Toon posts:

DVD-schokt alleen bij snelle scenes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een 1gHz systeempje met een bult ram en een aardige videokaart (preciese specificaties ken ik niet), je zou denken dat het afspelen van een dvd geen probleem zal zijn, maar zodra er iets snels gebeurt in een dvd-film, schokt hij een heel klein beetje. Het is niet super irritant, maar met zo'n systeem wil je toch alleen het beste?!

o ja, hij gebruikt powerdvd en dma staat aan.

Hoe los ik dit op?
alvast bedankt voor de reacties

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Is dat niet omdat het DVD is?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 13:59 schreef Darkvater het volgende:
Is dat niet omdat het DVD is?
:?

Nog een domme vraag: Staat DMA aan bij em...........

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op maandag 08 oktober 2001 13:51 schreef Zolthar het volgende:o ja, hij gebruikt powerdvd en dma staat aan.
denk t niet..

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:33
Het maakt niet zoveel uit welk programma je gebruikt als je videokaart de data stream maar aankan en als er op de achtergrond maar zo min mogelijk draait. Een dvd heeft toch een hele hoge datastream en als er wat actie komt dan is die alleen maar hoger. Het kan dus ook zijn dat de dvd speler niet in 1 keer een iets hogere snelheid kan pakken.

En als de DMA aanstaat probeer hem dan eens een keer uit te zetten :o

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op maandag 08 oktober 2001 14:04 schreef wauskes ets hogere snelheid kan pakken.

Dat help niet, dat was de oorspronkelijke instelling.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 20:06
Op maandag 08 oktober 2001 14:04 schreef wauskes het volgende:
Het maakt niet zoveel uit welk programma je gebruikt als je videokaart de data stream maar aankan en als er op de achtergrond maar zo min mogelijk draait. Een dvd heeft toch een hele hoge datastream en als er wat actie komt dan is die alleen maar hoger. Het kan dus ook zijn dat de dvd speler niet in 1 keer een iets hogere snelheid kan pakken.

Die DVD speler draait maar op 1 snelheid bij 't afspelen van een film. Daar kan 't dus niet aan liggen.

Vraagje, op welke resolutie speelt je kennis zijn DVD-films af?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 14:09 schreef JAVA-Doctor het volgende:

Vraagje, op welke resolutie speelt je kennis zijn DVD-films af?
Weet ik niet, ik zal het eens navragen. :)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op zich maakt dat niks uit. Op me 800 speel ik alles op 1280x1024 en gaat het perfect. Maar als je resolutie lager is moet het beter gaan, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt op een 1ghz+ systeem

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Het kan ook zijn dat die DVD speler bij snelle scenes niet de 1-speed haalt maar er onder valt. Oftewel een niet goed functionerende DVD speler.

Er zijn progs die de snelheid van een DVD speler kunnen testen. Helaas weet ik niet waar je die zou kunnen vinden, ik weet alleen dat ze bestaan.

Succes met het vaststellen van de oorzaak.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:33
Op maandag 08 oktober 2001 14:13 schreef Darkvater het volgende:
Op zich maakt dat niks uit. Op me 800 speel ik alles op 1280x1024 en gaat het perfect. Maar als je resolutie lager is moet het beter gaan, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt op een 1ghz+ systeem
Het maakt bij de resolutie best wel uit want niet alleen je processor maar ook je videokaart moet mee rekenen en als die de stroom aan gegevens in 1 keer niet aankan dan zou hij dus theoretisch kunnen gaan schokken.

Dat lijkt me meer logisch als dat de DVD van snelheid veranderd (ja ja ik zie het nu pas in :) )

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Goed aan de stroom van data van je dvd kan het niet liggen die moet constant zijn. Dus kan het liggen aan de opname oftewel de film is van een slechte kwaliteit.

Goed dan is er nog een andere optie, namelijk dat er een bepaalde hoeveelheid data verwerkt moet worden door de cpu en grafische kaart. Zodra die moeite hebben met het vertalen van de juiste resoluties naar het beeldscherm dan kan je dit soort problemen ook verwachten. (stukje predicting an caching). Let er ook even op of er misschien geluidseffecten zijn die wellicht ook een stuk bandbreedte vragen van je systeem.

Ik zou die film eerst eens proberen in een normale dvd speler en kijken of er dan nog steeds problemen zijn.
Zo ja: Ruk opname
Zo nee: PC beetje beter inregelen (achtergrond apps sluiten enz.)

Meh ...

Verwijderd

happert ie op de monitor of op de TV ?

Verwijderd

misschien ligt het aan de access time van de dvd speler. als deze hoog ligt dan duurt het lang voordat dvd speler "snapt" dat ie een bepaald beeld naar je videokaart moet sturen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

JT

VETAK y0

Het kan wel degelijk aan het proggie liggen, en powerdvd is niet 1 vd snelste...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

ik heb zelfs met een intel i740 8mb

dvd gespeelt op 1024\768 en dat ging gewoon
maar toen ik die kaart bij een vriend van me deed met een jetway moederbord ging de dvd ook schokken
(snelheid van het geheugen van een jetway is maar 150mb per seconden)

dus het kan zijn dat die gozer te veel geheugen heeft waar door de moederbord het niet kan verwerken (zie jetway)
waar door er schokken kan ontstaan .

Als het een goede koop moederbord is (zoals een jetway)
dan kan hij beter even een anderen moederbord kopen.

Er kan ook zijn dat zijn geheugen op 100mhz loopt (zet hem op 133mhz) en verandert zijn timing van zijn geheugen
bijvoorbeeld 3-3-3 naar 2-2-2 of 3-2-3

zie moederbord boekje :
Pagina: 1