Toon posts:

[php] Help!!! Zwart blokje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand me misschien even kunnen helpen met een probleem dat ik heb?

Ik heb een stukje php-code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?
$nonreset = file("$datafile");
$datacount = count($nonreset);

for($i = 0; $i < $datacount; $i++)
{
$memsplit = explode("|", $nonreset[$i]);
if($memsplit[0] == "0") { $memsplit[8]++; }
else { $memsplit[8] = "0"; }
if($memsplit[0] > $memsplit[1]) { $memsplit[0] = $hitstart; }
else { $memsplit[0] = "0"; }
$memsplit[1] = "0";
$datareset[$i] = implode("|", $memsplit);
$resetfile .= "$datareset[$i]";
}

if($resetfile != "")
{
$rfd = fopen($datafile,"w");
flock($rfd, 2);
fwrite($rfd, $resetfile);
flock($rfd, 3);
fclose($rfd);
}
?>

Nu heb ik bij dat stukje php-code het probleem dat er steeds achter de line een klein zwart blokje komt te staan (zo'n ding wat je ook te zien krijgt als je een CGI-scriptje in Binary download ipv ASCII.

Zou iemand me kunnen helpen dit op te lossen?
Bij voorbaat dank :)

PS. het is waarschijnlijk een extreem domme fout die ik maak |:( , maar zonder hulp vrees ik dat ik er niet uitkom.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor alle duidelijkheid: met "achter elke line" bedoel ik "achter elke line in de file die ge-edit wordt"

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
bedoel je bij het editen, of bij het weergeven van de pagina? in het eerste geval: welke editor gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik notepad, en wat ik bedoel is dat als ik dit script een bepaalde file laat editen, dat daarna (als ik die file in notepad open), er achter elke regel zo'n zwart blokje staat.
En als ik het script die file dan nog 's laat editen, en ik open 'm weer in notepad, dan staat er nog een zwart blokje bij. etc.

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Misschien dat de regeleindes "\n" bevatten i.p.v. "\r\n"? Misschien dat aan het script dat aan het editten is verteld moet worden dat je dos-stijl regeleinden wilt? :?

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
dat komt omdat windows \r\n ipv \n gebruikt voor newlines. bij het schrijven van het bestand moet je daar dus rekening mee houden.

Verwijderd

Topicstarter
Hey verrek...dit probleem ontstaat idd niet als ik het script op linux draai :)
Das handig, want het is bedoeld voor Linux/Unix (ja, ik weet het, dan moet je eigenlijk niet testen op windows, maar windows is helaas het enige wat ik zelf heb op dit moment)

Maar weet iemand misschien een manier waarop ik ervoor kan zorgen dat windows die \r niet toevoegt?

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Je kunt ook gewoon een andere editor gebruiken.
Zoals bijvoorbeeld wordpad...

(ik zelf gebruik EditPlus voor php-bestanden trouwens > www.editplus.com <)

Verwijderd

Topicstarter
In wordpad verschijnt dat zwarte blokje ook.

Het vreemde is dat als het script het bestand edit op een server die op linux draait, het zwarte blokje geheel wegblijft als ik het in notepad open.
Pagina: 1