Toon posts:

amd of pentium

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de keuze tussen PIV 1.7 en AMD tb 1.4 (norrod) welke zal ik kiezen als ik op de specs afga?

Verwijderd

ligt eraan wat je ermee wil gaan doen en wat je er nog meer in het systeem gaat zetten

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 14:09 schreef schumie het volgende:
ligt eraan wat je ermee wil gaan doen en wat je er nog meer in het systeem gaat zetten

voornamelijk wat spellen dvd's afspelen, textverwerken enz.
Voor de rest komt er een Geforce, flink wat geheugen, soundblaster live enz. in :)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 15:21

Metzie

Nyaano !

Mischien kan je beter zeggen wat je met je pc wil doen.

Ik zou voor amd gaan als je:
-Een ietswat gevorderde computergebruiker bent (ivm installeren patches, tweaken van je systeem)
-Wilt overclocken
-Snelheid voor weinig geld wilt hebben

Ik zou voor intel gaan als je:
-Een makkelijk systeem wilt hebben wat rotsvast draait zonder veel moeite.
-Niet wilt overclocken
-Meer wilt betalen (waar je gebruiksgemak en stabiliteit voor terugkrijgt)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat die amd 1.4 sneller is dan de pentium 1.7, klop dat wel? :?

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Op maandag 08 oktober 2001 14:16 schreef Zolthar het volgende:
Ik heb gehoord dat die amd 1.4 sneller is dan de pentium 1.7, klop dat wel? :?
Je zal er opzich weinig van merken. Als je gek bent op tweaken en zo goed mogelijke benchmarks wilt krijgen kun je IDD beter voor AMD gaan.

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 14:13 schreef Metzie het volgende:

-Een ietswat gevorderde computergebruiker bent (ivm installeren patches, tweaken van je systeem)
-Wilt overclocken

-Niet wilt overclocken
Ik ben niet echt gek op tweaken, maar onnodig geld over de balk gooien in ook geen hobby van mij :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dit is vragen om flamebait...

... Maar nu het gevraagd is: AMD all the way :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 07:57

BTB

Wil je er flink wat geheugen in? En een P4? Kijk dan wel uit dat je een moederbord hebt dat met RDRAM's werkt, want die zijn voorlopig nog vreselijk duur.

Bram Bouwens

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Zoals ik jou nu hoor kan je het beste voor een intel gaan, of anders je AMD in de winkel laten bouwen en pre-installen.

Wil je dus budget uitzijn ga dan voor de AMD, in de winkel zorgen ze wel dat ie netjes stabiel en gepatched wordt.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Je keuze is 1,7 Ghz P4 of een 1,4 Ghz Athlon ?

Beslis zelf (Let wel: een 1,4 Ghz Athlon op een KT266A plank is nog eens een beste hap sneller):

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/intel/pentium4/1.7G/image026.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/intel/pentium4/1.7G/image024.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/intel/pentium4/1.7G/image028.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/intel/pentium4/1.7G/image030.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/intel/pentium4/1.7G/image032.gif

O ja, laat je niets wijsmaken over instabiliteit: Zijn meestal gasten met 2 linkerhanden die lopen te klagen.

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 15:10 schreef EaS het volgende:
O ja, laat je niets wijsmaken over instabiliteit: Zijn meestal gasten met 2 linkerhanden die lopen te klagen.
Zelf dacht ik dat dus ook, totdat de afgelopen tijd mijn AMD soms zomaar uit het niets klemloopt. Ik heb geen problemen met mijn Pentium, terwijl mijn AMD hier en daar nog wel eens raar doet. Okay, het gebeurt echt heel weinig (1 keer per maand of iets in die geest), maar het gebeurt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn nog eens harde feiten EaS! Thanx!
Ik heb mijn keuze gemaakt het wordt een AMD :9~

Verwijderd

Ik zou voor de AMD gaan
goedkoper en volgend de website presteert ie tot 130 procent van de P4 1700. Er staan allerlei benchmarks op onder allerlei verschillende software (ook spellen, office etc)

Verwijderd

Ik zou voor een Intel gaan! Ben ook weer terug op AMd, het is dan wel wat langzamer maar als je een geluksvogel als ik ben brand je er 5 door! Mijn AMd is net in geslapen, hij ligt nu naast me, helemaal door midden! :( Ik koop geen AMd maar, geen flame! :P

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:52 schreef ExiRana het volgende:
Ik zou voor een Intel gaan! Ben ook weer terug op AMd, het is dan wel wat langzamer maar als je een geluksvogel als ik ben brand je er 5 door! Mijn AMd is net in geslapen, hij ligt nu naast me, helemaal door midden! :( Ik koop geen AMd maar, geen flame! :P
je kan er mee omgaan of je kan het niet :z

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

is in die onderste benchmark een AMD 1GHz twee keer zo snel als een P3 1GHz met MP3 encoden??? TSJEESUS!!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik ga ook voor een AMD TB 1.4GHz + A7V266 + 512MB DDR + Mini Copper Orb + V7100 GeForce 2MX 400MB DDR
ik denk dat ik zo wel een aardig tijdje vooruit kan *D

Verwijderd

ik zit dus ook nog steeds te twijfelen tussen P4 of AMD

en jah het snelheids verschil week nou wel

maar is het stabiliteitsverschil echt erg?
want ik draai nu xp op een duron 800 maar heb nog geen enkele vastloper gehad
in 2 weken dan he

dus tell me plz want ik ben toch zeker wel een speedfreak

:9

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zolang je de Athlons onder de 50/55 graad celsius houd heb ik nooit problemen gehad... Daarboven echter: HANG!

Is kwestie van goede koeler en pasta.

Forget your fears...
...and want to know more...

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Misschien ligt dit niet aan AMD maar aan jouw, tweaker zijn betekend nog lang niet dat je geen twee linkerhanden hebt.

Sommige reviewer's slopen ook aardig wat core's andere weer niet.

Dat zegt natuurlijk wat over de zwakte van AMD cores maar ook over de zelfbouwer.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:41 schreef SuperG het volgende:

[..]

Misschien ligt dit niet aan AMD maar aan jouw, tweaker zijn betekend nog lang niet dat je geen twee linkerhanden hebt.

Sommige reviewer's slopen ook aardig wat core's andere weer niet.

Dat zegt natuurlijk wat over de zwakte van AMD cores maar ook over de zelfbouwer.
Daar heb je wel gelijk in. Ben altijd Intel geweest dus. :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Epsilon

ALs je er al zoveel doorfikt dan ben je gewoon lomp, meer kan ik er niet van zeggen. geen flame :P (net zo 1tje als die van jou ja |:()

• SG

SG

De AhtonXP is er binnenkort uit. als je even wachten kan.

Mischien als je nog wat langer wachten kan, wacht dan op de KT266A deze geeft nog duidelijk extra meer performance aan wat voor ook Socket A CPU je er in steekt

De Athlon XP met kt266A is bijna net zo snel als intel in Quake3A

In Quake3A NV15 demo is die zelfs sneler XP1800+ VS P4 2,0 i850

in somige benches is de instap AXP al sneller dan 'n P4 2.0
Serious Sam

Bij de P4 moet je ook niet vergeten dat zijn performance ook erg afhankelijk is van zijn type geheugen Sdr VS RDRAM(optie DRR)

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:16

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 08 oktober 2001 15:10 schreef EaS het volgende:
Je keuze is 1,7 Ghz P4 of een 1,4 Ghz Athlon ?

Beslis zelf (Let wel: een 1,4 Ghz Athlon op een KT266A plank is nog eens een beste hap sneller):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vooral dat laatste.. nog kortzichtiger dan de rest wat je zegt... als je veel games speelt is AMD sneller. Als je iets anders doet komt Intel goed mee. En stabiliteit. Tuurlijk is AMD stabiel. Maar op de langere termijn is Intel nog steeds 'beter'. Ik maak je dus niets wijs en heb geen linkerhanden (Dell ook niet, en die wilden ook geen AMD). Het is niet dat AMD slechter is, je moet er alleen meer tijd in stoppen om het te krijgen zoals het hoort. En voordat het flamen begint, AMD roelt, mits je er tijd in wil stoppen en een kast met knappe voeding en koeling wil kopen (midi tower bevalt slecht met een 1400 Athlon). In de meeste gevallen ben je met een AMD dus goedkoper uit en heb je er een snelle betrouwbare pc aan, je moet alleen weten wat je doet.

Succes!

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• SG

SG

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:57 schreef nigelator het volgende:

[..]

Vooral dat laatste.. nog kortzichtiger dan de rest wat je zegt...
Voor AMD PC moet je twee rechterhanden hebben dus lompe boeren hebben pech die moeten het laten assembleren.
als je veel games speelt is AMD sneller. Als je iets anders doet komt Intel goed mee.
Ook op veel niet games toepassinging blaast AMD de intel weg en soms andersom
Maar op de langere termijn is Intel nog steeds 'beter'. Ik maak je dus niets wijs en heb geen linkerhanden (Dell ook niet, en die wilden ook geen AMD).
Ben jij toevallig de grote baas bij dell die over product differentatie gaat bij DEll? Nee dus ,kraam geen onzin uit over iets waar maar enkele personen op de aardkloot iets van af weten.

Ik kan ook speculeren
a)intel heeft Dell bij de ballen of
b)Dell omzet slingt sterk door branche maleise en schopt reduncdante producten leveranciers er uit AMD is dus de zak intel heeft grotere product range servers weet je.
C)intel CPU in koop gaat per 100.000 met leuke kortingen wat met 'n hoge advies prijs heel makkelijk is dan 'n CPU die bijna tegen kostprijs verkocht gaat worden winst marge
Het is niet dat AMD slechter is, je moet er alleen meer tijd in stoppen om het te krijgen zoals het hoort.
En voordat het flamen begint, AMD roelt, mits je er tijd in wil stoppen en een kast met knappe voeding en koeling wil kopen (midi tower bevalt slecht met een 1400 Athlon). In de meeste gevallen ben je met een AMD dus goedkoper uit en heb je er een snelle betrouwbare pc aan, je moet alleen weten wat je doet.

Succes!
Dat heb je mooi gezegd
Dat geval waar je het over hebt is: van de hoogste performance voor 'n schappelijke prijs

Dus als je op 'n budged zit en performance matters. AMD in andere gevallen is het 'n afweging of voorkeur of andere preoriteiten.

Want de grootste minpunt van de P4 2,0 is de prijs wat niet zo extreem geld voor de instap tot midrange P4 tjes

Verwijderd

Intel Forever! .. zo als we dan toch gaan flamen he ..

beetje stom om zo vraag hier te stelen .. je krijgt altijd van die antwoorden .. maar goed.. ik ga er verder niks van zeggen ..

Hailsa

Verwijderd

Ik heb voor mijn (toekomstige) AMD 1.4GHz een Midi tower 300watt gekocht maar is dit niet goed omdat hij dan niet goed koelt of om een andere reden (de koeler die ik wil kopen is een Thermaltake mini copper orb)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:42

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ga net als mijn makker hierboven voor een amd 1.4 (of een 1.7xp) systeem icm de a7v266 en 7xx mb ram :) Succes met je keuzen

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 21-08 15:17
een ding is zeker, of je nou intel of AMD neemt
koop het los, en laat ze het niet bij Norrod in elkaar zetten
ik heb er twee complete computers gekocht en die moesten
allebei 3 keer terug omdat er vanalles mis was dat
uiteindelijk bleek te liggen aan het foutief assembleren

ik vond het wel een veilig idee dat ze niet de schuld op mij konden schuiven als er iets mis zou gaan, maar
die asseblagekosten is gewoon verspild geld
mijn moederbord zat er ook niet fatsoenlijk in zodat
alle PCI kaarten niet vastgeschroefd konden worden enzo
de onderdelen die ze er verkopen zijn wel prima trouwens
dus ik zou zeggen, gewoon los kopen, dan is er niets
aan de hand

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 11 oktober 2001 00:12 schreef zune het volgende:
AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD
Je hebt al een officiele waarschuwing staan, dus ik raad je aan dit soort onzinnige posts in het vervolg niet meer te doen :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op donderdag 11 oktober 2001 00:12 schreef zune het volgende:
fuck op met die shit, post wat nuttigs of reageer niet!!!!

• Room42
  • Niet online
Ik heb een AMD 1200 (en niet over-ge-clockt) en ik zou zelf nu voor een Intel gaan.
Dit vooral na de afgelopen, vreselijk warme zomer.
AMD heeft vreselijke warmteproblemen! Ik heb er een joekel van een koeler op hangen en m'n hele systeem vol met fans, en toch werd-ie regelmatig 60+ graden! Altijd bij de 62/63 graden klapte die vast.
Intel zou deze problemen niet hebben gehad, als je het filmpje van tomshardware.de mag geloven.

Die stabieliteit en niet de angst dat m'n proc. een keer wegfikt omdat mijn koeler kapot is, zijn voor mij de redenen dat ik liever wat investeer in Intel.

(Een vriend van me, die Intel leverancier is vertelde dat het in de service- en garantie-afhandelingen ook goed te merken dat je iets meer betaald voor Intel!)

Succes met je keuze!

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• SG

SG

Ik heb 'n TB1200 TB1400 die draaiden ook gewoon op de hete zomer dagen met 'n goede koeler SuperOrb de ander thermoengine zonder extra fan's en no problems en naar de temp kijk ik niet zo. Pas als die onstabiel wordt in warme dagen dan kan je je druk maken stop er ook 'n koeler op die in de meeste reviews er minstens goed/redelijk uitkomt dan is er no problem en monteer hum met kwatiteit koelpasta

Dat koelers fan het begeven is geen ramp want het koelblok zit er nog op dan fikt die niet door maar de systeem crashed ook hoor je dan de fan niet lopen geen herrie dan is er iets mis

Dat doorfikken zijn zeldzame worst case senarioos
Garantie afhandeling dat kan best wel kloppen maar is een afweging van hoeveel geld je wilt besteden en hoeveel performance krijg je daar voor terug en wat je extra voor de meerprijs krijgt heatspreader temp beveiliging service(garantie afhandeling) hoeveel meerprijs is je dat waard

Nu zijn de budged & midrange intels niet erg veelduurder dus is het 'n voorkeur van preoriteiten waarop je de keuze baseerd.

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

--------------------------------------------------------------------------------
hey, mijn systeem bestaat uit: een amd athlon 1,4 ghz, een a-open hx-48 300watt met fan achter bij de voeding, een coolermaster ep5-6I11, een coolermaster case fan(af8-25im-75 voorin), een ati raedon 64 mb drr vivo en ik heb een cpu temperatuur van normaal 47 en max 51 graden, mijn case is normaal 41 en max 44. en verder nooit problemen!!!

___________________________*

Verwijderd

Kort maar krachtig:

Doe je erg veel aan foto en videobewerking, dan zou ik gaan voor een P4 MET RAMBUS geheugen, anders is een AMD goed genoeg.

• EaS
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Op donderdag 11 oktober 2001 15:21 schreef Neobazz het volgende:
Kort maar krachtig:

Doe je erg veel aan foto en videobewerking, dan zou ik gaan voor een P4 MET RAMBUS geheugen, anders is een AMD goed genoeg.
ehh.... kijk even hier:

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1543&p=9

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberstreet.com/users/douglas/flame010.gif

Flame >:)

edit:

Doe maar een slotje, want het geflame begint dus alweer, ondanks alle goede bedoelingen...

Verwijderd

ff over overclocken AMD vs. Intel:

Naar mijn mening ligt het meer aan de mogelijkheden van het mobo en geheugen dan van de processoren.

Er zijn voldoende topics over Celly2's die ook vrij ver komen bij het overclocken. En ook de PIII's en PIV's zijn niet slecht. AMD heeft alleen een goede zet gedaan om de multiplier standaard te unlocken, of de mogelijkheid te houden om zelf te unlocken.

Weinig verschil tussen beide merken dus. 't is net waar je zelf voor kiest, en dan hangt het meestal af van de prijs die je ervoor moet betalen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Mensen, het topic netjes houden, of het topic gaat dicht.

Aannames zijn fataal.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check m'n sig- heb AMD en Intel, stabiliteit van beiden is na wat getweak goed (vooral mobo IRQ allocaties een issue bij de ECS, maar dat is het verschil ASUS-ECS, niet AMD-Intel).

Blijft altijd komisch dit soort flames te zien- beide bedrijven hebben hier en daar blunders gemaakt op alle vlakken:

Intel:
- Pentium FPU bug
- i820/MTH Caminogate
- PIII 1.13GHz CuMine

AMD:
- PR-ratings (nu alweer :( )
- brokkelcores
- default Vcore te laag in hoge Tbirds

Feit blijft dat als je niet een van de bekende probleemgevallen koopt je met beiden een perfect stabiel sys kunt bouwen. Qua chipsets is Intel doorgaans beter (maar vergeet niet de 64MB cachable op de i430VX/TX, de i820 debacle, of de onzinnige 512MB max voor i81x chipsets), maar AMD en VIA hebben laatst goede gemaakt en ook SiS weet na 5 jaar weer te overtuigen.

Belangrijkst is je prioriteiten te kiezen- TCO, prijs/prestatie of absoluut hoogste performance danwel laagste prijs.

Prijs/prestatie staat buiten kijf: Duron, of Tbird voor high-performance.
Absoluut hoogste performance hangt af van applicatie, maar FPU intensive taken willen AthlonXP, terwijl je anders P4 icm RDRAM wilt (maar duur...)
Laagste prijs speelt tussen Duron en Via C3 op geintegreerde prut (maar dan heb je ook echt prut)
TCO is nog veel complexer, maar hangt meer van service provider dan hardware zelf af.

Ik ben het overigens eens met degenen die zeggen dat AMD core brokkelen/roosteren voornamelijk user error is. Als je voorzichtig met die CPUs omgaat is er niets aan de hand. Maar wel mag gezegd worden dat Intel een stuk beter 'idiot proof' CPUs maakt. Je kunt vooral de laatste CPUs (P3Tu/P4) enorm mishandelen. Maar het blijft mishandelen, dus zou ik om die reden zeker niet AMD afraden.

* dion_b heeft iig nooit een core gemold ondanks meerdere PCs ermee samen te stellen.

Oslik blyat! Oslik!

• SG

SG

Op donderdag 11 oktober 2001 16:04 schreef dion_b het volgende:
Check m'n sig- heb AMD en Intel, stabiliteit van beiden is na wat getweak goed (vooral mobo IRQ allocaties een issue bij de ECS, maar dat is het verschil ASUS-ECS, niet AMD-Intel).

Blijft altijd komisch dit soort flames te zien- beide bedrijven hebben hier en daar blunders gemaakt op alle vlakken:

Intel:
- Pentium FPU bug
- i820/MTH Caminogate
- PIII 1.13GHz CuMine

AMD:
- PR-ratings (nu alweer :( )
- brokkelcores
- default Vcore te laag in hoge Tbirds

Feit blijft dat als je niet een van de bekende probleemgevallen koopt je met beiden een perfect stabiel sys kunt bouwen. Qua chipsets is Intel doorgaans beter (maar vergeet niet de 64MB cachable op de i430VX/TX, de i820 debacle, of de onzinnige 512MB max voor i81x chipsets), maar AMD en VIA hebben laatst goede gemaakt en ook SiS weet na 5 jaar weer te overtuigen.

Belangrijkst is je prioriteiten te kiezen- TCO, prijs/prestatie of absoluut hoogste performance danwel laagste prijs.

Prijs/prestatie staat buiten kijf: Duron, of Tbird voor high-performance.
Absoluut hoogste performance hangt af van applicatie, maar FPU intensive taken willen AthlonXP, terwijl je anders P4 icm RDRAM wilt (maar duur...)
Laagste prijs speelt tussen Duron en Via C3 op geintegreerde prut (maar dan heb je ook echt prut)
TCO is nog veel complexer, maar hangt meer van service provider dan hardware zelf af.

Ik ben het overigens eens met degenen die zeggen dat AMD core brokkelen/roosteren voornamelijk user error is. Als je voorzichtig met die CPUs omgaat is er niets aan de hand. Maar wel mag gezegd worden dat Intel een stuk beter 'idiot proof' CPUs maakt. Je kunt vooral de laatste CPUs (P3Tu/P4) enorm mishandelen. Maar het blijft mishandelen, dus zou ik om die reden zeker niet AMD afraden.

* dion_b heeft iig nooit een core gemold ondanks meerdere PCs ermee samen te stellen.
Jij noemd AMD's XP Rating 'n Blunder ik noem het contra-marketing. Dat gezeur Lijkt wel een heksen jacht tegen PR-rating

Met de rest ben ik het helemaal mee eens.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Keb Intel en AMD, ik zou voor een AMD gaan als je een klein budget hebt. Als je daarentegen een groot budget heb dan zou ik een AMD met een hele goede config kopen of een Intel met een mindere config sinds RDRAM niet bepaald gezond is voor de portomenee. (Zeker niet in grote hoeveelheden).

Als je bang bent voor de proc temperatuur en geen lawaai wilt hebben dan heb je de keuze uit:
Je case met coolers modden (is niet nodig als je voor een goede airflow zorgt) of een Pentium PIV met Speedstep tech te kopen. Of een Athlon XP kopen sinds die koeler is.

Als je een ECS K7S5A moederbord koopt dan krijg je in het begin wat kleine problemen, dit is louter een klein moederbord probleem maar na een uurtje spelen met de pci-kaarten is het een top moederbord. Ik zou echter wachten op mobo met de VIA KT266A sjipset.

Tis een moeilijke keus, ik weet het, maar wat bij mij de doorslag gaf was dat AMD niet voor Intel moet onderdoen en dat je geld bespaart wat je al dan niet kunt uitgeven aan de config.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Professor_Botje
  • Laatst online: 21-08 16:00

Professor_Botje

Administrator

een P4 niet Ocen???

en P4 laatst nog in en refew
P4 1,7 op 2,8

dat zie ik AMD nog niet doen :P

ik personenlijk wil deze dus ook gaan kopen maar ja het kost gewoon MIN. 1750 gulden :(
Op maandag 08 oktober 2001 14:13 schreef Metzie het volgende:

-Wilt overclocken

-Niet wilt overclocken

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
zucht....hoeveel van deze posts zijn er nu al wel niet geweest. Maar goed ik prefereer Athlon, anderen Pentium.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• SG

SG

Op donderdag 11 oktober 2001 21:51 schreef Professor_Botje het volgende:
een P4 niet Ocen???
en P4 laatst nog in en refew
P4 1,7 op 2,8
dat zie ik AMD nog niet doen :P
ik personenlijk wil deze dus ook gaan kopen maar ja het kost gewoon MIN. 1750 gulden :(
EHum. Is die ook uitgebreid gereview gebenched en aircooled de laatste P4 ?@2,8 was 'n jappaner met vloeibare stikstof op de CPU met 'n enkele benchmark en niet voor duurzaam gebruik. En 'n kaal systeem is makkelijk te OC'en ivm PCI divider AGP/PCI out of spects.

Aangezien 'n 1,533 XP 'n P4 2,2 nodig heeft als gelijke

Heb je voor 'n p4-2,8 'n AXP= 2,8x1,533/2.2= AXP 1,95 dat is ook te doen met vloeibaar stikstof en dat is ook gedaan

Het niet OC'en slaat op dat de P4 locked is de TB is unlocked of makkelijk te unlocken wat dus de voordeel heeft van stabiel via mutiplyer te OC'en zonder je hardisk buiten spect te laten lopen zodat je 'n stabiliteits gevoelige out of spects komponenten uitsluit. en je OC'ed CPU bereik is dan niet afhankelijk van je memory overclock barheid.

Iets wat sommige tweakers belangrijk vinden.

Verwijderd

ik heb ooit een amd athlon gehad(slota)en daar mee heb ik totaal geen problemen mee gehad (mobo was een asus k7m )

ik heb een amd thunderbird gehad met een asus a7v alleen maar problemen

ik heb een duron 600 gehad met een msi 6330pro gehad geen problemen (zelfde chip als de asus a7v)

ik heb een amd k6-2 300 en 350 gehad geen problemen

ik heb een pak en loop naar de hel pc gehad geen problemen
pentium2 350

ik heb een duel celly 500 gehad met een abit bp6 alleen maar gezijk

ik heb een celly2 633@950 op een aopen ax64 geen problemen tot er een soundblaster live er in deed

nu heb ik een pentium3 500 van ibm aptiva
de stabielste die ik ooit heb gehad

toekomstege pc word een deul pentium3 450 (video bewerking)
" pc word een pentium4 voor plezier

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op donderdag 11 oktober 2001 21:22 schreef grote hoeveelheden).

Als je bang bent voor de proc temperatuur en geen lawaai wilt hebben dan heb je de keuze uit:
Je case met coolers modden (is niet nodig als je voor een goede airflow zorgt) of een Pentium PIV met Speedstep tech te kopen. Of een Athlon XP kopen sinds die koeler is.
Wat voor een kast heb ik nodig voor een optimale airflow? Een bigtower?

• SG

SG

zeker minstens 'n midi tower en de kabel-linten goed weggewerkt ten bate van de airflow. Met 'n klwaliteits ATX voeding.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik heb eerlijk gezegd een betere ervaring met AMD, Intel pentiums gaven bij mij meer problemen dan vreugde ! :(

AMD is iig goedkoper en stabieler dat iets waar je goed rekening moet houden voordat je gaat kopen.

Veel plezier alvast :)

dikzak

Verwijderd

Neem amd. Het is echt een stuk goedkoper en sneller als Intel. Amd cpu`s worden wel een flink stuk warmer dus hou daar ook rekening mee.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je iets wilt waar je nooit naar om hoeft te kijken en dat gewoon werkt, zonder veel warmte ensow, intel nemen

als je iets meer tijd hebt, lekker een AMD nemen, goedkoper, alleen wel slim om een of meerdere casefans in te bouwen voor de warmte (of eigelijk tegen de warmte)

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:57 schreef nigelator het volgende:

(midi tower bevalt slecht met een 1400 Athlon).
:?
Hoezo dat?

Verwijderd

voornamelijk wat spellen dvd's afspelen, textverwerken enz.
Voor de rest komt er een Geforce, flink wat geheugen, soundblaster live enz. in :)
Hmmm, dat ziet eruit als Intel Pentium II 550Mhz of AMD Duron 600Mhz...

Als je nu heftige dingen wilde doen....

Verwijderd

ik ben trots op mijn mede tweakers dat het geen hopeloos geflame is geworden waarbij de originele vraag totaal vergeten wordt (moet je voor de lol eens op zoek gaan naar threads over Soundblaster...). Hulde :)

• SG

SG

Ik denk dat de CPU de stabiliteit grotendeels niet bepaald

Systeem is afhankelijk van de samenwerking van de componenten
zie het als een ketting, is een schakel niet goed is de hele ketting brak alleen krijgt hiervan de CPU schakel de schuld

Voeding zie toms review is vaak onderschat
Geheugen sommige PC-boeren springen daar ruw me om
MOBO heel belangrijk
BIOS
Chipset
GKAART
HDisk
SoundKaart
OS
Software
CPU
Koeler
Drivers

keuze uit CPU is voor mij makkelijk
maar mobo daar komen bijna alle schakels te samen
met de keuze van mobo heb ik de grootste hoofdbrekens mee
maar vind ik ook een van de belangrijkste.

Pagina: 1