Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Klik-klak, ontbrak.

Ik lijkt net Ti-ta-tovenaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

deze was brak, maar ik was te laat ;)

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14506

Topicstarter
oke mensen, dit topic klinkt een beetje raar maar ik ga het hieronder uitleggen

ik ben alexander rewijk, 19 jaar en ik merk van mezelf dat ik steeds minder met mensen ga hebben

ik ben zolang ik leef eigenlijk altijd het "ja en amen" mannetje geweest, deed altijd wat je vroeg.
en over de rest van mijn geschiedenis
ik was altijd een nerd op school , zei weinig, werd geslagen, dus ik wist al dat het anders was dan alleen maar fun natuurlijk

maar de laatste paar jaar van mijn leven heb ik gemerkt dat mensen vervreemden (ik noem dat veramerikaniseren)
waar ik vroeger nog mensen kenden die echt het beste met je voor hadden, zie ik ze nu niet meer
iedereen lijkt het tegenwoordig om z'n eigen hachje te gaan en ze doen ook duidelijk goed hun best om misbruik van jouw vriendelijkheid/vertrouwen te maken
overal waar geld is is hebberigheid en mensen die hebberig zijn gaan over lijken

ik begin hoe langer hoe minder om anderen en mezelf te geven, en ik denk ook eigenlijk dat ze mij liever kwijt dan rijk zijn, zelfs mijn ouders lijken niet meer om me te geven

ik weet echt niet meer wat ik moet doen, maar ik hoop dat iemand zich in dit verhaal kan vinden en mij kan vertellen wat ik moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik ken het gevoel dat je daar omschrijft...
Maar geloof me, er zijn meer mensen die wel eerlijk zijn dan je denkt.
Alleen denk ik dat veel van die mensen net als jij niet meer o die manier op de voorgrond durven treden.
En wel om de zelfde redenen als jij.
Dat veramerikaniseren heb je in mijn ogen goed opgemerkt, maar dat wil niet zeggen dat alles nu verloren is.
Ik heb ook zulke slechte ervaringen met mensen en ik ben me meer op mezelf gaan richten.
Tenslotte gaat het om mijn leven waar ik me lekker bij moet voelen , en niet bij wat anderen hebben of denken.
Lijkt eenzaam? nee hoor, maar ik reken gewoon op niemand dan alleen mezelf.

[quote van pete steele van type-o-negative}
Don't base your joy upon the deeds of others, for what is given can be taken away...
[/quote]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mijn filosofie is simpel. Dit leven is wat je hebt en jij bent het centrale punt daarin. Wat je er verder mee doet moet je zelf weten...

Alle fouten die je maakt, alle misselijke gevoelens die je hebt, eigen schuld. Leer ervan en probeer iets anders...

* Aetje gaat verder met virtuele vijanden vernietigen op de BABSI URT servers :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:01

MaDLiVe

.-Observer-.

Mijn gedachtes over het leven:

Er komt een tijd wanneer je voelt dat je onafhankelijk kan zijn, wanneer deze tijd aanbreekt moet je deze met beide handen vastpakken en gaan beseffen dat je leven is begonnen, je leven maak je zelf Jij beslist welk pad jij vandaag gaat inslaan dat is iets dat je goed moet beseffen, al het andere is bijzaak tot het iets positiefs gaat betekenen/bijdragen in je leven.

Suc6, het is het gevoel dat we allemaal wel eens hebben, het gevoel van wat doe ik hier eigelijk en wat is mijn plaats in deze maatschappij?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
het is een kwestie van mensen goed leren kennen en vertrouwen in elkaar krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik hoop echt dat dit gevoel stopt

ik weet nog dat ik mij 2 jaar geleden nog slechter heb gevoeld dan nu (ik was ook alcoholist toen)

maar om een of andere reden kan ik niks anders zien dan schijtzooi en zie dan ook niks meer om voor naar buiten te gaan
ik ben zelfs ontslagen omdat ik een aantal weken geleden niet meer op mijn werk verscheen, ik weet dat ik het zelf gedaan heb, maar op dit moment is niets logisch voor mij en ga naar bed met de hoop niet meer wakker te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

zelf denk ik er ook zo altijden over heb maar heel klein selectief groepje van mensen die ik vertrouw en zelfs daar heb ik nog wel eens mijn twijfels over.
maar op den duur kom je er toch achter dat het leven door gaat en je je maar gewoon van dag tot dag moet reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35465

Op maandag 08 oktober 2001 14:44 schreef bl00dhound het volgende:
ik hoop echt dat dit gevoel stopt

ik weet nog dat ik mij 2 jaar geleden nog slechter heb gevoeld dan nu (ik was ook alcoholist toen)

maar om een of andere reden kan ik niks anders zien dan schijtzooi en zie dan ook niks meer om voor naar buiten te gaan
ik ben zelfs ontslagen omdat ik een aantal weken geleden niet meer op mijn werk verscheen, ik weet dat ik het zelf gedaan heb, maar op dit moment is niets logisch voor mij en ga naar bed met de hoop niet meer wakker te worden
Ik ken dat gevoel. Ik heb zelf enkelt nog maar mijn vriendin. Maar voor de rest bijna geen vrienden. Nu heb ik eindelijk weer een goede vriend(Super trooper). Maar hiervoor heb ik bijna een jaar lang geen vrienden gehad.

Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27473

Je gevoel ken ik eigenlijk niet,
maar ik denk soms wel er over na dat ik sommige mensen waarmee ik vroeger zo vaak omging op de basisschool of op middelbare ik nu echt volledig niet meer spreek
Dat vind ik meestal ook weer wazig.
Maar ik heb zo mijn andere vrienden,
en ik heb niet het gevoel dat ze me vervreemden
Ik denk dat je er zelf ook aan moet bouwen,
meer leuke dingen met je vrienden gaan doen, of als het je vrienden niet echt zijn, kan je natuurlijk altijd nieuwe vrienden gaan zoeken, er zijn genoeg vissen in de zee, er is er altijd wel een voor je!
Veel succes in ieders geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19284

Op maandag 08 oktober 2001 14:44 schreef bl00dhound het volgende:
.....ik ga naar bed met de hoop niet meer wakker te worden...
[/quote]

Je vraagt nog aandacht voor je probleem en dat betekent dat je jezelf gelukkig nog niet helemaal hebt opgegeven... ;)

Twee jaar geleden had je dat ook al eens en was je tevens nog 'alcoholist'... :?
Hoe ben je daar dan vanaf gekomen in zo korte tijd in je nog jonge leven; want dat is niet eenvoudig weet ik uit ervaring... :'(

'Iets' zegt mij dat je nogal een gevoelige jongen bent die onderhevig is aan 'hevige' stemmingswisselingen...

Ben je met je klachten wel eens naar de huisarts geweest en neemt die jou dan wel serieus?
Er is namelijk aan die 'stemmingswisselingen' (als je die als onleefbaar beschouwd) wel wat te doen (ook medicinaal).

Ik neem je serieus en als de klachten die je hierboven beschrijft dat ook zijn dan zul je toch een beetje begeleiding moeten zoeken om je problemen op een rij te krijgen zodat je er gestructureerd aan kan beginnen te werken.

Ik weet ook dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is maar omdat ikzelf die weg gegaan ben doe ik het toch:

leg vandaag nog contact met een hulpverlenings-instantie of neem je vóór dat morgenochtend direct te doen, dan heb je de eerste daadwerkelijke stap vanavond al gezet en ben je op weg naar een oplossing !!
Sterkte en doen !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 09:41

SuperTrooper

Weet hoe het is

Op maandag 08 oktober 2001 14:00 schreef bl00dhound het volgende:
oke mensen, dit topic klinkt een beetje raar maar ik ga het hieronder uitleggen

ik ben alexander rewijk, 19 jaar en ik merk van mezelf dat ik steeds minder met mensen ga hebben

ik ben zolang ik leef eigenlijk altijd het "ja en amen" mannetje geweest, deed altijd wat je vroeg.
en over de rest van mijn geschiedenis
ik was altijd een nerd op school , zei weinig, werd geslagen, dus ik wist al dat het anders was dan alleen maar fun natuurlijk

maar de laatste paar jaar van mijn leven heb ik gemerkt dat mensen vervreemden (ik noem dat veramerikaniseren)
waar ik vroeger nog mensen kenden die echt het beste met je voor hadden, zie ik ze nu niet meer
iedereen lijkt het tegenwoordig om z'n eigen hachje te gaan en ze doen ook duidelijk goed hun best om misbruik van jouw vriendelijkheid/vertrouwen te maken
overal waar geld is is hebberigheid en mensen die hebberig zijn gaan over lijken

ik begin hoe langer hoe minder om anderen en mezelf te geven, en ik denk ook eigenlijk dat ze mij liever kwijt dan rijk zijn, zelfs mijn ouders lijken niet meer om me te geven

ik weet echt niet meer wat ik moet doen, maar ik hoop dat iemand zich in dit verhaal kan vinden en mij kan vertellen wat ik moet doen
Het lijkt mij wel op ongv. dezelfde leeftijd... Het is nu 4 jaar geleden... Ik had gelukkig een vriending die mij er doorheen sleepte... Maar toch...

Moet je naar mij kijken nu: Getrouwd en 2 kids :)
I love to live... Ik word alleen nu geleefd en heb nergens tijd voor, maar dat komt omdat een gezinnetje duur is :+

Oplossing: zoek of iemand die je kunt vertrouwen en wordt vrienden of zoek een vrouw ;)
Op maandag 08 oktober 2001 16:50 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

Ik ken dat gevoel. Ik heb zelf enkelt nog maar mijn vriendin. Maar voor de rest bijna geen vrienden. Nu heb ik eindelijk weer een goede vriend(SuperTrooper). Maar hiervoor heb ik bijna een jaar lang geen vrienden gehad.

Maar goed.
;)

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 08 oktober 2001 17:26 schreef SuperTrooper het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel op ongv. dezelfde leeftijd... Het is nu 4 jaar geleden... Ik had gelukkig een vriending die mij er doorheen sleepte... Maar toch...

Moet je naar mij kijken nu: Getrouwd en 2 kids :)
I love to live... Ik word alleen nu geleefd en heb nergens tijd voor, maar dat komt omdat een gezinnetje duur is :+

Oplossing: zoek of iemand die je kunt vertrouwen en wordt vrienden of zoek een vrouw ;)
[..]

;)
Vrouwen en vertrouwen? Vertel jij me is wat hier niet aan klopt? In mijn mening alles ;)

Nee ff zonder gekheid. Een vrouw kan idd een wonder middel zijn. Ik denk de enige reden waarom ik nog leef is doordat ik altijd in periodes waar ik me heel kut voelde een vriendin had die om mijn gaf. En ik zie er ook uit als een nerd dus ga niet denken meisjes zijn enkelt voor de knappe mensen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 17:19 schreef koekoeksjong het volgende:

[..]

Twee jaar geleden had je dat ook al eens en was je tevens nog 'alcoholist'... :?
Hoe ben je daar dan vanaf gekomen in zo korte tijd in je nog jonge leven; want dat is niet eenvoudig weet ik uit ervaring... :'(
ik ben op mijn 15e, 16e en 17e jaar zeker 2 jaar lang dagelijks gaan zuipen en op een dag ben ik daar ook mee gestopt, gewoon ineens, ik had nog niet eens plannen om te stoppen, en ging gelijk 6x zoveel blowen
'Iets' zegt mij dat je nogal een gevoelige jongen bent die onderhevig is aan 'hevige' stemmingswisselingen...
dat kan best kloppen ja...
Ben je met je klachten wel eens naar de huisarts geweest en neemt die jou dan wel serieus?
Er is namelijk aan die 'stemmingswisselingen' (als je die als onleefbaar beschouwd) wel wat te doen (ook medicinaal).
nee nog nooit, ik kom echt nooit bij mijn huisarts
Ik neem je serieus en als de klachten die je hierboven beschrijft dat ook zijn dan zul je toch een beetje begeleiding moeten zoeken om je problemen op een rij te krijgen zodat je er gestructureerd aan kan beginnen te werken.
ik heb vandaag een thread gevonden op dit forum waarmee ik aan een icq uin ben gekomen van iemand die zich ongeveer hetzelfde voelde als ik, ik heb een tijd met hem gesproken en dat luchtte al een beetje op, ik hoop gewoon dat het snel over is, want het komt ook vanzelf :(
Ik weet ook dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is maar omdat ikzelf die weg gegaan ben doe ik het toch:

leg vandaag nog contact met een hulpverlenings-instantie of neem je vóór dat morgenochtend direct te doen, dan heb je de eerste daadwerkelijke stap vanavond al gezet en ben je op weg naar een oplossing !!
Sterkte en doen !! ;)
Ik moet eerst weer werk en geld hebben...
de instantie heb ik 2 jaar geleden ook niet nodig gehad, dus ik hoop gewoon dat ik er controle over leer te krijgen

een vriendin heb ik nog nooit gehad dus daar kan ik niet over praten
en akls ik het over nerd heb bedoel ik niet eens er als een nerd uitzien
ik ben gewoon een sociale nerd
ik weet neit eens hoe ik normaal met mensen om moet gaan
natuurlijk weet ik wel hoe mensen te bedanken en zo maar ik krijg nooit het gevoel dat ik op hun lijn zit

dat is nogeen gevoel waar ik vaak mee zit
stel, ik praat met iemand die ik voor het eerst in mijn leven zie, dan krijg je ongeveer na 3 minuten door dat diegene echt dom is (je houdt het niet voor mogelijk hoeveel oppervlakkige mensen er rondlopen)
ik kan er dan niks over zeggen

tegen onbekenden kan ik alleen maar vriendelijk zijn, ik kan gewoon niet iemand dissen op straat of zo, ik krijg het niet over mijn hart, als ik het al in mijn hoofd haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Zoek vrienden die je echt waarderen! Daar kun je steun bij vinden. Zij blijven je vrienden.
Friends will be friends -=Queen=-
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Op maandag 08 oktober 2001 17:33 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

En ik zie er ook uit als een nerd dus ga niet denken meisjes zijn enkelt voor de knappe mensen in het leven.
Knappen hebben veel meer kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 08 oktober 2001 17:54 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Knappen hebben veel meer kans.
niet als je zelf verzekert bent. En je niet op het knapste meisje(knapheid gezien van uit het standpunt van de tv). Kijk je hoeft niet met het lelijkste meisje tewereld gaan maar waarom moet ze er perfect uitzien. Ze kan er beter niet perfect uitzien weet je in iedergeval dat het een degelijk meisje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Knap eruit zien is bovendien een zeer relatief begrip. Soms denk ik van, tering.... hoe kan dat nou? wat moet die me zo'n meisje, maarja, smaken verschillen.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19284

"Een heleboel mensen zitten ook niet 'op je lijn'; Alexander en je hoeft ook niet met 'iedereen' te praten...";

...dat zou een makkelijk antwoord zijn maar dat weet jij ook wel.

Het gevoel dat je hebt: 'met-niemand-op-een-lijn-te-zitten'; is nou net dé omschrijving van 'eenzaamheid';
je midden tussen de mensen bevinden en er deel van uitmaken maar 'het-gevoel-te-hebben' géén contact met hen te kunnen maken...

Je zegt dat je je op je werk gaat concentreren en geld gaat verdienen en dat is allemaal oké en goed als je maar van jezelf zeker weet dat dat geen vlucht is of een substituut voor je 'gevoel-van-ongelukkig-zijn'.

Zoals ik van je -uit je topicopening en je latere uitleg- begrijp is het misschien toch beter je probleem met de huisarts* te bespreken en er grondig mee af te rekenen in plaats van er een ander probleem voor in de plaats te stellen;
van 'alcoholist' tot '(soft)drugs-addict' en dan nu straks 'workaholic'?

Ik weet niet Alexander of dat de juiste weg voor je is maar uiteindelijk ben jij het die dat beslist!

Ik wens je veel sterkte bij het nemen van een keus!

* Je bent geen 'huisarts-loper' en dat hoef je ook niet te worden maar de -ongetwijfeld goede- man niet 'kennen' is het andere uiterste !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon_Lee
  • Laatst online: 26-04 14:35

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Tja, er is al veel gereageerd, maar naast misschien een praatje te maken met een huisarts kun je misschien het volgende eens proberen..

Ik zou eens bij mezelf te raden gaan waar de joy of life ligt...en dan bedoel ik gewoon een kleine (wel poging tot positieve) inventaris maken waar je staat wat betreft de wereld om je heen...

Om beter uit te leggen, zou bijvoorbeeld gaan kijken welke simpele dingen je een goed gevoel geven, en dan bedoel ik bepaalde soorten muziek...als je maar een saaie muziek soort "weet" gewoon eens een CD winkel binnen lopen en zooi verschillende CDs gaan beluisteren...en de omgeving meteen even vergeten...en dus kijken "wie je bent" in relatie tot die muziek...

Of gewoon simpel een terrasje pikken, en mensen kijken...niet om ze te doorgronden of ergernis op jezelf te projecteren maar gewoon kijken hoe een moeder haar kindje leert oversteken, of hoe een lulhannes breeduit een oud dametje in de weg staat...
Stap eens een bibliotheek in, en pak eens een boek over het dieren rijk en observeer de plaatjes..

Kortom wat ik probeer uit te leggen (ben ik niet zo goed in) is om eens te herinventariseren wat je aanspreekt in de wereld om je heen...wat dingen met je doen....welke muziek je in beroering brengt en welke je niet als muziek kunt beschouwen...en de dingen die je mensen ziet doen als ze zich onopgemerkt voelen...Of zelfs voor de lol eens op te sommen welk eten goed op je gemoed werkt, en welk je erg tegen staat...brengt je misschien op idee op eens iets te gaan eten dat je in geen jaren gehad hebt...

Gewoon dus herontdekken waar jouw punten van joy liggen...

Ikzelf heb ook eens iemand meegemaakt voor wie alles een sleur was...spreken met mensen om hem heen was teveel moeite want de connectie van situatie begrijpen was er niet bij...vrijwel elke dag frites eten bracht ook geen breuk in de sleur...uiteindelijk vond hij het leven zo saai dat hij z'n bed niet meer uit wilde komen..
Tot op gegeven moment (en ik weet dat 't afgezaagd klinkt maar volgens hem echt gebeurd) hij letterlijk een zonnestraaltje (door de gordijnen) een patroon op z'n bed zag "maken", bracht weer helemaal bij hem terug dat hij jaren terug altijd zeer geroerd kon worden van effecten met licht (vuur, bliksem, vuurwerk en mist)...
Hij is weer helemaal op de been...heeft wat oude baggage afgeworpen en verschillende nieuwe zaken gevonden die hem opnieuw in beweging brengen..

(en voor de "over-denkers" hier, nee ik was die persoon niet zelf :P )

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

depressiviteit zuigt grote tijd..

zoek de oplossing in jezelf, accepteer wie je ben , berust in je lot en stel geen te hoge verwachtingen van de wereld maar neem het zoals het komt en geniet van de bijzondere dingen die het leven bied

en probeer het niet op te lossen met externe dingen want de afhankelijkheid die je dan creëert maakt je erg kwetsbaar

maarja duizend tips of niet, jij bent de enige die het probleem kan overkomen en iedereen moet zijn eigen manier daarvoor vinden

vaak is het met depressiviteit zo dat je eerst de bodem van de put moet raken voordat je er weer boven op komt.

succes en sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Nog een tip: Ga eens 's nachts buiten op de grond liggen naar de sterren kijken, (ik weet, het is wat laat in het jaar) daar neemt tegenwoordig ook niemand meer de tijd voor...
Het laat je zien hoe nietig we zijn, al je problemen waar je mee zit lijken te vervagen in zicht van het onmetelijke universum...

edit:

stylo/grammo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

Op dinsdag 09 oktober 2001 10:22 schreef SuperTrooper het volgende:
Nog een tip: Ga eens 's nachts buiten op de grond liggen naar de sterren kijken, (ik weet, het is wat laat in het jaar) daarvoor neemt tegenwoordig ook niemand meer de tijd voor...
Het laat je zien hoe nietig we zijn, al je problemen waar je mee zit lijken te vervagen in zicht van het onmetelijke universum...
ben ik het vreed mee eens. overlaatst nog eens was ergens in de polder aan het fietsen met 2 anderen (onder het moto hond uitlaten)
je kon echt alle sterren zien, het boeide hun niet eens maar ik was toch wel ff blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14-07 20:58

AzzKickah

06-CENSORED

Behandel anderen zoals ze jou behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Stop met blowen (als je het nog doet), stop met roken als je dat nog doet, en ga langzaam aan wat meer bewegen. Wordt lid van een sportvereniging, bewegen zorgt er voor dat je je veel beter gaat voelen en dat je alles weer aan kan en zelfs ervan kan genieten. En ja, ik spreek uit ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Laatst online: 02-04-2024
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:41 schreef Courage het volgende:
Stop met blowen (als je het nog doet), stop met roken als je dat nog doet, en ga langzaam aan wat meer bewegen. Wordt lid van een sportvereniging, bewegen zorgt er voor dat je je veel beter gaat voelen en dat je alles weer aan kan en zelfs ervan kan genieten. En ja, ik spreek uit ervaring. :)
Is ook mijn ervaring! En als je niet van sportverenigingen houdt kun je altijd lekker gaan fietsen, lekker uitwaaien. Beweging heeft echt veel effect op je. Ik doe nu karate trouwens, kan ik je aanraden :)

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor al jullie reacties!

ik heb gisterenavond met een bekende de hele avond geproken over van alles en nog wat, en het hield me goed bezig, zo'n beetje alles wat we konden bedenken hebben we verteld, over het heelal, over werldproblematiek, en nog veel meer

en over het sporten, ik ben in de afgelopen paar weken al 10 kilo afgevallen door skateboarden alleen, dus dat lijkt wel goed te gaan, behalve het feit dat het nu herfst is en ik niet kan skateboarden met al die regen en wind

ik denk dat ik gewoon meer wil betekenen in deze wereld dan ik kan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 08:50

Rexomnium

Vincam aut moriar

Waarom moet je afhankelijk zijn van vrienden of een vriendin? Je zegt dat je niemand meer mag, voelt je daardoor miserabel, maar toch lijkt het of je op zoek bent naar een 'soulmate'.

Mijn vraag is: Waarom? Waarom is het zo belangrijk om mensen om je heen te hebben. Voel je je daardoor ongelukkig?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 11:54 schreef Larzan het volgende:
Waarom moet je afhankelijk zijn van vrienden of een vriendin? Je zegt dat je niemand meer mag, voelt je daardoor miserabel, maar toch lijkt het of je op zoek bent naar een 'soulmate'.
de reden dat ik alcoholist werd was omdat een vriend van mij op zijn 15'e stierf aan botkanker, hij was wel een behoorlijke soumate van me, ik wil gewoon iemand om me heen die me begrijpt
maar alles waar ik me aan hecht lijkt kapot te gaan, dus aan de andere kant lijkt het me een minder goed idee
Mijn vraag is: Waarom? Waarom is het zo belangrijk om mensen om je heen te hebben. Voel je je daardoor ongelukkig?
ik weet het niet, ik lijk niet met en niet zonder mensen om me heen te kunnen leven

ik kan me wel 4 maanden achter mijn computer opsluiten met niemand om me heen behalve de mensen die je niet echt kent. maar op een gegeven moment kan ik dat niet meer en moet ik iemand om me heen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37075

Ik ken je probleem, ik ben ook niet echt sociaal aangelegd, maar ik doe er wel mijn best voor.
En wat betreft depri zijn enzo, ik heb een eetverslaving gehad... ik "at" het gevoel weg.

Nog even een kleine tip: vrienden krijg je door er een te zijn.
Je moet niet direct iets terug verwachten, want zo werkt vriendschap niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mischien zit je in de vekeerde omgeving, ik heb ook een tijd gehad dat ik alleen halve vrienden had die me gestolen konden worden.

Je moet denk ik ff goed op een rijtje zetten wat je op schiet met die sleur waar je nu in leeft.
En of je nog zin hebt om zo ik weet niet hoeveel jaar verder te leven, mischien is het een goed idee om er uit weg te gaan, van mijn part naar de andere kant van de wereld :7

Ik heb ook een hekel aan de alles om geld draaiende maatschapij waar we nu in leven, ik zit tien keer liever in een echte goede omgeving waar je uniek kan zijn en wat voor andere kan betekenen.
Maak er je missie van om dat te berijken, stap uit die regelmaat en zoek iets waar je je 100% voor in wil zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Op maandag 08 oktober 2001 14:20 schreef Aetje het volgende:
...
Alle fouten die je maakt, alle misselijke gevoelens die je hebt, eigen schuld. Leer ervan en probeer iets anders...
...
Ja leer eens iets hiervan, dat kunnen andere mensen misschien al nuttig opvatten en worden misschien ook minder 'misselijk' ;)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:01

MaDLiVe

.-Observer-.

arner
Nog een tip: Ga eens 's nachts buiten op de grond liggen naar de sterren kijken, (ik weet, het is wat laat in het jaar) daar neemt tegenwoordig ook niemand meer de tijd voor...

edit:

stylo/grammo
Prachtig, ja nu pas besef ik hoe weinig tijd ik aan mezelf en anderen besteed...vroeger keek ik naar de sterren. Naar buiten kijken helpt mij meestal mijn problemen oplossen, de oplossing vind je niet alleen in jezelf maar ook in anderen....

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37075

Nog een tip: Ga eens 's nachts buiten op de grond liggen naar de sterren kijken,

[...]
Jaaaaa, gezellig!!
Jij een keertje boven, ik een keertje boven :9 en dan de volgende dag het gras uit je naad zien te pulken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Op dinsdag 09 oktober 2001 03:06 schreef hetisik het volgende:
Knap eruit zien is bovendien een zeer relatief begrip. Soms denk ik van, tering.... hoe kan dat nou? wat moet die me zo'n meisje, maarja, smaken verschillen.
Nou sinds ik bij Gyas zit zijn er maar 5 meisjes ofzo die mij leuk vinden terwijl er daar 300+ rondlopen.
't Zijn altijd de brede roeiers die de aandacht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Trouwens er staan veel tips in dit topic die ik ook wel kan gebruiken... ik word stiekem omdat ik bruin ben toch gediscrimineerd op een of andere manier, niet direct maar je wordt toch wel meer genegeerd dan de rest terwijl ik me hetzelfde gedraag.

[edit typo: ik word met dt |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Maar ik ken het gevoel.

Ik was ooit erg depressief... Ik had ooit dit geschreven...
[edit gedicht weggehaald, te prive!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37392

Op maandag 08 oktober 2001 14:00 schreef bl00dhound het volgende:
Waarom ben je dan ook een nerd! |:(

Sukkel!
Hun krijgen een meisje en jij niet bedoel je?
Dat heeft niks met Amerika te maken hoor!
Wij neukten al eerder dan hun!
Zoek hun eens op zou ik zeggen.
Jij doet natuurlijk alleen dingen uit barmhartigheid?
En dat heb je in je indrukwekkend lange levensloopbaan natuurlijk vele malen persoonlijk meegemaakt, hmm?
Tijd om het huis uit te gaan, heet dat.
Cursus Assertiviteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 17-07 07:47
Links243, je krijgt hierbij een waarschuwing voor het flamen jegens andere personen. Je noemt iemand een sukkel omdat hij een nerd is. Dat is een grote flame, de rest van je post is ook 1 grote flame. Je maakt het persoon belachelijk en daar zijn we niet op gesteld. Hierbij ontvang je een officiele waarschuwing. Je hebt een email ontvangen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27167

Heb ik ook...

Ik voel me echt op een eilandje ergens ver van mijn goede vrienden weg..
Toen we 16 werden waren we beste vrienden met zijn allen
Blowen deden we al en dat werd steeds erger...
Nu zijn vrienden van mij eigenlijk geen mensen meer maar lopende weedplanten
Heel de dag thuis hangen, niet naar buiten gaan, eten en een beetje de boel mollen...Ik heb na lowlands dit jaar (waar ik behoorlijk ben doorgeflipt door vanalles en nog wat)besloten niet meer te blowen...ik ga terug naar de six pack..mijn besluit wordt niet gerespecteerd en het contact is kapot..door zoiets onbenulligs...wie snapt dit nou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37392

Op donderdag 11 oktober 2001 00:03 schreef morgoth het volgende:
Links243, je krijgt hierbij een waarschuwing voor het flamen jegens andere personen. Je noemt iemand een sukkel omdat hij een nerd is. Dat is een grote flame, de rest van je post is ook 1 grote flame. Je maakt het persoon belachelijk en daar zijn we niet op gesteld. Hierbij ontvang je een officiele waarschuwing.
:?

Nerd=Sukkel

Sla het woordenboek er maar op na.

Niks flame dus.

Ik geef deze jongen de schop onder z'n kont die hij nodig heeft! Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Je kan wel allemaal gaan zitten zeveren dat de wereld zo slecht is, maar uiteindelijk ligt dat toch echt aan je eigen perceptie! En dat maak ik em even duidelijk.
Ik verwacht dan ook dat je deze waarschuwing intrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9106

Ik noem het lonely at the top... heb hier zelf ook wel last van...

Je voelt je alleen, je bent anders... je bent hypergevoelig!

Maar je hebt je eigen leven in de hand...

Mijn leven is ook niet altijd vlekkeloos verlopen tot nu toe, erger nog ik ben de laatste 2/3 jaar pas echt gelukkig aan het worden... Daarvoor voelde ik me eenzaam, erg eenzaam... En dat gevoel heb ik afentoe nog wel...

Maar ik heb het lot in eigen handen genomen en veel mazzel gehad...
Laat je geluk niet van anderen afhangen, onderneem zelf actie, het is jou leven!
Ja je hebt recht op een gelukkig leven, maak daar dan ook gebruik van...

Als je nog blowt: stop er alsjeblieft mee, ik heb veel leed gezien als het om blowen of ander drugsgebruik gaat...
Blowen is lekker, op zijn tijd... Er zijn wel degelijk effecten aan verbonden als je dagelijks blowt...

Het gedeelte van niet werken...
Ik heb dit van dichtbij mogen maken, degene ging niet naar zijn werk als er maar iets gebeurde, treinvertraging :? ziekmelden, uit angst voor de consequenties wegens te laat komen...
Dat werkt niet, en na veel geduld van iemand uit je omgeving, vertrouwen krijgen en veel praten kan je daarvan af komen...

Veramerikaniseren: ik zou het liefst ook one big happy family willen op de wereld, ik ben een mens van veel liefde, zelfs onder vrienden zie je geen verbondenheid, intense relaties, echt naar elkaar luisteren...
Je kan daar onder leiden of je eigen geluk en liefde creeeren...

Ik heb ook in diepe dalen gezeten, hele diepe zelfs, was dood ongelukkig op een punt in mijn pubertijd, maar na regen komt zonneschijn, hoe lang dat dal ook duurde ik heb volgehouden...
En na alles wat ik heb doorstaan, daar heb ik heel veel voor terug gekregen: ik heb heel veel geleerd, mijn leven is nu eindelijk op rolletjes, ik het de liefde van mijn leven gekregen waar ik altijd voor wenste, ik heb een leuk huisje, mijn beestjes, mijn werk en mensen beginnen zelfs te denken dat ik altijd een vlekkeloos leventje heb gehad...

Ik heb ook bij psychologen gelopen op mijn 15e, na 3 sessie was dat over, de psycholoog kon mij niet beter helpen dan ikzelf, ik kon mezelf net zo goed analyseren als de psycholoog dus het werden meer gezellige theekransjes...

Ik heb mezelf er bovenop geholpen, en vertrouwen/liefde van anderen heeft daarbij geholpen...
Je moet opgegeven moment de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven, ik zou ook weleens willen dat ik nog een klein meisje was, maar je wordt ouder en je moet je eigen (goede) beslissingen nemen...

Gewoon wat meer pit erin, je kan wel in zelfmedelijden verder leven, maar daar kom je geen stap mee verder zoals je nu zelf ziet...

Maak je eigen geluk, ga dingen doen die je leuk vind, wat voor mijzelf belangerijk is is van de natuur genieten en van de beestjes, ik zoek mensen om me heen die ik leuk vind wat nog weleens moeilijk is omdat ik ook erg kritisch ben...

Ik hoop dat je over dit dal heenkomt, als anderen het kunnen kan jij het ook, dat is iets waar ik me altijd aan vast heb gehouden...
Als je met me wilt praten of een peptalk nodig hebt, ik ben via icq en mail beschikbaar...
Zowel ik als mijn vriend zijn beiden erg gevoelig, ik weet er dus wel het een en ander van :)
Kom op, ik heb veel dingen meegemaakt, veel in diepe dalen gezeten, maar ik heb mezelf er boven op geholpen en mijn eigen geluk gecreeert, als ik dat kan kan jij het ook! TAKKA!! :P Je moet je gewoon los maken uit je oude patroon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik verwacht dan ook dat je deze waarschuwing intrekt.
Ik verwacht dat niet. Het lijkt me duidelijk een flame om tegen iemand te zeggen "Waarom ben je dan ook een nerd! Sukkel!" Een waarschuwing hiervoor lijkt mij terecht. Het is de bedoeling om netjes en beleefd met elkaar om te gaan, en mensen zeggen dat ze sukkels zijn getuigt daar niet van; en mensen vragen waarom ze een nerd zijn getuigt overigens sowieso van weinig inzicht.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 13:09 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik verwacht dat niet. Het lijkt me duidelijk een flame om tegen iemand te zeggen "Waarom ben je dan ook een nerd! Sukkel!" Een waarschuwing hiervoor lijkt mij terecht. Het is de bedoeling om netjes en beleefd met elkaar om te gaan, en mensen zeggen dat ze sukkels zijn getuigt daar niet van; en mensen vragen waarom ze een nerd zijn getuigt overigens sowieso van weinig inzicht.
Dan vind ik dat MJC ook een warschuwing moet krijgen want in dit topic doet ie ongeveer het zelfde met deze opmerking:
Op donderdag 04 oktober 2001 12:29 schreef MJC het volgende:

Vreemde vriendin heb je dan, om als gelovige een complete atheist als vriendje te nemen...daar komen alleen maar problemen van....en dat blijkt. Jammer.
komt wel is waat uit een ander topic maar goed. Hierin zegt ie min of meer dat ik een probleem zoeker bent en flamed hij op mij.

btw het ging om dit topic: [topic=283183/2/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31259

Op donderdag 11 oktober 2001 13:17 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

Dan vind ik dat MJC ook een warschuwing moet krijgen want in dit topic doet ie ongeveer het zelfde met deze opmerking:
[..]

komt wel is waat uit een ander topic maar goed. Hierin zegt ie min of meer dat ik een probleem zoeker bent en flamed hij op mij.

btw het ging om dit topic: [topic=283183/2/25]
offtopic:
waarom worden interessante topics altijd onderbroken door gezever over flames enzo?
Daar is toch [LA] voor?

gvd, ben je geintrigeerd aan't lezen, komt er een idioot langs met "waarom ben je een nerd?" en "als die een wrschwng krijgt, dan die ook!"

Grow up, will ya?

En good luck bloodhound, het is makkelijker dan het lijkt.
Je hebt waarschijnlijk standaard ook een niet bepaald hoge dunk van mensen zeker? (no flame, heb dezelfde ingesteldheid)
Probeer daar alvast over te geraken, hoewel 't er enorm op lijkt, zijn lang niet alle mensen verziekt door geld/hebzucht, er zijn er nog meer dan genoeg die weten waar 't leven echt om gaat. Probeer gewoon die mensen te vinden, maar zoek er ook niet achter, ze komen vanzelf langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Kom ook gezellig naar Hellendoorn op 20 okt., dan ben je er eens lekker helemaal uit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 21:03
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:26 schreef AzzKickah het volgende:
Behandel anderen zoals ze jou behandelen.
Nee, zou het anders willen formuleren:

Behandel anderen zoals jij behandelt wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 14:30 schreef MetHod het volgende:

[..]

Nee, zou het anders willen formuleren:

Op zich leuk en aardig. Maar nu heb je pietje die wil behandeld worden alsof die een koning is. En dat iedereen moet doen wat hij zegt. nu komt jantje eraan en die wilt het zelfde. Wat zal er nu gebeuren?

Juist ja jantje en pietje krijgen oorlog. Nu komt de meester er aan en die wil dat iedereen naar hem luistert at gebeurt ernu? Juist ja jantje en pietje gaan door met oorlog voeren ,want waarom zouden ze naar de meester moeten luisteren zij zijn toch de koning? Moraal van dit verhaal. Die regel is niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op donderdag 11 oktober 2001 14:34 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

Op zich leuk en aardig. Maar nu heb je pietje die wil behandeld worden alsof die een koning is. En dat iedereen moet doen wat hij zegt. nu komt jantje eraan en die wilt het zelfde. Wat zal er nu gebeuren?

Juist ja jantje en pietje krijgen oorlog. Nu komt de meester er aan en die wil dat iedereen naar hem luistert at gebeurt ernu? Juist ja jantje en pietje gaan door met oorlog voeren ,want waarom zouden ze naar de meester moeten luisteren zij zijn toch de koning? Moraal van dit verhaal. Die regel is niet echt goed.
Oké maar jou voorbeeld gaat over machtsverhoudingen. Mijn post ging puur over hoe je anderen kunt behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 14:41 schreef MetHod het volgende:

[..]

Oké maar jou voorbeeld gaat over machtsverhoudingen. Mijn post ging puur over hoe je anderen kunt behandelen.
lama verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 17-07 07:47
Iedereen weer even ontopic aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 17-07 22:27

Termy

valt er nog wat te fragge?

juist, en om meteen als koning behandeld te willen worden is wel een beetje overdreven, ik denk dat method meer dacht aan wat respect en dergelijke..

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Op dinsdag 09 oktober 2001 05:07 schreef Dragon_Lee het volgende:

Om beter uit te leggen, zou bijvoorbeeld gaan kijken welke simpele dingen je een goed gevoel geven, en dan bedoel ik bepaalde soorten muziek...als je maar een saaie muziek soort "weet" gewoon eens een CD winkel binnen lopen en zooi verschillende CDs gaan beluisteren...en de omgeving meteen even vergeten...en dus kijken "wie je bent" in relatie tot die muziek...

Of gewoon simpel een terrasje pikken, en mensen kijken...niet om ze te doorgronden of ergernis op jezelf te projecteren maar gewoon kijken hoe een moeder haar kindje leert oversteken, of hoe een lulhannes breeduit een oud dametje in de weg staat...
Stap eens een bibliotheek in, en pak eens een boek over het dieren rijk en observeer de plaatjes..

Kortom wat ik probeer uit te leggen (ben ik niet zo goed in) is om eens te herinventariseren wat je aanspreekt in de wereld om je heen...wat dingen met je doen....welke muziek je in beroering brengt en welke je niet als muziek kunt beschouwen...en de dingen die je mensen ziet doen als ze zich onopgemerkt voelen...Of zelfs voor de lol eens op te sommen welk eten goed op je gemoed werkt, en welk je erg tegen staat...brengt je misschien op idee op eens iets te gaan eten dat je in geen jaren gehad hebt...

Gewoon dus herontdekken waar jouw punten van joy liggen...
Wauw wat een mooi stukje tekst :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Denk je werkelijk dat alle anderen dezelfde behoeftes hebben als jijzelf? Vind je jezelf zo maatgevend voor de rest van de mensheid?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op donderdag 11 oktober 2001 23:16 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat alle anderen dezelfde behoeftes hebben als jijzelf? Vind je jezelf zo maatgevend voor de rest van de mensheid?
Discussie wordt een beetje off topic, maar op zich is het een mooi uitgangspunt om anderen net zo te behandelen zoals je dat zelf gewilt zou hebben [in dezelfde situatie].

Er zijn velen bij wie dit zelfs al niet lukt.

edit:

En, je zal toch ergens moeten beginnnen.
Pagina: 1