijk. Voorbeeld:
een kennis van mij had 2 videokaarten en wilde graag dual monitor. Hij ziet op de IAPC website dit staan:

Hercules 3D Prophet2 GeForce 2 MX 32mb Dual Retail AGP

Dus hij gaat er vanuit dat het om een dual-monitor versie gaat. Voor de zekerheid nog even nagevraagd: ja klopt is een dual monitor kaart.
Dus hij bestelt de kaart. Een week later mag hij hem ophalen, en wat blijkt? Het is een kaart met tv-out. Dus hij doet navraag. Krijgt hij te horen: deze kaart kan tegelijk monitor en tv aansturen, DUS dual monitor.

(Ik zal maar niet beginnen over mijn eigen ervaringen met garantie op mijn Hansol 710P want dan zit ik nog een paar KB aan tekst te lullen hier).

Bovendien nog een belangrijk argument waarom je niet bij IAPC moet kopen: hun prijzen lopen gigantisch achter, je kunt flink wat besparen door bij online zaken te bestellen (neem bijvoorbeeld Xenon, zijn stukken goedkoper).

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej kerel... je bent genoeg geholpen en de pret is over!
(Doet me denken aan een liedje... the storm is over oid.. :?
Hmmz, ff in 'Welk nummer is dit" topic posten >:) ;)

Verder zie ook: [topic=218256/1/100] ;).

Edit1:
Posten in 'Welk numme ris dit" is niet meer nodig...
dennisdotcom stuurde al een icqtje + download link 8-) >:) :P :)
code:
1
2
3
You have received a message!
R Kelly
The Storm is Over

.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.