linux wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Pas RedHat 7.1 opnieuw geinstalleerd, alles goed en ok.
Heb aantal dingen ge"installeerd. Maar na een reboot wil hij nietmeer opstarten.
Wanneer LILO hoort te verschijnen krijg ik een REBOOT.

Met booten vanaf flop kom ik stukje verder maar lilo -v geeft de volgende foutmelding.
"Reading boot sector from /dev/hdc1
Warning: /dev/hdc1 is not on the first disk."

hdc1 = /
verder heb ik
hda5 = backup schrijfje
hda1 = swap

--edit 666 post >:) --

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zo te zien kan je BIOS niet booten vanaf de secundaire IDE controller.. dump die swap partitie, maak een ext2 filesystem op hda1, mount die op /boot, zet daar je kernel enzo in, en stel lilo zo in dat ie de MBR op /dev/hda zet, en een kernel van /dev/hda1 laadt.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Waarom zet je LILO niet in de MBR van hda?
Of in de MBR van hdc?

Je installeert LILO in hdc1 (een partitie). Heb je een andere bootloader eerst ofzo?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Op maandag 08 oktober 2001 14:56 schreef RickJansen het volgende:
Zo te zien kan je BIOS niet booten vanaf de secundaire IDE controller.. dump die swap partitie, maak een ext2 filesystem op hda1, mount die op /boot, zet daar je kernel enzo in, en stel lilo zo in dat ie de MBR op /dev/hda zet, en een kernel van /dev/hda1 laadt.
dank u, deze manier schijnt nu perfect te werken.
Hij probeert echter bij het opstarten swap aan te zetten op /dev/hda1 maar dat is geen swap schrijf. Hoe zet ik dat uit en hoe maak ik een andere partitie als swap-space ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

edit je /etc/fstab! en waar mogelijk maak je een swap-partitie door eerst met cfdisk, disk druid of een andere partitiemanager die de juiste ondersteuning heeft de partitie maken en dan met mkswap /dev/hd?? de swap partitie aanmaken en als je /etc/fstab gewijzigd is doe je "swapon" eventueel met -a

Btw; ik neem aan dat je de path's goed heb staan anders moet je ff /sbin er voor zetten. dus /sbin/mkswap etc.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem