Toon posts:

dedicated slots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens gehoord dat de PCI of ISA slots dedicated zijn voor bepaalde doelen. Dit zijn fabrieks instellingen

Dus slot 1 is bedoeld voor de videokaart, slot 2 is bedoeld voor NIC, en slot 3 etc, .....

Kan hier uitleg over worden gegeven? En geeft het nog wat Xtra % performance :P .

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Voor de onboard chips heb je ook IRQ's nodig. Meestal zijn er maar een handje vol verkrijgbaar. Vaak wordt de IRQ van een PCI-slot met zo'n device gedeeld. Dus vanwege performance kan je daar dan beter een onbelangrijk kaartje in prikken die niet zoveel performance nodig heeft, of helemaal niets om de performance van je onboard device niet te storen.
Denk bijvoorbeeld aan je onboard IDE-RAID. Beter dat je dan niet in het zelfde slot een ander kaartje steekt want die zou de performance van je schijven kunnen storen.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk zo dat ik een slimme computerman eens vroeg of mijn (2e toen alweer) zelfbouw systeem zo goed was. Hij ging eens kijken, en haalde alles eruit en stopte het op een andere plaats weer terug. Hij zei dat ze nu ze erin zaten zoals het hoorde, volgens fabrieksspecificatie dus, en dat alleen de oem's/computerboer op de hoek dat wisten.

Maar dit is al weer een tijdje geleden hoor. ( 2 jaar)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja... Ik ken de indeling van de VIA boards:

AGP & PCI 1: Gedeeld
PCI 2: Niet gedeeld (of met promise IDE indien aanwezig)
PCI 3: Gedeeld met OB Sound (disable en flikker hier dus de soundcard in)
PCI 4 & 5: Gedeeld met USB (dus hier de low preformance kaarten in)

Ik heb zelf:
AGP bezet.
PCI1: Slotcooler
PCI2: TV Tuner (Gebruik de Promise (nog) niet...)
PCI3: SB Live!
PCI4: Netcard 1
PCI5: Netcard 2 (beide realtekjes)

Op een ECS K7VZA board onder W2K. Een van de netcards gaat r trouwens uit... Gebruik em nie meer.

Forget your fears...
...and want to know more...