Toon posts:

[Mini-lanparty] 10 Mbit voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de herfstvakantie houd ik met 7 andere gasten uit m'n klas een lanparty. Nu moeten we een hub kopen en we kunnen kiezen uit een 10 Mbit-hub en een veel duurdere 10/100 Mbit-hub.

Hoe groot is dus de invloed van een 10/100 Mbit-hub op de snelheid t.o.v. een 10 Mbitter bij het spelen van games?

/me is een echte Nederlander: hij wil geen cent te veel uitgeven ;)

edit:
Oh ja, we gaan de games UT, Quake 3, GTA 2, Red Alert 2, Age of Empires 2 en Commandos 2 spelen... tis maar dat je het weet :)

Verwijderd

als je voor de 100 Mbit gaat, neem dan gelijk een 100 Mbit switch.. slechts 2 tientjes goedkoper of zo, en daar heb je veel meer aan... maar waarschijnlijk is een 10 Mbit hubje wel genoeg als je met 7 man tegelijk aan het spelen bent

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02
10 mbit hub werkt super voor een lan tot 8 man, maar je moet niet spellen gaan leechen van elkaar want dan ben je tot in de eeuwigheid bezig. Ik heb zelf met 8 mannen altijd een lan, waar we nu een 8 poorts 10/100 mbits switching hub voor gekocht hebben, LOOPT ALS EEN TREIN

W00t W00t

Verwijderd

10mbit voor de 'workstations' moet voldoende zijn.
Voor de server raad ik wel 100mbit aan, omdat daar waarschijnlijk veel gedowned van gaat worden :)

Je kan ook altijd, zoals de rest zegt, een 10/100mbit switch nemen. dan bepaald de persoon zelf of die op 10/100mbit gaat zitten :)

Succes

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 13:25

Smurf

Detri

Wij hadden altijd een 10Mbit switch, en voor de spelletjes was dat meer dan voldoende. Voor het betere kopieerwerk gewoon ff een crosskabel ertussen. :) (allemaal wel 100Mbit kaarten)

)

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Kom in Wageningen studeren en op kamers wonen. In de studentenflats zijn net 100 Mbit verbindingen aangelegd direct op een grote switch die op 10 Gbit glasvezel staat. Kan je dag en nacht LAN gamen :) :D

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Misschien dat jullie d'r wel aangedacht hadden maar erhm...zou je niet eerst es kijken wat voor netwerk kaarten iedereen heeft? Als iedereen komt aandraven met een oude 10mbit ISA kaart (3C509 bv) dan kan je mooi wel een 100mbit switch gekocht hebben maar erhm... veel heb je d'r niet aan. Zeker niet als ie ook niet auto-sensing is :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 17:29 schreef tazzman het volgende:
Misschien dat jullie d'r wel aangedacht hadden maar erhm...zou je niet eerst es kijken wat voor netwerk kaarten iedereen heeft? Als iedereen komt aandraven met een oude 10mbit ISA kaart (3C509 bv) dan kan je mooi wel een 100mbit switch gekocht hebben maar erhm... veel heb je d'r niet aan. Zeker niet als ie ook niet auto-sensing is :)
dan haalt iig de server profijt van zn snelle verbinding. Maar ik zit hier zow af en toe met een man of 6, dan trekt een 10mbit netwerk het prima tot je van elkaar gaat lopen rippen, ff crossover leggen :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

10 Mbit IS voldoende alleen is er wel een MAAR. Je kunt beter nu iets meer geld uitgeven aan een 10/100 SWITCH dan 'zuinig' doen.
Een 10/100 switch kost 180 piek (?? geen idee eigenlijk :D) en een 10/100 NIC kost een geeltje.

Verwijderd

Afgelopen zondag nog een mini lan party gehouden met een 10bit netwerk met 5 man , pings van 20 , dus goed speelbaar.

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Pffff

10mbit daar kan je 900 kps doorheen trekken. Counterstrike heeft per client 2,5 up en 2,5 down nodig? Tel uit hoeveel man erop kan:)

Ik heb hier een server staan die ook op 10mbit zit, en daar kan ik velden van 43 wagens probleemloos op hosten, en snel ook. Pings van rond de 20 van computers die 300 km verderop zitten zijn eerder regel dan uitzondering.

Heusinkveld Engineering

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hahahaha

Laat ik kort zijn: 10mbit en laat je niets anders wijsmaken.

Voor de doeleinden die je aangeeft kan je daar rrrrrrrrrrruimschoots mee uit de voeten.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Normaal mag dat geen problemen leveren...

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Zelfs op een COAX-netwerkje konden wij super-lans houden met een man of 7

Heusinkveld Engineering

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op maandag 08 oktober 2001 14:23 schreef KloePoek het volgende:
als je voor de 100 Mbit gaat, neem dan gelijk een 100 Mbit switch.. slechts 2 tientjes goedkoper of zo, en daar heb je veel meer aan... maar waarschijnlijk is een 10 Mbit hubje wel genoeg als je met 7 man tegelijk aan het spelen bent
Voor die 2 tientjes minder hoef je het niet te laten >:)

Mother, will they like this song?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 09 oktober 2001 03:22 schreef Captain Pervert het volgende:
Laat ik kort zijn: 10mbit en laat je niets anders wijsmaken.
10 Mbit IS ook prima alleen 100 is fijner :D

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ga meteen voor 100mbit..... zoveel meer kost het niet en als je dan eens iets wilt kopieeren geen gekloot met kabels (voor een directe 100mbit verbinding).

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Pagina: 1