WinXP passwords op shares......

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Ik zit hier op een netwerk met ongeveer 200 pc's in een workgroup. Er wordt dus als een gek geshared, met win2k kon ik ook gewoon leuk meesharen maar sinds XP kan niemand meer op mijn pc komen.
De gesharede dirs zijn wel zichtbaar voor anderen maar als zij proberen die dirs te benaderen moeten zij een password intypen. Zelf heb ik geen passwords ingesteld en in de opties voor sharen staan ook geen pw ingesteld.
Iemand enig idee hoe ik van dit probleem af kan komen?
ik lijk nu namelijk erg aso door zelf wel veel te leechen zonder zelf te sharen ;(

Toevoeging:
Guest acoount staat aan, geen password voor opgegeven.

Oerbrood!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

moet je niet met een workgroup werken maar met een domein dan is het probleem opgelost

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:23
heb je al gekeken naar hoe je harde schijf gedeeld is? :? ?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zijn de gebruikers die op je machine proberen te komen ook aangemaakt op je XP bak? Bij 2000 was dit een veelvoorkomend probleem

Windows 9x bakken krijgen dan een IPC$ iets melding

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Reactie op dreamer:
Ik heb zelf niet de mogelijkheid zoiets in te stellen. We zitten hier op het domein van de unieversiteit Wageningen en worden automatisch in workgroups gestopt, afhankelijk van je woonplek.

Reactie op Crash Override:
Harddisk is een partitie van 13 Gb op een 40 Gb maxtor. Partitie is niet volledig geshared, enkele subdirs wel, als read-only natuurlijk. Alleen in W2k kon ik rechten geven aan degene die ik toegang wilde geven, dus everyone, read-only. Die optie kan ik in XP niet terug vinden.
Verder is er op dit moment geen firewall geinstalleerd.

Reactie op Gunner:
Heb ik idd in de FAQ gelezen. Was bij mij echter geen probleem in W2k. Heb nooit users hoeven aan te maken en om nou voor heel studerend Wageningen user accounts aan te maken........
Zitten namelijk +/- 200 mensen in mijn werkgroup maar nog 4000 in andere workgroups die vroeger ook toegang hadden.

Oerbrood!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:04
Dan moet je je Guest Account activeren..
Dan kan je een share maken met rechten voor dat guest account.. moet werken dan..

Pvouput live

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Zoals boven staat bij de edit:
Guest account is geactiveerd, zonder passwords....
en die rechten kon ik idd in W2k wel vinden maar in XP niet......

Oerbrood!

• admiral866
  • Laatst online: 22-08 00:06

admiral866

The King Personality Disorder

als de anderen nu bij het schermpje waar gevraagd wordt om een pw nu als account naam "guest" doen
en dan geen pass.

Of probeer anders es de network wizard nog es te doorlopen.

• admiral866
  • Laatst online: 22-08 00:06

admiral866

The King Personality Disorder

die opties die je bedoelt kan je volgens mij weer zien door bij folder options (bij control panel)

en dan tabblad view, vervolgens helemaal naar beneden scrollen, en dan simpel sharing uitzetten.

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Hé Admiral,
Bedankt, die Use Simple File Sharing uitzetten werkt iig voor de rechten.
Zal het hier laten weten als het nu lukt.
Anders: wordt vervolgt.

Oerbrood!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 20:29
ik snap het niet meer :'(

guest account heb ik enabled
ik heb ook o.a. geprobeerd door user aan te maken met dezelfde naam als de andere pc heeft.
maar nog steeds als ik vanaf die andere pc op me winxp pc wil komen krijg ik dat f*cking venster over
\\****\IPC$
geef wachtwoord op:

anyone help!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Ok over de share heb je de rechten op guest gezet.
Maar heb je wel aan de rechten over de bestanden zelf gedacht?? Daar moet de user guest ook rechten hebben!!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Check of "Guest" wel een member van "Guests" is...

O, en inderdaad, als je NTFS gebruikt moet je checken of alle gebruikers bestandstoegangsrechten hebben.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

XP doet idd erg moeilijk wat betreft file-sharing. Zo heb ik op het interne netwerk alle 9x computers altijd shares met & zonder 1 paswoord toegankelijk gemaakt. Eerst had ik simple file sharing uitstaan en kreeg ik het NIET aan de gang (met welke user ik ook inlogde en welke share ik ook aanmaakte). Ook de uitgebreide lijst met securty opties doorspitten (onder het Administrator menu) en wijzigen mocht niet baten :(

Bij XP met simple filesharing kan ik dus niet per share instellen met welk paswoord je hem mag zien & evt. wijzigen :'(
Pagina: 1