Toon posts:

Axis and Allies

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
toch wel het beste strategische bordspel ooit gemaakt :)

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 14:43

Rexomnium

Vincam aut moriar

* Rexomnium denkt met weemoed eraan terug.

Is toch al zo'n 10 jaar geleden dat ik dat gespeeld heb.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

ik speel het nog wel zeker 1 x per maand... geweldig spel...

zo nu en dan wel regel/situatievariaties gebruiken, anders worden de openingen zo standaard, en voor sommige landen het hele spel zo voorspelbaar... BV, rusland houdt Duitsland tegen, Engeland gaat fokken in Scandinavie enz

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29

Damian

Insane Obtrusion

Jah, inderdaad, Return To Castle Wolfenstein Roel hard!!!
:p :p :p
Hehe, j/k, is het een kewl spel dan??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 14:21 schreef KDZ het volgende:
Jah, inderdaad, Return To Castle Wolfenstein Roel hard!!!
WHAT THE HELL are YOU talking about??

• Zorg
  • Laatst online: 00:46
ik had het er van het weekend met me oom over die heeft het ook heeel lang gespeeld en dan echt een weekend lang voor 1 potje

het is ook op de pc te verkrijgen om het online te spelen

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Ik wou hem altijd graag kopen,maar ik wist helemaal niet hoe de spel zelf was.
Hoe speelt het?
Kan iemand mij bv in het kort uitleggen hoe een aanval word uitgevoerd?
Toch niet zo stom als risk dat een stelletje dobbelstenen je aanvals kracht bepaalt?

Thy will see the light...

• Zorg
  • Laatst online: 00:46
het is zover ik het begreep een beetje alla RIsk style alleen dan geavanceerder (moet wel als een potje zolang duurt :)) van het spel dat ik gezien heb op de pc is het ook een beetje risk op de pc achtig, verwacht geen 3d graphics :)

maar nee de dobbelstenen bepalen niet je aanvals kracht (iig niet zoals risk)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 10:46
Had een andere vraag verwacht 8-)

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wij speelden het vroeger altijd in de vakantie, een spel kon wel een week duren :)

IMHO het beste bordspel ooit gemaakt

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Verwijderd

Ikzelf heb Axis & Allies: Europe *D
Echt een geweldig spel!!

Verwijderd

Het bordspel is echt super, alleen het opzetten van het spel duurt al een half uur, maar dan heb je ook wat. Afghanistan maar dan wat uitgebreider zou ik willen zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
zeker :) ik speelde dit vroeger altijd met me oom :) deze man had zo'n tactisch inzicht (helaas spreek ik hem haast nooit meer) dat we bij lange na geen paar "dagen" over een potje "maar pas" na 6 uur al in de prak lagen :) Het leuke van het spel vond ik vooral de variatie die je had in strijdtroepen :) Soldaaten, tankjes, carriers, cruisers, submarines, bombers, fighters, etc etc :) en natuurlijk de "super weapons" als heavy bombers, cruise misseles, jet power, etc etc :) damn, toch maar weer eens uit de kast halen dit spel :)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 20:29

Bene

list incomprehension

Zag er niet zo lang geleden nog een soort geavanceerde versie van liggen, volgens mij van Avalon Hill Games. Zelfde plastic frutsels, zelfde regels, kleiner gebied en veel meer uitbreidingen en uitvindingen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb dit ook ergens op een CD. Had me er een paar jaar terug een paar uurtjes in verdiept, vond er nix aan.

Spellen met dit principe kunnen leuk zijn, en daar sta ik ook zeker voor open, maar dit sloeg de plank mis. Was gewoon saai.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op maandag 08 oktober 2001 15:05 schreef 7th het volgende:
Ik wou hem altijd graag kopen,maar ik wist helemaal niet hoe de spel zelf was.
Hoe speelt het?
Kan iemand mij bv in het kort uitleggen hoe een aanval word uitgevoerd?
Toch niet zo stom als risk dat een stelletje dobbelstenen je aanvals kracht bepaalt?
Er zijn meerdere 'klassen' van units die je kunt maken, en deze klassen hebben verschillende sterktes qua aanvallen en verdedigen: Voor beide heeft zo'n klasse een target number waar je onder moet zitten wil het aanvallen/verdedigen lukken. Als je aanvalt gooi je dobbelstenen voor de hoeveelheid die je hebt van die klasse en dan zie je hoeveel van jouw units uit die klasse 'raak geschoten' hebben. Als ik bijvoorbeeld een vliegtuigje heb (Aanval 4, verdediging 4 als ik het me goed herinner?) en die valt aan, en ik gooi een 2, dan kan er een unit aan de tegenstander's kant weggegooid worden. Had ik een 5 gerold, dan was het 'mis' geweest.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Acolyte57
  • Laatst online: 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op dinsdag 09 oktober 2001 03:34 schreef Captain Pervert het volgende:
Ik heb dit ook ergens op een CD. Had me er een paar jaar terug een paar uurtjes in verdiept, vond er nix aan.
Spellen met dit principe kunnen leuk zijn, en daar sta ik ook zeker voor open, maar dit sloeg de plank mis. Was gewoon saai.
Ik snap ook niet wat hun bezielde om een bordspel letterlijk naar een computerspel te vertalen. Werkte voor geen meter. Ik raad je aan om daarom eens het bordspel te spelen, veel en veel leuker.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 14:06 schreef Predjee het volgende:
toch wel het beste strategische bordspel ooit gemaakt :)
is dat zoiets als diplomacy?

enne: goh, de predjee hier aan 't posten? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 07:41 schreef AngryPope het volgende:

[..]

is dat zoiets als diplomacy?

enne: goh, de predjee hier aan 't posten? ;)
OMG, je gaat me toch niet vertellen dat ik zelfs HIER al bekend ben :D het forum der forums :D
je naam klinkt me btw wel zeer bekend ? Clanbase toevallig ? :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Misschien is iemand in de war met Predje :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 01:13 schreef Captain Pervert het volgende:
Misschien is iemand in de war met Predje :)
hehe ik ben al 5 jaar lang predje en predjee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 03:34 schreef Captain Pervert het volgende:

we hebben het hier ook over het bordspel he :)

Verwijderd

Topicstarter
damnit :) ik krijg nu toch wel zin om te gaan spelen :-)) iemand die toevallig nog het ripje heeft liggen van de cd versie :D en zo liev :X om hem vanacht/vanavond/nu ff over te pompen ? :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 14:21 schreef KloePoek het volgende:
ik speel het nog wel zeker 1 x per maand... geweldig spel...

zo nu en dan wel regel/situatievariaties gebruiken, anders worden de openingen zo standaard, en voor sommige landen het hele spel zo voorspelbaar... BV, rusland houdt Duitsland tegen, Engeland gaat fokken in Scandinavie enz
dat hoeft niet perse :) je kan zoveel tactieken toepassen :) ik heb het ooit eens voor elkaar gekregen om engeland binnen 7 beurten te verover dmv een blitzkrieg aanval (okee, ik werd daarna wel overstroomd door russen, maar had toch ff 4 beurten lang VEEL GELD, waarmee ik vanuit me vers veroverde england alweer nieuwe aanvallen op het land kon doen)

• cappie
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Topicstarter
ik zie om eerlijk te zijn geen verband tussen die link en het bordspel a&a :D

• cappie
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Op woensdag 10 oktober 2001 13:23 schreef Predjee het volgende:

[..]

ik zie om eerlijk te zijn geen verband tussen die link en het bordspel a&a :D
waarom niet?

het orginele spel daarvan is ook een bordspel hoor :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:25 schreef cappie het volgende:
waarom niet?

het orginele spel daarvan is ook een bordspel hoor :)
omdat ik vooral mensen zocht die het spel axis and allies speelden, en niet linkjes naar andere spellen die niks met het bovengenoemde te maken hebben :)

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Is het spel nog te koop?
Ik heb hier nog een oude kapotgespeelde versie liggen, echt veel gespeeld. Potjes van 2 dagen waren geen uitzondering maar helaas, mijn versie is niet meer kompleet, ik mis de 'veroverd gebied' markers en het bord is niet meer chips & colavrij ;)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:35 schreef udenjpg het volgende:
Is het spel nog te koop?
Ik heb hier nog een oude kapotgespeelde versie liggen, echt veel gespeeld. Potjes van 2 dagen waren geen uitzondering maar helaas, mijn versie is niet meer kompleet, ik mis de 'veroverd gebied' markers en het bord is niet meer chips & colavrij ;)
ehhe, volgens mij zag ik hem laatst nog bij bart smith liggen :> americam bookcentre (in amsterdam that is) heeft hem nog wel

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Tnx, het is echt een geniaal spel. het hoorde volgens mij bij een serie van MB. Er was ook zo'n spel waarin een speler de Amerikanen waren die zich moesten verdedigen tegen invallen van Rusland, China en Zuid Amerika. Kent iemand dit nog, het zat in dezelfde soort doos al A&A (even groot en hetzelfde blauwe framework).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:43 schreef udenjpg het volgende:
Tnx, het is echt een geniaal spel. het hoorde volgens mij bij een serie van MB. Er was ook zo'n spel waarin een speler de Amerikanen waren die zich moesten verdedigen tegen invallen van Rusland, China en Zuid Amerika. Kent iemand dit nog, het zat in dezelfde soort doos al A&A (even groot en hetzelfde blauwe framework).
hmm, als je achter de naam komt, zou je hem mij dan ook even kunnen geven :D

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Er zijn de afgelopen paar jaar twee nieuwe A&AŽs uitgekomen. A&A Europe was de eerste, een absolute ramp, slecht gebalanceerd, lang niet zo leuk als de eerste versie. Er zijn nl. truukjes om met Duitsland binnen drie beurten te winnen, waar je als Allies NIKS tegen kan doen.

A&A Pacific is helemaal nieuwe, en die is wel veel leuker, al heb ik daar ook al een truukje gevonden om met Japan heel snel te winnen. Toch een aanrader.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Heb ze gevonden, THE GAMEMASTER SERIES:

Axis & Allies
Shogun
Fortress Amerika
6 Caesars
Broadsides and Boarding Parties

Van deze serie heb ik alleen de bovenste 3 gespeeld en ze zijn alle 3 top.

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
s_roubos schreef op 11 oktober 2001 @ 00:47:
Er zijn de afgelopen paar jaar twee nieuwe A&AŽs uitgekomen. A&A Europe was de eerste, een absolute ramp, slecht gebalanceerd, lang niet zo leuk als de eerste versie. Er zijn nl. truukjes om met Duitsland binnen drie beurten te winnen, waar je als Allies NIKS tegen kan doen.

A&A Pacific is helemaal nieuwe, en die is wel veel leuker, al heb ik daar ook al een truukje gevonden om met Japan heel snel te winnen. Toch een aanrader.
mischien slechte tegenstanders??

En weet iemand of A&A europe ook voor op de pc is? Ik heb wel A&A bordspel en pc spel, echt masterlijk spel alleen beetje te vaak gespeeld 8)
Pagina: 1