Het is een oude Sony diskdrive op een MSI K7T Turbo. Diskdrive doet het niet, word door bios niet herkend. Volgens mij moeten de kabeltjes goed zitten, want ze kunnen niet andersom.
Als het lampje aan blijft, dan moet toch het kabeltje andersom.
En je hebt 2 aansluitingen voor de diskdrive op die FDD-kabel he. 1 voor A: en 1 voor B:
daar moet je ook nog op letten.
En je hebt 2 aansluitingen voor de diskdrive op die FDD-kabel he. 1 voor A: en 1 voor B:
daar moet je ook nog op letten.
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Jep, je kabeltje zit idd verkeerd om, je moet er gewoon altijd op letten dat de rode draad, righting de voediongs kabel zit. ( en van de voedings kabel moet ook weerde rode kabel richting de data kabel zitten, maar die zit al goed bij jou)
Verwijderd
Wanneer het lampje blijft branden zit de datakabel verkeerd in de drive. Of de datakabel op het moederbord omdraaien of aan de diskdrive kant.
(BTW, de rode draad hoort aan de kant te zitten waar de stroomdraad de diskdrive in gaat)
En kijk ook even of de kabel niet een paar pinnetjes ernaast zit. kijk uit voor afbreken/buigen!. En als dit allemaal niet werkt is ie kaduuk, denk ik.
(BTW, de rode draad hoort aan de kant te zitten waar de stroomdraad de diskdrive in gaat)
En kijk ook even of de kabel niet een paar pinnetjes ernaast zit. kijk uit voor afbreken/buigen!. En als dit allemaal niet werkt is ie kaduuk, denk ik.
Dit is ooit fout gegaan en iedereen heeft dit toen overgenomen!!!Op maandag 08 oktober 2001 13:43 schreef ThaNobius het volgende:
Er zit ook een cross in de kabel he! En die cross moet aan de kant van floppy.
Verwijderd
Wat bedoel je???Op maandag 08 oktober 2001 13:44 schreef gerritblaat het volgende:
[..]
Dit is ooit fout gegaan en iedereen heeft dit toen overgenomen!!!
Rode draad zou dan inderdaad verkeerd zitten, maar in de pc waar ie uitkomt deed hij het wel zo + hij kan niet andersom, want er zit zo'n uitstekeltje op de datakabel zodat ie er maar op een manier inkan.Op maandag 08 oktober 2001 13:42 schreef Horus het volgende:
Jep, je kabeltje zit idd verkeerd om, je moet er gewoon altijd op letten dat de rode draad, righting de voediongs kabel zit. ( en van de voedings kabel moet ook weerde rode kabel richting de data kabel zitten, maar die zit al goed bij jou)
Verwijderd
Dan draai je hem toch om aan de andere kant, dus daar waar hij op het moederbord aangesloten word??
Hij doet het! Met het oude kabeltje, ik snap niet waarom met die nieuwe niet. Iedereen bedankt voor z'n reactie
Ik snap het wel: Kapot kabeltje
Forget your fears...
...and want to know more...
Wel oppassen, deze 'regel' gaat niet altijd op! Kijk anders naar de nummers van de pinnen op de diskdrive; de rode draad hoort bij pin 1.Op maandag 08 oktober 2001 13:43 schreef bterkuile het volgende:
Heb ik een keer gehadEn kijk ook even of de kabel niet een paar pinnetjes ernaast zit. kijk uit voor afbreken/buigen!.
Gelukkig kon ik de afgebroken pin 'reconstrueren' met een stuk afgeknipte speld...
Na de cross (uiterste einde): is de aansluiting voor A-drive.Vreemd die cross idd. Dat heb ik me altijd al afgevraagd hoe dat nou zat.
Voor de cross (middelste connector): is de aansluiting voor B-drive.
Verwijderd
Ja dat snap ik wel
Maar niet waarom dat zo is? Want bij een Harddisk is de kabel niet gedraaid, en bij een floppydisk heeft alleen de allerlaatste connector een cross nodig, toch? Als het uniform zou zijn, dan zou dit voor de Harddisk ook moeten gelden.
Maar niet waarom dat zo is? Want bij een Harddisk is de kabel niet gedraaid, en bij een floppydisk heeft alleen de allerlaatste connector een cross nodig, toch? Als het uniform zou zijn, dan zou dit voor de Harddisk ook moeten gelden.
Hoe het precies zit weet ik niet, maar een makkelijke vergelijking is dat als het uniform zou zijn, floppies wel groter zouden zijnAls het uniform zou zijn, dan zou dit voor de Harddisk ook moeten gelden.
Of je lost het op zoals ik het gedaan heb: floppy eruit, 250MB zip erin
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Kabel verkeerd om aangesloten, dit doet een harddisk vaak ook bij verkeerd aansluiten (pin1 omgewisseld)
Kan verder geen kwaad.
Kan verder geen kwaad.
Floppykabel verkeerd om OF aan de floppykant of aan de controllerkant of aan beide kanten
Lezen mensen de voorgaande rewacties wel? 
Ik bedoel, het juiste antwoord is al tig keer gegeven
Verwijderd
lolOp maandag 08 oktober 2001 16:19 schreef Lizard het volgende:
Lezen mensen de voorgaande rewacties wel?
Zoals er al meer gezegd hebben, Dit gaat niet altijd opOp maandag 08 oktober 2001 13:42 schreef Horus het volgende:
mijn 486 had bijv. een MIO kaart en als ik daarop de rode lijn op pin1 zette moest de rode lijn niet aan de kant van de voeding op mijn diskdrive. zeer irritant.
daarom ben ik ook blij dat Intel van plan is om die 1,44MB diskdrives eruit te flikkeren. (ik zeg: laat iedereen maar LS-Drives gebruiken!
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Tja, een IDE controller en bijbehorende kabel werkt met een hele andere protocolOp maandag 08 oktober 2001 14:37 schreef bterkuile het volgende:
Ja dat snap ik wel![]()
Maar dit is geloof ik de reden: Oorspronkelijk had een diskdrive een jumpertje om te schakelen naar A- of B-drive. (Ik heb nog computers die zo werken). Blijkbaar was dat niet handig en hebben ze een aantal banen ge-crossed die hetzelfde effect geeft: het onderscheid tussen A- en B-drive aan de controller kenbaar maken.
Zie: http://www.nullmodem.com/Floppy.htm
(Nou, dit topic groeit wel hard sinds het probleem is opgelost
Is dit niet uit het rijtjeOp maandag 08 oktober 2001 16:28 schreef sll het volgende:
[..]
Tja, een IDE controller en bijbehorende kabel werkt met een hele andere protocol
Maar dit is geloof ik de reden: Oorspronkelijk had een diskdrive een jumpertje om te schakelen naar A- of B-drive. (Ik heb nog computers die zo werken). Blijkbaar was dat niet handig en hebben ze een aantal banen ge-crossed die hetzelfde effect geeft: het onderscheid tussen A- en B-drive aan de controller kenbaar maken.
Zie: http://www.nullmodem.com/Floppy.htm
M = Master
S = Slave
CS = Cable Select
Nee, dit geldt alleen voor IDE-HD's. Floppy's en bijvoorbeeld SCSI-HD's gebruiken een heel ander systeem.Op maandag 08 oktober 2001 16:32 schreef Crazy A het volgende:
[..]
Is dit niet uit het rijtje
M = Master
S = Slave
CS = Cable Select
Pagina: 1